Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Οπλο» για τους ασφαλιστές η Κοινοτική Οδηγία για τα δίκτυα

Με θετικό τρόπο υποδέχονται το νέο θεσμικό πλαίσιο οι παράγοντες των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, υποστηρίζοντας πως αναβαθμίζει το επάγγελμα και αφήνει περιθώρια για αύξηση εργασιών. Τι υποστηρίζουν Γ. Χατζηθεοδοσίου, Π. Λελεδάκης και Hellas Direct.

«Οπλο» για τους ασφαλιστές η Κοινοτική Οδηγία για τα δίκτυα

Να εκμεταλλευθούν τις ευκαιρίες που προσφέρει η Κοινοτική Οδηγία IDD, προκειμένου να δείξουν τη χρησιμότητά τους και να αυξήσουν την παραγωγή τους σε τομείς όπως οι συντάξεις, η υγεία, η αστική ευθύνη και τόσες άλλες καλύψεις, κάλεσε τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, στο πλαίσιο εκδήλωσης που οργάνωσε η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος.

«Δεν θα πρέπει μόνο να γκρινιάζουμε, αλλά επιπλέον να βρούμε τρόπους να βγούμε παραέξω, εκμεταλλευόμενοι τις εξελίξεις στο συνταξιοδοτικό, στην υγεία και στον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου σε μια σειρά από άλλα μέτωπα όπως η κάλυψη αστικής ευθύνης» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Χατζηθεοδοσίου.

Στην ίδια εκδήλωση (έγινε στο πλαίσιο του πολυσυνεδρίου Money Show), γνωστοί παράγοντες της αγοράς τόνισαν την αναβάθμιση του ρόλου του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή μέσα από το νέο θεσμικό πλαίσιο, καθώς μεταξύ άλλων ο τελευταίος:

*  Είναι υποχρεωμένος να ενημερώνει τον πελάτη για το αν διαθέτει την απαιτούμενη πιστοποίηση, παραπέμποντας στο μητρώο των ασφαλιστών.

*  Θα πρέπει να εξηγεί γραπτώς γιατί η προτεινόμενη από αυτόν λύση είναι η καλύτερη δυνατή για τον πελάτη.

*  Επιβάλλεται να ενημερώνει τον πελάτη με το απαραίτητο γραπτό υλικό, με στόχο την πληροφόρηση-κατανόηση του προτεινόμενου προϊόντος.

*  Καλείται να δηλώσει στον πελάτη τη φύση των αμοιβών που εισπράττει μέσα από τη σύναψη του προτεινόμενου συμβολαίου.

Τέλος, ο νόμος 4583/2018 (ελληνική ενσωμάτωση της Κοινοτικής Οδηγίας IDD) περιέχει και μια σειρά διατάξεων που προστατεύουν τα δικαιώματα των διαμεσολαβούντων, όπως για παράδειγμα στις περιπτώσεις συνταξιοδότησης, οικειοθελούς παραίτησης και καταγγελίας σύμβασης για σοβαρό λόγο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος Παναγιώτη Λελεδάκη, ο κλάδος κατάφερε να αποφύγει ορισμένες πρόνοιες που ίσχυσαν σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη, όπως για παράδειγμα η αναγραφή του ακριβούς ύψους της προμήθειας στα συμβόλαια (προβλέπεται μόνο το είδος της αμοιβής) και η ανάληψη εγγυήσεων για ποσά που οφείλει ο πελάτης στις ασφαλιστικές εταιρείες.

Πώς σχολιάζει η Hellas Direct

Με θετικά σχόλια (αλλά και κάποιες… σπόντες) υποδέχεται την υιοθέτηση της Κοινοτικής Οδηγίας IDD στην ελληνική νομοθεσία η ασφαλιστική εταιρεία Hellas Direct. Σύμφωνα με την εταιρεία, μέσω του νέου θεσμικού πλαισίου:

«Πρώτον, θα ξέρεις από ποιον αγοράζεις. Για πρώτη φορά, όταν μιλάς με έναν διαμεσολαβητή για μία ασφάλεια (αυτοκινήτου, κατοικίας, υγείας κ.λπ.) θα πρέπει να ξέρεις ποιος είναι ο ρόλος του. Είναι πράκτορας; Είναι μεσίτης; Τι διαφορά έχει; Είναι υποχρεωμένος να σου εξηγήσει. Θα έχεις πρόσβαση ακόμη και στον αριθμό μητρώου του και τη διεύθυνσή του.

»Δεύτερον, θα ξέρεις ποιον εκπροσωπεί. Ο διαμεσολαβητής εκπροσωπεί μία εταιρία, τις προσφορές της, τις εξαιρέσεις της κ.λπ. Δεν παίρνει μόνος του αποφάσεις. Γι’ αυτό και θα πρέπει να σου εξηγεί ποια είναι η σχέση του με την εταιρία. Έτσι θα ξέρεις ποια είναι τα κίνητρά του και θα μπορείς να αποφασίσεις καλύτερα αν σε αφορά αυτό που σου προτείνει.

»Τρίτον, θα ξέρεις(;) ποια είναι η προμήθειά του. Ο διαμεσολαβητής πληρώνεται. Από το ασφάλιστρό σου, φυσικά. Η ευρωπαϊκή οδηγία, τυπικά, ορίζει ότι θα πρέπει να ξέρεις ποια είναι η αμοιβή του, για να ξέρεις τι πληρώνεις. Η ελληνική IDD, όμως, έχει μία -βολική- τροποποίηση. Θα μπορείς να μάθεις μόνο ποια είναι η «φύση» της προμήθειάς του. Δηλαδή ότι ο διαμεσολαβητής πληρώνεται (λογικά με χρήματα). Αλλά δεν θα ξέρεις ποια είναι η προμήθειά του.

»Ακόμα κι έτσι, η οδηγία είναι μία πολύ καλή αρχή. Θα προωθήσει τη διαφάνεια, θα εξασφαλίσει τον σεβασμό στα (αυτονόητα) δικαιώματα του καταναλωτή και θα δημιουργήσει ίσους όρους ανταγωνισμού στην ασφαλιστική αγορά. Καθένας θα μπορεί να διανείμει ένα ασφαλιστικό προϊόν -από μία παραδοσιακή ασφαλιστική μέχρι μία εταιρία κινητής τηλεφωνίας-, αρκεί να συμμορφώνεται με τους κανόνες. Και οι κανόνες θα είναι ίδιοι για όλους».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v