Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πιέζουν οι Κινέζοι να προχωρήσει το Θριάσιο

Κύριο μέλημα της κινεζικής πλευράς είναι να αποκτήσει πρόσβαση σε ένα χώρο όπου τα βιομηχανικά προϊόντα της θα αποκτούν ευρωπαϊκή ταυτότητα. Στα σχέδια της ΕΤΕπ η χρηματοδότηση του έργου.

Πιέζουν οι Κινέζοι να προχωρήσει το Θριάσιο

Η δημιουργία του νέου εμπορευματικού κέντρου και του σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων στην περιοχή του Θριάσιου Πεδίου περιλαμβανόταν, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, μεταξύ των θεμάτων που συζήτησαν στην τελευταία συνάντηση που είχαν ο επικεφαλής του υπερυπουργείου Οικονομίας Γιώργος Σταθάκης με τον Κινέζο πρέσβη στην Ελλάδα την προηγούμενη εβδομάδα, παρουσία και του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας Θεόδωρου Δρίτσα.

Η κυβέρνηση δεν έχει κάνει γνωστά τα σχέδιά της για το συγκεκριμένο project το οποίο, όπως έχει δρομολογηθεί, προβλέπει τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου από ιδιώτες. Ωστόσο το κινεζικό ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο έργο παραμένει έντονο. Οι Κινέζοι ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν στη δημιουργία του εμπορικού κέντρου είτε κατά μόνας, είτε σε σύμπραξη με τους υπόλοιπους ενδιαφερόμενους επενδυτές ή, τέλος πάντων, με όποιο μοντέλο επιλέξει η νέα κυβέρνηση να προχωρήσει η συγκεκριμένη ανάπτυξη.

Το σημείο στο οποίο η κινεζική πλευρά δίνει τη μεγαλύτερη σημασία είναι να εξασφαλίσει ότι τα προϊόντα που φτάνουν στις εγκαταστάσεις της Cosco στον Πειραιά θα εισέρχονται στο έδαφος μιας χώρας μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να μπορούν να συνεχίζουν αδιασάλευτα και χωρίς καθυστερήσεις το ταξίδι τους προς τον τελικό τους προορισμό.

Ολοκληρωμένες υπηρεσίες

Στις διαγωνιστικές διαδικασίες που έχει ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ, και οι οποίες τώρα αναγκαστικά παγώνουν έως ότου ξεκαθαρίσουν οι κυβερνητικές προθέσεις, τα κινεζικά συμφέροντα εκπροσωπούνται από τον επιχειρηματικό κολοσσό της Cosco.

Η εταιρεία, που έχει εδραιώσει τη θέση της στο λιμάνι του Πειραιά, επιδιώκει να παρέχει ολοκληρωμένες υπηρεσίες logistics. Για το λόγο αυτόν ενδιαφέρεται για την ανάπτυξη του εμπορευματικού κέντρου επιθυμώντας να δημιουργήσει μία ζώνη στην οποία θα είναι δυνατή να γίνεται και ένα είδος μεταποίησης των προϊόντων, τα οποία στη συνέχεια έχοντας τη σήμανση «EU» θα διοχετεύονται στις αγορές της Ευρώπης.

Βέβαια ενδιαφέρον για την κατασκευή και τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου διατηρούν και άλλοι εμπορικοί όμιλοι καθώς στην πρώτη φάση του διαγωνισμού έχουν συμμετάσχει οι εταιρείες Grivalia, Goldair, MedLog, FoodLink, Sarmed και RedePlan.

Αυξημένες εμπορευματικές ροές

Η ανάθεση της δημιουργίας εμπορευματικού κέντρου έχει επιχειρηθεί και παλαιότερα, χωρίς όμως επιτυχία αφού το βασικό πρόβλημα ήταν ότι δεν επιχειρήθηκε να γίνει ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδιασμού. Πλέον, όμως, η ανάδειξη του λιμανιού του Πειραιά σε κεντρικό σημείο της κινεζικής παρουσίας στην Ευρώπη και η μεγάλη αύξηση των εμπορευματικών ροών μέσω της Ελλάδας καθιστούν τις συνθήκες ιδανικές ώστε αυτήν τη φορά το εγχείρημα να πετύχει.

Τους τελευταίους μήνες η διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ βρίσκεται σε διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές προκειμένου να οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις για το πώς θα προχωρήσουν οι διαδικασίες. Οι επαφές του προηγούμενου διαστήματος κατέγραψαν ως περισσότερο εφικτή την περίπτωση της ενιαίας ανάθεσης τόσο του εμπορευματικού κέντρου όσου και του έργου για το σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης.

Από την κινεζική πλευρά εκφράζεται ενδιαφέρον για το σύνολο του πακέτου. Μάλιστα η πρόθεση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων να χρηματοδοτήσει το έργο λειτουργεί ενισχυτικά για τους επενδυτές καθώς στην ελληνική οικονομία τα τελευταία χρόνια το πλέον σοβαρό πρόβλημα είναι έλλειψη πόρων για τη χρηματοδότηση επιχειρηματικών σχεδίων. Να σημειωθεί όμως ότι η ΕΤΕπ επιθυμεί την άμεση προώθηση του διαγωνισμού κάτι που, όμως, θα εξαρτηθεί από το ποια είναι τα σχέδια της νέας κυβέρνησης.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v