ΤΑΡ: Ξεκινούν διαγωνισμοί για έργα του αγωγού

Σύμφωνα με την προκήρυξη του ΤΑΡ, τα έργα για τον αγωγό θα γίνουν κυρίως στην κεντρική Αλβανία σε υψόμετρα που φθάνουν έως και τα 1.500 μέτρα. Βασικά κριτήρια για την προεπιλογή του κατασκευαστή είναι η κατασκευή οδών συνολικού μήκους 300 χιλιομέτρων και 20 γεφυρών.

  • του Μιχάλη Καϊταντζίδη
ΤΑΡ: Ξεκινούν διαγωνισμοί για έργα του αγωγού

Ξεκίνησαν οι διαδικασίες προεπιλογής εργολάβων για τα έργα του αγωγού ΤΑΡ.

Τις προηγούμενες μέρες, η εταιρεία απηύθυνε πρόσκληση προς κατασκευαστικές δημοσίων έργων να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για την ανάληψη έργων οδοποιίας και γεφυροποιίας στην Αλβανία, ενώ τους προηγούμενους μήνες είχε απευθύνει αντίστοιχες προσκλήσεις προς σωληνουργούς και εγκαταστάτες αγωγών.

Η διαδικασία που ακολουθεί η εταιρεία για την ανάθεση των έργων χωρίζεται σε δύο απόλυτα διακριτές φάσεις. Στην πρώτη γίνεται η προεπιλογή των εταιρειών οπότε και αξιολογεί κατά πόσον διαθέτουν τα κριτήρια για την ανάληψη του συγκεκριμένου έργου.

Αυτές δε και μόνο καλούνται στη συνέχεια να υποβάλουν τις τελικές προσφορές. Η τελευταία πρόσκληση αφορά την προεπιλογή εταιρειών για την ανάθεση έργων πολιτικού μηχανικού στην Αλβανία, και πιο συγκεκριμένα για οδούς προσπέλασης συνολικού μήκους περίπου 100 χιλιομέτρων (54 χιλιόμετρα νέων δρόμων και αναβάθμιση 46 χιλιομέτρων υφιστάμενων), όπως και για την κατασκευή δύο γεφυρών, μιας 20 και μιας 40 μέτρων όπως και την ανακατασκευή 20 υφιστάμενων γεφυρών.

Σύμφωνα με την προκήρυξη του ΤΑΡ, τα έργα αυτά θα γίνουν κυρίως στην κεντρική Αλβανία σε υψόμετρα που φθάνουν έως και τα 1.500 μέτρα. Βασικά κριτήρια για την προεπιλογή του κατασκευαστή είναι η κατασκευή οδών συνολικού μήκους 300 χιλιομέτρων και 20 γεφυρών, ενώ η ανάληψη έργων στην Αλβανία θα αξιολογηθεί επιπλέον.

Τα έργα κατασκευής του αγωγού έχουν προγραμματιστεί με βάση τη μελέτη Front end Engineering Design –FEED που ολοκληρώθηκε τον περασμένο Μάρτιο, οπότε και ξεκίνησε ο λεπτομερής σχεδιασμός του έργου. Προκειμένου να ολοκληρωθεί η μελέτη FEED, ο TAP αξιοποίησε την μηχανολογική εμπειρία δύο εκ των μετόχων του, της νορβηγικής Statoil και της γερμανικής E.ON, που θεωρούνται οι κορυφαίοι ειδικοί στην υλοποίηση χερσαίων και υποθαλάσσιων αγωγών σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, η Ε.ΟΝ μέσω της θυγατρικής της E.ON New Build & Technology (ENT) έχει οριστεί από την κοινοπραξία του ΤΑΡ ο υπεύθυνος τεχνικός σύμβουλος για το επίγειο τμήμα του έργου.

Τέλος να σημειωθεί ότι το σημαντικότερο τμήμα του έργου αφορά την προμήθεια των σωλήνων. Η συνολική ποσότητα για τα περίπου 800 χιλιόμετρα του αγωγού (τα 550 επί ελληνικού εδάφους) ανέρχεται σε 400.000 τόνους χάλυβα, ενώ οι εταιρείες που θα αναλάβουν το έργο θα πρέπει να έχουν ετήσια δυναμικότητα παραγωγής 600.000 τόνους (το τριπλάσιο της ποσότητας σωλήνων που θα εγκαθίσταται σε έναn χρόνο).

Η κατασκευή του αγωγού ΤΑΡ σχεδιάζεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2014 και να ολοκληρωθεί το 2018, εγκαίρως προκειμένου να ξεκινήσει η μεταφορά του πρώτου αερίου από το κοίτασμα Shah Deniz II του Αζερμπαϊτζάν.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v