Ανάπτυξη πωλήσεων που θα προέλθει από το εξωτερικό και τις νέες προσθήκες στο χαρτοφυλάκιό του αναμένει για το 2015 η διοίκηση του ομίλου Σαράντη, η οποία ωστόσο διατηρεί αρνητική πρόβλεψη για τις εξελίξεις στην εσωτερική αγορά.
Στην καθιερωμένη παρουσίαση των αποτελεσμάτων 2014 του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών, όπου δόθηκαν αναλυτικές προβλέψεις μεγεθών και για την τρέχουσα χρήση, η διοίκηση του ομίλου επέμεινε στη «χαμηλή ορατότητα» όσον αφορά το οικονομικό περιβάλλον, εκφράζοντας την αβεβαιότητα που σκιάζει τη δραστηριότητά του στην Ελλάδα.
Ήδη στο α' τρίμηνο του 2015, ο όμιλος παρουσιάζει διψήφια πτώση πωλήσεων σε like for like βάση (ομοειδή προϊόντα) στην Ελλάδα, η οποία εξουδετερώνεται από τις πωλήσεις νέων σημάτων, όπως αναφέρθηκε στο πλαίσιο της παρουσίασης.
Σε επίπεδο κύκλου εργασιών η πρόβλεψη κάνει λόγο για αύξηση 8% σε ενοποιημένη βάση αλλά όπως εξήγησε ο CFO του ομίλου, Κ. Ροζακέας στην Ελλάδα σε απολύτως συγκρίσιμη βάση αναμένεται πτώση πωλήσεων κατά 2%. Την επίδοση στην εσωτερική αγορά θα σώσει η προσθήκη του σήματος Noxzema που εξαγοράστηκε στο τέλος του 2014 από την P&G, και προστέθηκε στο εμπορικό χαρτοφυλάκιο του ομίλου τον Ιανουάριο του 2015. Η εκτίμηση της Σαράντης κάνει επίσης λόγο για αύξηση πωλήσεων 4% από το σύνολο των θυγατρικών στη ΝΑ. Ευρώπη, αλλά και για οφέλη από την προσθήκη των προϊόντων της τσέχικης εταιρίας καλλυντικών Astrid.
Με βάση αυτή την πρόβλεψη όσον αφορά τις πωλήσεις, η Σαράντης εκτιμά ότι τα κέρδη EBITDA θα διαμορφωθούν στα 29,75 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 16%, τα προ φόρων κέρδη στα 24,20 εκατ. ευρώ (+12,6%) και τέλος τα καθαρά μετά φόρων κέρδη στα 19,36 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 12,9% έναντι του 2014.
Στρατηγική ανάπτυξης
Παρά την αβεβαιότητα, η διοίκηση συνεχίζει την επεκτατική της στρατηγική διατηρώντας επαφές για νέες εξαγορές εταιριών και σημάτων εντός του 2015 σε Ελλάδα και εξωτερικό. Για αυτό μάλιστα προϋπολογίζει περίπου 45 εκατ.ευρώ (1,5 φορές τα κέρδη EBITDA της χρήσης) ως ενδεχόμενη δαπάνη για μελλοντικές εξαγορές.
Σύμφωνα με τον κ .Ροζακέα, ο χρόνος υλοποίησης των εξαγορών είναι αβέβαιος δεδομένων της συγκυρίας αλλά και των ειδικών συνθηκών, που κάθε διαπραγμάτευση παρουσιάζει. Ωστόσο, ο όμιλος δηλώνει «αγοραστής» γεγονός που τον προσανατολίζει σε νέες επιθετικές κινήσεις.
Σύμφωνα με τον ίδιο στην τρέχουσα χρήση εξετάζεται η πιθανότητα εξαγοράς παραγωγικής μονάδας πλαστικών στο εξωτερικό, η οποία θα μπορούσε να αποτελέσει το βραχίονα για την είσοδο του ομίλου και στην αγορά των private label προϊόντων.
Σημειώνεται ότι ο όμιλος ελέγχει το 50% της εγχώριας αγοράς στον τομέα της πλαστικής σακούλας με το σήμα Sanitas, το οποίο παράγεται από τρίτους, ενώ το υπόλοιπο 50% ανήκει σε private label προϊόντα. Πέραν του παραπάνω σχεδιασμού ο όμιλος βρίσκεται σε επαφές με ακόμη δύο εταιρίες - μία από το χώρο των καλλυντικών και μία από τον τομέα των ειδών οικιακής χρήσης.
Παράλληλα, συνεχίζει την προσπάθεια ελέγχου του κόστους, επιχειρώντας κατ'αρχάς συνέργειες. Έτσι, προγραμματίζει τη μεταφορά της παραγωγής των αποσμητικών Noxzema από τη Βρετανία (όπου έως πρότινος παρασκευάζονταν από την P&G) στο εργοστάσιο των Οινοφύτων, με εκτιμώμενη εξοικονόμηση της τάξης του 1 εκατ.
Πέραν αυτών των κινήσεων ωστόσο, ο όμιλος αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο λήψης κι άλλων μέτρων -περικοπής κόστους αυτή τη φορά-, εάν η ύφεση στην εγχώρια αγορά παγιωθεί.