Αρνητικά αντιδρούν οι ευρωαγορές σε Fed και πληθωρισμό

H Φρανκφούρτη υποχωρεί 1%, το Λονδίνο 0,4%, το Παρίσι 1,1%, η Μαδρίτη 0,7% και το Μιλάνο 1,2%.

Αρνητικά αντιδρούν οι ευρωαγορές σε Fed και πληθωρισμό

Σε αρνητικό έδαφος οι ευρωπαϊκές μετοχές, καθώς οι επενδυτές αντιδρούν στην τελευταία απόφαση της Ομοσπονδιακής Τράπεζας των ΗΠΑ για τη νομισματική πολιτική και τα στοιχεία για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ.

H Φρανκφούρτη υποχωρεί 1%, το Λονδίνο 0,4%, το Παρίσι 1,1%, η Μαδρίτη 0,7% και το Μιλάνο 1,2%.

Οι περιφερειακές αγορές αφομοιώνουν την απόφαση της Fed την Τετάρτη να διατηρήσει τα επιτόκια στο 5,25% έως 5,5% και να προβλέψει μόνο μία μείωση των επιτοκίων φέτος.

Αυτό ήταν λιγότερο από τις τρεις περικοπές που προέβλεπε στη συνεδρίαση του Μαρτίου. Ωστόσο, το "dot plot" υπέδειξε επίσης μια πιο επιθετική πορεία μείωσης για το 2025 - αναμένονται τέσσερις μειώσεις επιτοκίων συνολικού ύψους μιας ολόκληρης ποσοστιαίας μονάδας, από τρεις.

Η κίνηση ήρθε μετά την τελευταία μέτρηση του πληθωρισμού στις ΗΠΑ- ο δείκτης τιμών καταναλωτή παρέμεινε ίδιος για τον μήνα Μάιο, χαμηλότερα από την εκτίμηση του Dow Jones για μηνιαία αύξηση 0,1%. Σε ετήσια βάση, ο δείκτης πληθωρισμού αυξήθηκε κατά 3,3%, που ήταν επίσης χαμηλότερος από τις προσδοκίες.

Η δήλωση της Fed μετά τη συνεδρίαση ανέφερε ότι "ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει το τελευταίο έτος, αλλά παραμένει αυξημένος", επαναλαμβάνοντας τη γλώσσα της τελευταίας δήλωσης.

Αρνητικά κινούνται κάποιες από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες σήμερα Πέμπτη επεκτείνοντας τις απώλειες τους εν μέσω ανησυχιών για την απάντηση της Κίνας στους νέους δασμούς που επέβαλε η ΕΕ στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Στις 0847 GMT, ο ευρωπαϊκός δείκτης αυτοκινήτων υποχωρούσε έως και 2,2% στο χαμηλότερο επίπεδο σε τέσσερις μήνες, ενώ ο δείκτης STOXX 600 έχανε 0,6%.

Η Volvo Car κατέγραφε την μεγαλύτερη πτώση 5%, ακολουθούμενη από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Porsche, Volkswagen, Mercedes και BMWες μεταξύ 2-4%.

Λία Δεληγιάννη [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v