Κατά γενική εκτίμηση, επ' ωφελεία της χώρας η συμφωνία με τη Γαλλία, και στα θετικά θα πρέπει να προσμετρηθεί η -έστω με αστερίσκους- στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Δεν είναι, όμως, αυτό το κυρίως θέμα μας εδώ και σήμερα αλλά η οικονομική παράμετρος, καθώς αρκετές ανακρίβειες ειπώθηκαν τα τελευταία 24ωρα.
Κατ' αρχάς οι δαπάνες για τα αεροσκάφη έχουν προβλεφθεί στο Μεσοπρόθεσμο. Στα 2,5 δισ. ο λογαριασμός, για το 2021, στα 2,2 δισ για το 2022, μειώνεται από το 2023 και μετά.
Για τις φρεγάτες, τώρα, για τις οποίες έγινε και ο μεγαλύτερος θόρυβος, ο υπ.Οικ Χρήστος Σταϊκούρας είπε κάτι με νόημα, πως το σχετικό κονδύλι θα εγγραφεί στους προϋπολογισμούς 2025-2028. Θα έχει προηγηθεί η παραλαβή των πλοίων. Ο δημοσιονομικός χώρος; Το πιθανότερο να μπορεί να καλυφθεί εάν και εφόσον επιβεβαιωθούν οι ρυθμοί ανάπτυξης, που οι ίδιοι οι ξένοι «βλέπουν» για την ελληνική οικονομία.
Οσον αφορά στα ταμειακά; Με το «μαξιλάρι» να διαθέτει περί τα 40 δισ. και την Αθήνα να έχει αποκαταστήσει άριστες σχέσεις με τις αγορές, ούτε συζήτηση.
Και στην τελική, όσοι -ακόμη- εγείρουν αντιρρήσεις επικαλούμενοι οικονομικούς/δημοσιονομικούς λόγους, ας ανατρέξουν στη νεότερη ιστορία μας και τον ρόλο που διαδραμάτισαν το θωρηκτό ΑΒΕΡΩΦ και ο Ναύαρχος Κουντουριώτης στους Βαλκανικούς Πολέμους.