Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 17 2024

ΕΒΕΑ: «Χαμός» στο ΔΣ για τις… 6μηνες απουσίες-Βιομηχανία: Γολγοθάς χωρίς τέλος-Εφοπλιστικό στοίχημα με 18 δισ.

ΕΒΕΑ: «Χαμός» στο ΔΣ για τις… 6μηνες απουσίες-Βιομηχανία: Γολγοθάς χωρίς τέλος-Εφοπλιστικό στοίχημα με 18 δισ.

ΕΒΕΑ: Χαμός έγινε στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ του Επιμελητηρίου, μέλος του οποίου είναι και ο υποψήφιος πρόεδρος Νίκος Σοφιανός. Όπως έγραψε προ ημερών το Euro2day.gr, ο τελευταίος «χάλασε την πιάτσα» καταγγέλλοντας ότι 25 από τα 50 μέλη έχουν τουλάχιστον έξι διαδοχικές απουσίες από τις συνεδριάσεις, χωρίς αιτιολόγηση. Και άρα, με βάση τους κανονισμούς, πρέπει α) να εκπέσουν και β) να αποκλειστούν από υποψήφιοι στις επερχόμενες εκλογές.

Όπως αντιλαμβάνεστε, οι αντιδράσεις ήταν μεγάλες, με φωνές και άλλα… πικάντικα, επειδή βγήκε το θέμα στη δημοσιότητα. Στα όρια του κωμικοτραγικού, όμως, ήταν και ο τρόπος με τον οποίο η πρόεδρος Σοφία Κουνενάκη-Εφραίμογλου (φωτ.) επιχείρησε να δικαιολογήσει τα… αδικαιολόγητα.

Όπως πληροφορηθήκαμε από παριστάμενους, φιλικούς αλλά και εχθρικούς προς τον Σοφιανό, η γραμμή άμυνας -καθώς το καταστατικό είναι σαφές ως προς τις κυρώσεις και δεν σηκώνει πολλές ερμηνείες- ήταν η εξής:

Όλοι οι απόντες είναι, λέει, δικαιολογημένοι, διότι, κατά την κ. Εφραίμογλου, ειδοποιούσαν τη γραμματεία… προφορικώς ότι θα λείψουν, λέγοντας και την αιτιολογία! Ωστόσο, δεν υπάρχει κανένα γραπτό κείμενο που να επιβεβαιώνει ότι κάτι τέτοιο συνέβη, περιγράφοντας τη σχετική αιτιολογία, ενώ αντίθετα όλες οι απουσίες είναι καταγεγραμμένες (σκέτες) στα επίσημα πρακτικά του ΔΣ.

 

ΕΒΕΑ ΙΙ: Με άλλα λόγια, σύμφωνα με την πρόεδρο, εκεί στη γραμματεία του ΕΒΕΑ υπάρχουν κάποιοι υπάλληλοι που θυμούνται «απέξω», που λέγαμε και στο σχολείο, τι απουσίες έχει κάνει ο καθένας, δικαιολογημένες ή και αδικαιολόγητες, τα τελευταία… επτά χρόνια.

Κι επειδή μιλάμε αθροιστικά για περίπου 250 απουσίες της επίμαχης κατηγορίας (κάποιοι έχουν απουσιάσει συνολικά πολύ μεγάλα διαστήματα, έως και 24 μηνών), τους αξίζουν συγχαρητήρια. Μιλάμε για «φωτογραφική» μνήμη.

Το πώς γίνεται τα μισά από τα μέλη της διοίκησης να απουσιάζουν δικαιολογημένα για συνεχές διάστημα 6 μηνών και άνω, το αφήνουμε στην κρίση των αναγνωστών.

Το μόνο που θα σχολιάσουμε είναι ότι τέτοιες πρακτικές στο μεγαλύτερο επιμελητήριο της χώρας, έστω κι αν είναι ενδεχομένως… πατροπαράδοτες, ουδόλως τιμούν τον θεσμό αλλά και τους επιχειρηματίες-μέλη που πληρώνουν συνδρομές και πηγαίνουν να ψηφίσουν εκπροσώπους για να δίνουν λύσεις στα προβλήματα.

Όπως και να 'χει, οι πηγές μας λένε ότι κατόπιν της άρνησης του προεδρείου να πάρει μέτρα, ο Νίκος Σοφιανός πρόκειται να κάνει παρέμβαση για το θέμα στον υπουργό Ανάπτυξης και σε άλλες αρμόδιες αρχές.

ΥΓ: Την πληροφορία ότι στο πλαίσιο των οργίλων διαλόγων και του «σου 'πα, μου 'πες» ο Σοφιανός ανέφερε, μεταξύ άλλων, «δηλαδή άμα με πάρει τηλέφωνο η γραμματεία για το ΔΣ και πω ότι δεν θα έρθω γιατί βγάζω βόλτα τον… σκύλο μου είμαι δικαιολογημένος;» δεν καταφέραμε να τη διασταυρώσουμε.

 

ΣΥΡΙΖΑ: Εάν μια πρόταση δυσπιστίας στον πρόεδρο του κόμματος περάσει με πλειοψηφία 50+1% από την Κεντρική Επιτροπή, τότε συγκαλείται έκτακτο συνέδριο εντός τριών μηνών, γράφει το καταστατικό.

Θέση της Ολγας Γεροβασίλη: Το καταστατικό ερμηνεύεται από το κόμμα, διότι (το κόμμα) είναι «ο συντάξας, ο ψηφίσας και ο εφαρμόζων», αναφέρει η βουλευτής. Οπου κόμμα, γράψτε «Κεντρική Επιτροπή».

Το καταστατικό, βεβαίως, δεν λέει πουθενά πως εάν ένας πρόεδρος δεχτεί πρόταση δυσπιστίας δεν μπορεί να είναι ξανά υποψήφιος πρόεδρος. Σαν να λέμε ότι γίνεται πρόταση μομφής στην κυβέρνηση της ΝΔ, υπερψηφίζεται από τη Βουλή, προκηρύσσονται εθνικές εκλογές και η ΝΔ… αποκλείεται από αυτές με απόφαση της Βουλής.

 

ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ: Στο ερώτημα που έθεσε ο κ. Κασσελάκης, «αφού λένε ότι ήμουν κακός πρόεδρος, γιατί δεν μου επιτρέπουν να προσφύγω στη βάση και να ηττηθώ;», η απάντηση της κας Γεροβασίλη εξομοιώνει, πάλι, την Κεντρική Επιτροπή με ολόκληρο το κόμμα: «Αυτό το κόμμα έκρινε ότι ο Στέφανος Κασσελάκης δεν μπορεί να το εκπροσωπήσει ως πρόεδρος. Το έκρινε με τη μομφή. Έχει τελειώσει αυτό».

«Ότι η Κεντρική Επιτροπή εκλέχθηκε το 2022 από 60.000 παλιά μέλη, ενώ ο κ. Κασσελάκης αναδείχθηκε πρόεδρος το 2023 από 150.000 παλιά και νέα μέλη δεν έχει καμία σημασία;» είναι το ερώτημα που θέτει η άλλη πλευρά. 

 

ΕΘΝΙΚΗ: «Αγκομαχάει» η μετοχή κάτω από το βάρος του πρόσφατου placement. Επιπλέον, πληρώνει τη διαφορά στις συγκριτικές αποτιμήσεις με τις άλλες τρεις «συστημικές» της χώρας.

Όπως σας είχαμε προειδοποιήσει στις 3/10/2024, τις αμέσως προηγούμενες του placement ημέρες, όταν η αγορά στέναζε από την πίεση μιας θερμής σύγκρουσης Ισραήλ-Ιράν (ενδεχόμενο που προεξοφλείται αισθητά λιγότερο τις τελευταίες ημέρες), «η ΕΤΕ έγραψε απώλειες 2,47%, μικρότερες και από τον Γενικό Δείκτη (-2,72%), ενώ οι υπόλοιπες τρεις είχαν απώλειες από 5,3% έως 6,5%.

Από το κλείσιμο της ίδιας μέρας έως και το χθεσινό κλείσιμο, η ΕΤΕ γράφει απώλειες 2,65%, ενώ η ALPHA έχει άνοδο 2,19%, η Eurobank 3,38% και η Πειραιώς 3,34%.

Η συνέχεια αναμένεται με ενδιαφέρον.

 

ΝΑΥΤΙΛΙΑ: Οι Ελληνες πλοιοκτήτες έχουν δαπανήσει το ποσό-ρεκόρ των 18 δισ. δολαρίων για παραγγελίες νεότευκτων πλοίων μεταφοράς αερίου από το 2021, σύμφωνα με σχετικό report της VesselsValue.

Όπως σημειώνεται, οι εφοπλιστές έχουν πληρώσει περίπου 13,8 δισ. δολάρια σε 59 πλοία μεταφοράς υγροποιημένου αερίου (LNG) και περίπου 4 δισ. δολάρια σε 41 πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG).

Στην κούρσα προηγείται η Capital Ship Management του Βαγγέλη Μαρινάκη με 15 νέα πλοία LNG, δύο πλοία μεταφοράς αμμωνίας (VLAC) και τέσσερα πλοία μεταφοράς CO2, συνολικής αξίας περί τα 4,7 δισ. δολάρια.

Στη δεύτερη θέση, η Maran Gas Maritime, εταιρεία διαχείρισης LNG του ομίλου Αγγελικούση, με συνολική δαπάνη 3,3 δισ. δολαρίων για την αγορά 15 πλοίων μεταφοράς LNG.

Στην τρίτη θέση, η Evalend Shipping του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη, με δαπάνη 3 δισ. δολαρίων για την αγορά 12 πλοίων μεταφοράς αερίου (VLGC) και έξι πλοίων μεταφοράς LNG.

Ακολουθεί η Dynagas Holding του Γιώργου Προκοπίου με αγορές πλοίων ύψους σχεδόν 3 δισ. δολαρίων, η TMS Cardiff Gas του Γιώργου Οικονόμου με αγορές αξίας λίγο πάνω από 2 δισ. δολάρια και η Danaos Shipping, συμφερόντων του Dr Ιωάννη Κούστα (με αγορές πλοίων ύψους 1,7 δισ. δολαρίων).

Στην έκθεση επισημαίνεται ότι οι Ελληνες εφοπλιστές ποντάρουν ξεκάθαρα σε άνοδο του αερίου και του LNG στο παγκόσμιο ενεργειακό μείγμα και σπεύδουν να τοποθετηθούν αναλόγως… 

 

VIVA: Για αύριο είναι προγραμματισμένη η Γενική Συνέλευση της Viva, όπου οι μέτοχοι (Καρώνης-Αντύπας) θα ενημερωθούν για μια σειρά από θέματα. Θα παραστεί και εκπρόσωπος της JP Morgan.

Μεταξύ των θεμάτων της Γενικής Συνέλευσης είναι η ενημέρωση των μετόχων για την περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου, για τις κινήσεις εξορθολογισμού, για τη συγχώνευση της Viva Υπηρεσίες Πληρωμών με τη Viva Bank, καθώς και η σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου κατόπιν της συγχώνευσης.

 

ΑΔΜΗΕ: Νέο ρεκόρ για το 2024 πέτυχε χθες η μετοχή, κλείνοντας στα 2,43 ευρώ. Ο τίτλος μετά από μια «στάση» τριών συνεδριάσεων στα 2,38 ευρώ, έχει πετύχει τρεις σερί ανοδικές συνεδριάσεις.

Χθες άλλαξαν χέρια 781 χιλιάδες τεμάχια.

 

ΙΛΥΔΑ: Εσπασε το φράγμα των 2 ευρώ ο τίτλος στη χθεσινή συνεδρίαση. Το κλείσιμο στα 2,02 ευρώ συνιστά υψηλό έτους για τη μετοχή. Εγινε δε με συναλλαγές άνω των 80.000 τεμαχίων, που είναι οι περισσότερες για τη φετινή χρονιά.

 

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ: Δεν είναι είδηση να αναφερθούμε στο βαρύ κόστος που πληρώνει η ευρωπαϊκή οικονομία από το μπαράζ κυρώσεων που επιβλήθηκε στη Ρωσία για την εισβολή στην Ουκρανία.

Το εντυπωσιακό στοιχείο, ωστόσο, είναι ότι αναδύονται συνεχώς νέες παράμετροι που αυξάνουν τον λογαριασμό.

Πάρτε για παράδειγμα τον κλάδο των αερομεταφορών. Διαβάζουμε στα διεθνή μέσα ενημέρωσης ότι η Air France πιέζει τη γαλλική κυβέρνηση να επιβάλει πλαφόν στις πτήσεις από Κινέζους αερομεταφορείς, ενώ η Lufthansa έχει απευθυνθεί στη γερμανική κυβέρνηση.

Πώς προέκυψε το πρόβλημα; Οι κινεζικές αεροπορικές έχουν πλεονέκτημα στις πτήσεις που συνδέουν τη Γηραιά Ήπειρο με την Ασία, καθώς συνεχίζουν κανονικά να πετούν εντός του ρωσικού εναέριου χώρου, εξοικονομώντας χρόνο και καύσιμα. Ετσι, προσφέρουν πολύ πιο ανταγωνιστικές τιμές από τους Ευρωπαίους ανταγωνιστές.

Μέχρι το τέλος του έτους οι Κινέζοι θα ελέγχουν το 75% της χωρητικότητας στις πτήσεις που συνδέουν Γερμανία και Γαλλία με τον Ασιάτη γίγαντα.

 

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ: Οι μήνες περνούν και τα προβλήματα παραμένουν για την ελληνική βιομηχανία, που παλεύει με ανταγωνιστικό μειονέκτημα να κερδίσει τη θέση της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Από στατιστικά που παρουσίασε το ΙΟΒΕ διαπιστώνουμε ότι το μέσο κόστος νέου δανεισμού για τις ελληνικές επιχειρήσεις μειώθηκε οριακά τον Αύγουστο, στο 5,7%. Η απόκλιση, ωστόσο, από το μέσο κόστος δανεισμού επιχειρήσεων της ευρωζώνης παραμένει σταθερή, στις 73 μονάδες βάσης.

Ανάλογη η εικόνα και στο ενεργειακό κόστος. Τον τελευταίο μήνα του καλοκαιριού, η τιμή της ηλεκτρικής ενέργειας στη χώρα μας (134 €/MWh) μειώθηκε κατά 4% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα. Ήταν, όμως, πολύ υψηλότερη (από +57% έως +145%) από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές αγορές και 773% υψηλότερη από την τιμή συστήματος Nordic (15,35 €/MWh).

Οπως καταλαβαίνετε, για τη βιομηχανία ο Γολγοθάς συνεχίζεται. Οι δε εκκλήσεις προς την κυβέρνηση για μέτρα πέφτουν προσώρας στο… κενό.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v