Μετρό: Από Ιανουάριο η δημοπράτηση της γραμμής 4

Για το 2015 οδεύει η δημοπράτηση του πρώτου τμήματος (Αλσος Βεΐκου – Γουδή) της νέας γραμμής 4 του μετρό Αθηνών, παρά τις εξαγγελίες του υπουργείου Υποδομών πως ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα εντός του Δεκεμβρίου.

Μετρό: Από Ιανουάριο η δημοπράτηση της γραμμής 4

Το χρονοδιάγραμμα που είχε ανακοινώσει προ εβδομάδων ο υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης προέβλεπε πως το έργο θα προκηρυσσόταν αυτόν τον μήνα, αλλά οι προσφορές θα υποβάλλονταν από τους κατασκευαστές το φθινόπωρο του 2015 αφού δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση.

Πρόκειται για έναν ακόμα διαγωνισμό που μπαίνει στο χορό των αναβολών, όπως συμβαίνει και με τα υπόλοιπα μεγάλα έργα, μέχρι να οριστικοποιηθεί η κατανομή κονδυλίων του ΕΣΠΑ κι οι συζητήσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), αλλά και να ξεκαθαρίσει το πολιτικό τοπίο.

Μπορεί η γραμμή 4 του μετρό να δημοπρατείται ως αμιγώς δημόσιο έργο, αλλά τα υπόλοιπα, όπως η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου κ.λπ. πρόκειται να υλοποιηθούν με συμβάσεις παραχώρησης. Και δύσκολα βρίσκονται επενδυτές στο σημερινό πολιτικό περιβάλλον, ακόμα και αν πρόκειται για έργα-φιλέτα.

Το πρώτο από τα πέντε τμήματα της γραμμής 4 του μετρό Αθηνών προβλέπεται πως θα κοστίσει περί το 1,2 δισ. ευρώ, με τον συνολικό προϋπολογισμό της νέας γραμμής στα 3,3 δισ. ευρώ. Η γραμμή 4 θα έχει συνολικό μήκος 32 χιλιόμετρα, θα διαθέτει 30 νέους σύγχρονους σταθμούς και θα είναι τελευταίας τεχνολογίας με αυτόματους συρμούς χωρίς οδηγό με θύρες επί των αποβαθρών κ.λπ. Το πρώτο τμήμα, μήκους 11,7 χιλιομέτρων, περιλαμβάνει 14 σταθμούς (Αλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφ. Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή).

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως με τη γραμμή 4 επιτυγχάνεται αύξηση της δικτύωσης του μετρό με συνολικά πέντε σταθμούς μετεπιβίβασης (προστίθενται οι σταθμοί μετεπιβίβασης σε Πανεπιστήμιο και Ευαγγελισμό) με τις γραμμές 1, 2 και 3.

Επιπλέον, ανακουφίζει υφιστάμενους σταθμούς μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού (κυρίως το Σύνταγμα που είναι ήδη στα όριά του) όσον αφορά την ασφαλή διακίνηση των επιβατών στις αποβάθρες.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v