Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Enterprise Greece: Νέο «πακέτο» αδειοδότησης στρατηγικών επενδύσεων

Στον τουρισμό και στις ΑΠΕ το μεγαλύτερο ενδιαφέρον για έργα συνολικού προϋπολογισμού 2,2 δισ. ευρώ, που αναμένεται να δημιουργήσουν 2.200 θέσεις εργασίας. Ο εξαγωγικός προγραμματισμός του Οργανισμού για το τρέχον έτος.

Enterprise Greece: Νέο «πακέτο» αδειοδότησης στρατηγικών επενδύσεων

Δέκα στρατηγικές επενδύσεις, συνολικού προϋπολογισμού 2,2 δισ. ευρώ, αξιολογεί αυτή τη στιγμή και προγραμματίζει να αδειοδοτήσει έως το τέλος Μαΐου η Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων (ΔΕΣΕ), σύμφωνα με τα όσα γνωστοποίησε χθες στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου ο διευθυντής στρατηγικών επενδύσεων του Enterprise Greece Άκης Σκλάβος. Η νέα «δέσμη» αδειοδοτήσεων έρχεται σε συνέχεια της τελευταίας συνεδρίασης της ΔΕΣΕ που πραγματοποιήθηκε στις 19 Φεβρουαρίου, κατά την οποία αδειοδοτήθηκαν τέσσερα νέα επενδυτικά έργα, προϋπολογισμού 333.872.600 ευρώ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, τα προς αξιολόγηση επενδυτικά έργα από τα οποία προβλέπεται ότι θα δημιουργηθούν 2.200 θέσεις εργασίας αφορούν κυρίως στους τομείς του τουρισμού και των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ενώ ένα εξ αυτών, προϋπολογισμού 120 εκατ. ευρώ, αφορά συνδυαστική επένδυση στον πρωτογενή τομέα και στην αγροδιατροφή. Μάλιστα επεσήμανε ότι μία ομάδα έργων υπολογίζεται ότι θα αδειοδοτηθεί έως το Πάσχα και τα υπόλοιπα έργα στην επόμενη συνεδρίαση της ΔΕΣΕ, που εκτιμάται να πραγματοποιηθεί έως τα τέλη Μαΐου.

Οι νέες αυτές επενδύσεις όπως επισημάνθηκε από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Γρηγόρη Στεργιούλη είναι απόρροια της βελτίωσης του επενδυτικού κλίματος στη χώρα καθώς και της ουσιαστικής ενεργοποίησης του Enterprise Greece, ο οποίος δεν περιορίζεται στην ενίσχυση των εξαγωγών αλλά και στην προσέλκυση νέων επενδύσεων. Το κλίμα αυτό, ανέφερε, θα βελτιωθεί περισσότερο από το νέο θεσμικό πλαίσιο για τις στρατηγικές επενδύσεις, που αναμένεται να κατατεθεί στη βουλή στο επόμενο διάστημα.

Ο κ. Στεργιούλης υπογράμμισε ότι η χώρα θα πρέπει να κινηθεί με ταχύτερους ρυθμούς στο πεδίο προσέλκυσης ξένων επενδύσεων και ιδιαίτερα στον τομέα του τουρισμού. Υποστήριξε μάλιστα ότι η Ελλάδα θα πρέπει να πάρει το μερίδιο που της αναλογεί από τις επενδύσεις στον τουρισμό στην περιοχή της Μεσογείου, όπου για τα επόμενα 5 χρόνια εκτιμάται ότι θα ανέλθουν στα 26 δισ. ευρώ. Τα 6-8 δισ. ευρώ θα πρέπει να επενδυθούν στην Ελλάδα, σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι οι άμεσες ξένες επενδύσεις θα πρέπει να φθάσουν την επόμενη διετία στα 5 δισ. ευρώ από 3,6 δισ. ευρώ το 2018 και στην πενταετία, στα 10 δισ. ευρώ.

Κατά τον ίδιο, στρατηγικής σημασίας προτεραιότητα του Οργανισμού για το 2019 στον τομέα των επενδύσεων είναι να προσελκύσει μακροπρόθεσμους επενδυτές που θα υλοποιήσουν έργα είτε μέσω εξαγορών, είτε μέσω Greenfield επενδύσεων, αξιοποιώντας δημόσια ή ιδιωτικά ενεργητικά, σε τομείς που η Ελλάδα έχει σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στις διεθνείς αλυσίδες αξίας.

Η προσέλκυση επενδύσεων, όπως είπε, στηρίζεται σε ένα πλέγμα κλάδων-χωρών προτεραιότητας. Οι κλάδοι που εστιάζει ο Enterprise Greece, σύμφωνα και με την Αναπτυξιακή Στρατηγική αλλά και τους τομείς που επενδύουν τα διεθνή κεφάλαια και επιχειρήσεις είναι: Τουρισμός και Ακίνητα, Ενέργεια (παραδοσιακοί κλάδοι, αλλά και Ανανεώσιμες πηγές ενέργειας), Νέες τεχνολογίες (Πληροφορική, Επιστήμες Υγείας), Αγροτοδιατροφή, Τεχνολογίες περιβάλλοντος, Εφοδιαστική αλυσίδα, Φάρμακα και ιατρικές υπηρεσίες, Δημιουργικές και πολιτιστικές βιομηχανίες.

Σχετικά με τις χώρες προτεραιότητας, σε πρώτη προτεραιότητα για ενεργητικές δράσεις προσέλκυσης επενδύσεων είναι η Γερμανία, η Γαλλία, η ΗΠΑ, η Κίνα (και Χονγκ Κονγκ), η Ιταλία, η Ρωσία, το Ην. Βασίλειο, ο Καναδάς, η Ολλανδία, η Ισπανία, Ισραήλ.

Όσον αφορά στον τομέα των εξαγωγών, σημείωσε ότι η ενισχυμένη προώθηση ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών σε υφιστάμενες και νέες αγορές του εξωτερικού θα συμβάλει ουσιαστικά στην περαιτέρω ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας. Για τον λόγο αυτό, ο Οργανισμός στηρίζει τις ελληνικές επιχειρήσεις να προσεγγίσουν νέες αγορές και να εντοπίσουν νέους εταίρους, αυξάνοντας έτσι την εξαγωγική βάση της χώρας, προωθεί την ανταγωνιστικότητα των ΜμΕ μέσω της διοργάνωσης των Εθνικών Περιπτέρων σε διεθνείς εκθέσεις, ενώ παράλληλα προβάλλει τα ελληνικά προϊόντα προσκαλώντας αγοραστές από το εξωτερικό και σχεδιάζοντας μια σειρά από εξειδικευμένες δράσεις marketing για άνοιγμα νέων αγορών.

Το πρόγραμμα εξωστρέφειας

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του «Enterprise Greece» για έναν από τους πιο σημαντικούς κλάδους των ελληνικών εξαγωγών, αυτόν των Αγροτικών Προϊόντων - Τροφίμων και Ποτών έχει σχεδιαστεί για το 2019 ένα συνεκτικό πρόγραμμα με βάση την αντιπροσώπευση όσο το δυνατόν περισσοτέρων υποκλάδων που παρουσιάζουν δυναμική εξωστρέφειας, που περιλαμβάνει 14 Εκθέσεις, στις οποίες αναμένεται να προβληθούν 500 ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες, 30% περισσότερες από το 2018.

Αναφορικά με τα Δομικά, Καταναλωτικά και Βιομηχανικά Προϊόντα, κλάδοι που αποτελούν τους δυναμικότερους και ραγδαία αναπτυσσομένους κλάδους της ελληνικής οικονομίας με έντονη εξαγωγική δραστηριότητα, για το 2019, προγραμματίζεται η διοργάνωση 40 διεθνών εκθέσεων έναντι 37 που υλοποιήθηκαν το 2018, ήτοι μικρή αύξηση της τάξης του 8%, η ενίσχυση του κλάδου του βιομηχανικού ναυτιλιακού εξοπλισμού, καθώς και η ενίσχυση του κλάδου των δομικών υλικών με εκθεσιακή παρουσία σε νέες αγορές (όπως Αίγυπτος, Λίβανος, Κένυα, Κατάρ, Δυτική και Νότιο Αφρική), και τέλος, η διοργάνωση εκθέσεων σε νέες ή και αναπτυσσόμενες αγορές: Αίγυπτος, Λίβανος, Νότια και Δυτική Αφρική καθώς και Νοτιοανατολική Ασία και Καζακστάν.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v