Την αύξηση από 10 σε 20 κιλοβάτ των φωτοβολταϊκών που θα υπογράψουν συμβάσεις συμψηφισμού (net metering) με προοπτική να φτάσει και τα 50 κιλοβάτ εισηγείται η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας στο ΥΠΕΚΑ, μετά την ολοκλήρωση της διαβούλευσης με τους ενδιαφερόμενους και τους διαχειριστές των δικτύων.
Τα όρια αυτά ωστόσο θα είναι μειωμένα στο μισό για τα μη διασυνδεδεμένα νησιά εκτός της Κρήτης.
Η αύξηση της ισχύος αποτελούσε αίτημα του κλάδου, προκειμένου να δημιουργηθούν κίνητρα για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών σε εμπορικές και βιομηχανικές επιχειρήσεις, οι οποίες με τον τρόπο αυτό διασφαλίζουν σταθερή τιμή κιλοβατώρας για τον χρόνο ισχύος της σύμβασης συμψηφισμού. Ωστόσο παραμένει το αγκάθι με τις χρεώσεις (ΥΚΩ, ΕΤΜΕΑΡ) επί της συνολικής καταναλισκόμενης ενέργειας.
Συγκεκριμένα, ο χρήστης θα επιβαρύνεται με τις κιλοβατώρες που καταναλίσκει από τις οποίες θα αφαιρούνται αυτές που παράγει το φωτοβολταϊκό του, δηλαδή τη διαφορά μεταξύ της ενέργειας που πρόσφερε στο δίκτυο (εξερχόμενη) και της απορροφηθείσας από το δίκτυο. Εάν η διαφορά είναι αρνητική, δεν θα προκύπτει χρεωστέα ενέργεια και η διαφορά θα πιστώνεται στον επόμενο εκκαθαριστικό λογαριασμό, ως πρόσθετη εξερχόμενη ενέργεια.
Όλες οι άλλες ρυθμιζόμενες μονοπωλιακές χρεώσεις (χρήση δικτύων κ.λπ.) εκτός των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) και του Ειδικού Τέλους Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ) θα επιβάλλονται μόνο επί της εισερχόμενης ενέργειας.
Η διαδικασία συμψηφισμού θα γίνεται στους εκκαθαριστικούς λογαριασμούς κατανάλωσης σύμφωνα με τους κύκλους καταμέτρησης της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας, που προβλέπονται στη σύμβαση προμήθειας. Πιο αναλυτικά, σε κάθε κύκλο καταμέτρησης, δηλαδή ανά μήνα, δίμηνο ή τετράμηνο, προκειμένου για καταναλωτές μηνιαίου, διμηνιαίου και τετραμηνιαίου κύκλου καταμέτρησης αντιστοίχως, ο προμηθευτής υπολογίζει τη διαφορά της εισερχόμενης ενέργειας από την εξερχόμενη ενέργεια προς το Δίκτυο.
Εξυπακούεται ότι για τη λειτουργία του συμψηφισμού, ο διαχειριστής του δικτύου θα εγκαθιστά δύο μετρητές, έναν για την εισερχόμενη ενέργεια και έναν για την ενέργεια που θα παράγει το φωτοβολταϊκό.
Τέλος, αναφορικά με το πώς θα ρυθμίζονται θέματα σχέσεων ιδιοκτητών με ενοικιαστές ή συνιδιοκτητών, η ΡΑΕ εισηγείται στο ΥΠΕΚΑ στην υπουργική απόφαση που θα εκδώσει να προβλέπεται ότι στους δικαιούχους για ένταξη στο ειδικό πρόγραμμα συμψηφισμού να περιλαμβάνονται και άλλοι, πλην του κυρίου, νόμιμοι χρήστες του ακινήτου στο οποίο εγκαθίσταται το φωτοβολταϊκό σύστημα (π.χ. μισθωτές). Οι μεταξύ του μισθωτή και του κυρίου του ακινήτου σχέσεις προτείνει η ΡΑΕ να ρυθμίζονται με ιδιωτικό συμφωνητικό.
Περαιτέρω, θα πρέπει, τόσο στην υπουργική απόφαση, όσο και στη σύμβαση συμψηφισμού, να περιλαμβάνονται ρυθμίσεις σχετικά με τη δυνατότητα μεταβίβασης - εκχώρησης της σύμβασης. «Εκτιμάται», αναφέρει η ΡΑΕ στην εισήγησή της, «ότι για την περίπτωση μεταβίβασης του δικαιώματος χρήσης του φωτοβολταϊκού συστήματος από τον ιδιοκτήτη στον μισθωτή ενός ακινήτου, ή από τον προηγούμενο στον επόμενο μισθωτή, θα πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την απλούστερη δυνατή διαδικασία. Αυτονόητα, θα πρέπει να ζητείται και μεταβίβαση του λογαριασμού κατανάλωσης στο νέο μισθωτή-δικαιούχο».