Το «ράλι του Άγιου Βασίλη» επιβεβαιώνεται και φέτος στις χρηματιστηριακές αγορές». «Ο Άγιος Βασίλης έρχεται και πάλι με πολλά χο, χο, χο» σχολιάζουν χαριτολογώντας οι Financial Times αναφερόμενοι στη πορεία των αγορών. Η Wall Street βρίσκεται σε νέο υψηλό και τα futures δείχνουν πως η ανοδική πορεία θα συνεχιστεί και σήμερα. Νωρίτερα, το χρηματιστήριο του Τόκιο έκλεισε με κέρδη 2,4% και τώρα οι ευρωπαϊκές αγορές κινούνται ανοδικά, αφότου κατέγραψαν το καλύτερο 3ήμερο των τελευταίων δύο ετών.
Συγκεκριμένα, ο γερμανικός DAX 30 ενισχύεται κατά 0,5% στις 9860 μονάδες, ο γαλλικός CAC 40 κατά 0,66% στις 4277 μονάδες και στο Λονδίνο ο FTSE 100 κατά 0,65% στις 6.518 μονάδες.
Στις αγορές του ευρωπαϊκού Νότου, ο ισπανικός ΙΒΕΧ σημειώνει άνοδο 0,42% στις 10.4324 μονάδες, ο πορτογαλικός PSI κινείται υψηλότερα κατά 0,36% στις 4931 μονάδες και στο Μιλάνο ο FTSE MIB υποχωρεί κατά 0,19% στις 19.025 μονάδες.
Η επικεφαλής της Fed δήλωσε χθες ότι τα επιτόκια θα παραμείνουν σε μηδενικά επίπεδα στο α' τρίμηνο, τονίζοντας ότι η όποια αύξηση (επιτοκίων) θα γίνει σταδιακά, σε αργούς ρυθμούς. Στη Wall Street, o Dow Jones έκλεισε με κέρδη 2,43% στις 17.778,15 μονάδες, ο S&P κατέγραψε άνοδο 2,40% στις 2.061,23 μονάδες και ο τεχνολογικός δείκτης Nasdaq κινήθηκε υψηλότερα 2,24% στις 4.748,40 μονάδες.
«Βλέπουμε ένα ράλι ανακούφισης» εξηγεί ο Koichi Kurose της Resona Bank και συμπλήρωσε: «Η Fed λέει ότι δεν θα προχωρήσει σε σύσφιξη της νομισματικής πολιτικής σύντομα και ο Πούτιν λέει ότι η Ρωσία δεν θα καταλήξει σε χρηματοοικονομική κρίση καθησυχάζοντας τις αγορές. Ανησυχούμε ακόμη για το πώς θα κινηθούν οι τιμές του πετρελαίου, αλλά προς το παρόν, υπάρχει διάθεση ανάληψης ρίσκου»
Ο τεχνολογικός κλάδος ξεχωρίζει καθώς υπάρχουν ειδήσεις για νέα deal. Συγκεκριμένα, η μετοχή της γαλλικής εταιρείας πληροφορικής Altos καταγράφει άλμα 6% καθώς ανακοίνωσε σχέδιο εξαγοράς βραχίονα της Xerox.
Στον αντίποδα η μετοχή της Air France – KLM καταγράφει βουτιά 7,3% καθώς προέβη στην Τρίτη υποβάθμιση στόχου κερδοφορίας μέσα σε διάστημα έξι μηνών. Συγκεκριμένα, «έκοψε» τον στόχο κερδοφορίας κατά 200 εκατ. ευρώ αποδίδοντας τις ευθύνες στην πρόσφατη απεργία των πιλότων.