Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Μιχαήλ Γελαντάλις

Στη θέση του Εκηβόλου
ο Μιχαήλ Γελαντάλις

Αποποίηση ευθυνών

Μία σημαντική εξέλιξη στα της ΔΕΗ, ενόψει και της επικείμενης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου. Στον νευραλγικό τομέα της εταιρικής διακυβέρνησης αναλαμβάνει η Ιωάννα Καραθανάση, προερχόμενη από τη θέση της υπεύθυνης ενημέρωσης επενδυτών/μετόχων στα Πλαστικά Θράκης.

Αποδίδω ιδιαίτερη σημασία σε αυτή τη μεταγραφή, καθώς η κα Καραθανάση ήταν εκ των βασικών συντελεστών της θεαματικής διαδρομής της θρακιώτικης εισηγμένης από τον χειμώνα-άνοιξη του 2020 μέχρι και πρόσφατα.

Θεωρώ, όμως, σημαντική την κίνηση και για την Επιχείρηση, σε μία συγκυρία που η διοίκηση δίνει προτεραιότητα στην κατεύθυνση της περιβαλλοντικής, κοινωνικής και εταιρικής διακυβέρνησης.

Στις 871,88 μονάδες με οριακά θετικό «κλείσιμο». Για ακόμη μία συνεδρίαση, η ζώνη των 854 μονάδων άντεξε στις πιέσεις των πωλητών, δίνοντας μάλιστα ένα πρώτο -σε intraday- σήμα long.

Ασθενές, που χρήζει φίλτρου επιβεβαίωσης -τουλάχιστον- δύο συνεδριάσεων, εν μέσω αυξημένης μεταβλητότητας στη Wall Street.

Οι 864 μονάδες είναι στήριξη και αυτή προέχει σήμερα, με αντιστάσεις στις 882 και 897 σε επόμενο χρόνο.

Με στενά περιθώρια stop losses, τόσο στη διόρθωση όσο στην ανοδική διόρθωση, συνεκτιμώντας το ότι ο Οκτώβριος είναι -τα τελευταία χρόνια- ο μήνας κορύφωσης των σχετικών δεικτών Volatility Indices.

Το 50% και πλέον της ανοδικής κίνησης για τη μετοχή έχει χαθεί σε ένα αρνητικό σερί -δυσάρεστη έκπληξη- για όσους παρακολουθούν χρόνια τον ελληνικό όμιλο.

Από τα 16 στα 14,38 ευρώ, χωρίς ούτε μία συνεδρίαση με θετικό πρόσημο, με συνέπεια η αποτίμηση να περιορίζεται επικίνδυνα προς το 1 δισ.

Εύλογα τα ερωτήματα στην αγορά, αφενός, επειδή δεν συνάδουν με τα οικονομικά αποτελέσματα 6μηνου, αφετέρου, ούτε με την προοπτική που ο ίδιος o πρόεδρος της εκτελεστικής επιτροπής Δημήτρης Παπαλεξόπουλος είχε δώσει (στα τέλη Ιουλίου).

Από τις 2.095,08 μονάδες ξεκινά, για τον FTSE25, ο Οκτώβριος. Με απώλειες σε μήνα, 3μηνο και 6μηνο, απλά συντηρείται η θετική απόδοση -σε ετήσιο-, αλλά και αυτή -πλέον- στο 8,29% (από αρχή έτους).

Ωστόσο, ακόμη διατηρεί -συγκριτικά πάντα- μικρό πλεονέκτημα έναντι του Γενικού Δείκτη, με ενθαρρυντική ένδειξη την αντίδραση από τη σημαντική στήριξη των 2.070 μονάδων, όπως σημειώνει ο Ηλίας Ζαχαράκης.

Τεχνικά, μετά την -κατ' αρχάς- επιβεβαίωση της στήριξης, είναι εφικτό το ενδεχόμενο συνέχισης προς τις 2.124 μονάδες, που λειτουργεί και ως stop για τις short θέσεις.

Κατά γενική εκτίμηση, επ' ωφελεία της χώρας η συμφωνία με τη Γαλλία, και στα θετικά θα πρέπει να προσμετρηθεί η -έστω με αστερίσκους- στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Δεν είναι, όμως, αυτό το κυρίως θέμα μας εδώ και σήμερα αλλά η οικονομική παράμετρος, καθώς αρκετές ανακρίβειες ειπώθηκαν τα τελευταία 24ωρα.

Κατ' αρχάς οι δαπάνες για τα αεροσκάφη έχουν προβλεφθεί στο Μεσοπρόθεσμο. Στα 2,5 δισ. ο λογαριασμός, για το 2021, στα 2,2 δισ για το 2022, μειώνεται από το 2023 και μετά.

Για τις φρεγάτες, τώρα, για τις οποίες έγινε και ο μεγαλύτερος θόρυβος, ο υπ.Οικ Χρήστος Σταϊκούρας είπε κάτι με νόημα, πως το σχετικό κονδύλι θα εγγραφεί στους προϋπολογισμούς 2025-2028. Θα έχει προηγηθεί η παραλαβή των πλοίων. Ο δημοσιονομικός χώρος; Το πιθανότερο να μπορεί να καλυφθεί εάν και εφόσον επιβεβαιωθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης, που οι ίδιοι οι ξένοι «βλέπουν» για την ελληνική οικονομία.

v