Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ενιαίο σιδηρόδρομο με λογιστικό διαχωρισμό ζητούν οι εργαζόμενοι

Την υιοθέτηση του πετυχημένου μοντέλου που εφαρμόζεται στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές χώρες, μεταξύ αυτών και στην Γερμανία, ζητά η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών με υπόμνημα προς το Χρήστο Σπίρτζη.

Ενιαίο σιδηρόδρομο με λογιστικό διαχωρισμό ζητούν οι εργαζόμενοι

Υπέρ ενός ενιαίου δημόσιου σιδηρόδρομου στον οποίο όμως θα εφαρμοστεί λογιστικός διαχωρισμός της υποδομής από την δραστηριότητα της εκμετάλλευσης τάσσονται οι εργαζόμενοι στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Με υπόμνημά της προς τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστο Σπίρτζη η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) υπογραμμίζει ότι οι οδηγίες της ΕΕ σαφώς επιτρέπουν την υιοθέτηση του μοντέλου του ενιαίου δημόσιου σιδηρόδρομου με λογιστικό διαχωρισμό υποδομής και εκμετάλλευσης, το οποίο, σημειώνεται, εφαρμόζεται σε όλες τις μεγάλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μεταξύ αυτών και στην Γερμανία.

Οι εργαζόμενοι υπενθυμίζουν τις προεκλογικές εξαγγελίες του ΣΥΡΙΖΑ για σταμάτημα των αποκρατικοποιήσεων και επανένωση των εταιρειών του σιδηροδρόμου. Επίσης υποστηρίζουν ότι η υιοθέτηση της πρότασή τους είναι ουσιαστικά μονόδρομος καθώς τα διαφορετικά σιδηροδρομικά μοντέλα που επιχειρήθηκε να εφαρμοστούν κατέληξαν σε παταγώδη αποτυχία.

Στρατηγικές συνεργασίες

Στο υπόμνημα της ΠΟΣ επισημαίνεται ότι ο ελληνικός σιδηρόδρομος είναι αναγκαίο να προχωρήσει σε στρατηγικές συνεργασίες τόσο με άλλες σιδηροδρομικές εταιρείες των Βαλκανίων, όσο και με τους παγκόσμιους διακινητές εμπορευμάτων.

Πέρα, όμως από τη σύναψη στρατηγικών συμφωνιών οι εργαζόμενοι τονίζουν ότι είναι παράλληλα απαραίτητο να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός του δικτύου με ένα πλέγμα ενεργειών το οποίο θα περιλαμβάνει:

-την ολοκλήρωση των έργων υποδομής,
-την σταδιακή επαναλειτουργία των κατηργημένων γραμμών και
-την επέκταση γραμμών που είναι απαραίτητες για να καταστήσουν τον σιδηρόδρομο πυλώνα ανάπτυξης στη χώρα μας, όπως η επέκταση του Δυτικού άξονα, δημιουργία σιδηροδρομικής Εγνατίας και σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης που θα καταστήσουν τη χώρα πύλη εισόδου από και προς τη βόρεια και κεντρική Ευρώπη αλλά και την Ανατολή με κέρδος για τη χώρα τη δυνατότητα μεταφοράς χωρίς την εμπλοκή των Δαρδανελίων.

Ανανέωση στόλου και προσωπικού

Στο ίδιο υπόμνημα έμφαση δίνεται και στην ανάγκη της ανανέωσης του σιδηροδρομικού στόλου με τροχαίο υλικό που θα ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες λειτουργίας του δικτύου.

Σύμφωνα με την ΠΟΣ ο σιδηρόδρομος θα πρέπει να αποτελέσει τον κορμό σε μια εθνική στρατηγική συνδυασμένων μεταφορών που θα έχει πολλαπλά οφέλη όχι μόνο για τον σιδηρόδρομο αλλά και τη χώρα συνολικά. Όπως υπογραμμίζεται η σύνδεση με το λιμάνι του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης μειώνει το κόστος και το χρόνο μεταφορών σε όλη την Ευρώπη, τα λιμάνια και τα διαμετακομιστικά εμπορικά κέντρα, αφού έτσι παρακάμπτεται το Γιβραλτάρ. Προκειμένου, όμως, να αξιοποιηθούν στο έπακρο τα γεωγραφικά πλεονεκτήματα της χώρα μας απαιτούνται διακρατικές συμφωνίες τόσο με τα Σκόπια όσο και με τη Σερβία για τη διέλευση των σιδηροδρομικών φορτίων.

Οι εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο επισημαίνουν ακόμη την ανάγκη να γίνουν κινήσεις και για το προσωπικό τονίζοντας ότι με τις διατάξεις του νόμου 3891 περί εθελοντικών και υποχρεωτικών μετατάξεων στον σιδηρόδρομο μειώθηκε με δραματικό τρόπο το προσωπικό. Εκτός από την επιτακτική ανάγκη για νέες προσλήψεις, ζητείται η επιστροφή των μεταταχθέντων που το επιθυμούν αλλά και η επαναπρόσληψη των απολυμένων των Κλιναμαξών – Κλινοθεσίων και η παραμονή των μαθητών από τις σχολές του ΟΑΕΔ των οποίων λήγει η σύμβαση, για την κάλυψη των άμεσων αναγκών.

Παράλληλα, καταλήγει το υπόμνημα της ΠΟΣ, θα πρέπει να υπάρξει μια νέα οργανωτική δομή και η αλλαγή των κανονισμών εργασίας στον σιδηρόδρομο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v