Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Δεκ 6 2022

Τράπεζες: Στην ΕΕΤ ο γρίφος των προμηθειών - Εφεση στα… discount για τις ΑΕΕΑΠ - Οι εργολάβοι κυνηγούν τώρα ΣΔΙΤ

Τράπεζες: Στην ΕΕΤ ο γρίφος των προμηθειών - Εφεση στα… discount για τις ΑΕΕΑΠ - Οι εργολάβοι κυνηγούν τώρα ΣΔΙΤ

ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΟΜΟΛΟΓΑ: Πολύ ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα ανακοίνωσε για το εννεάμηνο η Coral (αύξηση καθαρών κερδών από τα 33,66 στα 55,6 εκατ. ευρώ), της οποίας το υπό διαπραγμάτευση στο ΧΑ εταιρικό ομόλογο λήγει τον προσεχή Μάιο.

Η εταιρεία δεν έχει ανακοινώσει μέχρι σήμερα το αν προτίθεται να προχωρήσει (ή να μην προχωρήσει) στην έκδοση νέου ομολόγου, παρά μόνο ότι «η διοίκηση του ομίλου έχει εξασφαλίσει γραμμές χρηματοδότησης περίπου 428 εκατομμυρίων ευρώ, που διασφαλίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία του και την υλοποίηση των κεφαλαιουχικών επενδύσεων όπως αυτές έχουν ήδη προγραμματιστεί».

Να σημειωθεί πως το 2023 λήγει και το ομόλογο της BSB. Και σε αυτή την περίπτωση, η γνωστή εταιρεία ενδυμάτων δεν έχει δηλώσει κάτι περί ανανέωσής του.

Έτσι, με δεδομένο ότι λόγω των υψηλών επιτοκίων δύσκολα θα προκύψουν στο ορατό μέλλον νέες εισαγωγές εταιρικών ομολόγων στο ΧΑ, είναι αρκετά πιθανό να δούμε τον αριθμό των σχετικών τίτλων που διαπραγματεύονται στο ταμπλό να μειώνεται το 2023.

ΥΓ: Να θυμίσουμε ότι το 2021 αποπληρώθηκε χωρίς να ανανεωθεί το ομόλογο της ΙΚΕΑ, ενώ για τις τρεις εκδόσεις της MLS δεν θέλουμε να θυμόμαστε το τι τελικά έγινε…

 

ΣΔΙΤ: Με τις μεγάλες παραχωρήσεις οδικών έργων με κατασκευαστικό αντικείμενο να έχουν ουσιαστικά τελειώσει (πλην των 157 χλμ. του ΒΟΑΚ που αναμένεται να τεθεί σύντομα στη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών), η προσοχή των εγχώριων εταιρειών στρέφεται στα μεγάλα ΣΔΙΤ.

Χθες το ενδιαφέρον τους για δύο μεγάλους διαγωνισμούς για την κατασκευή - αναβάθμιση οδικών αξόνων, μέσω ΣΔΙΤ, στη Βόρεια Ελλάδα, συνολικού εκτιμώμενου κόστους περίπου 700 εκατ. ευρώ εκδήλωσαν αυτόνομα τόσο οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ΆΒΑΞ και η Ιντρακάτ, όσο και το κοινοπρακτικό σχήμα Μυτιληναίος- Άκτωρ.

Οι δημοπρατήσεις για τα ΣΔΙΤ του οδικού άξονα ΕΟ2 (Μαυροβούνι - Έδεσσα, Παράκαμψη Γιαννιτσών, Παράκαμψη Χαλκηδόνας), ύψους περίπου 445 εκατ. ευρώ, καθώς και για τον οδικό άξονα Δράμα - Αμφίπολη, ύψους περίπου 248 εκατ. ευρώ, έγιναν μόλις το φθινόπωρο και η κατάθεση φακέλου ενδιαφέροντος από τους παραπάνω φορείς είναι η αρχή της διαδικασίας ωρίμανσης.

Ακολουθεί η προεπιλογή των υποψηφίων, η έναρξη ανταγωνιστικού διαλόγου για τη διαμόρφωση των τελικών χαρακτηριστικών των έργων και σε τρίτο χρόνο, η υποβολή των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.

 

EXXON MOBIL: Τις παραινέσεις των κεντρικών τραπεζών για λελογισμένες αυξήσεις μισθών, ώστε να αποφευχθεί ένα πληθωριστικό σπιράλ, σίγουρα τις έχετε ακούσει. Μάλλον δεν τις άκουσαν όμως τα μεγαλοστελέχη του πετρελαϊκού ομίλου, γιατί επιφύλαξαν για τους εαυτούς τους αυξήσεις πάνω από τον πληθωρισμό, της τάξης του 10%.

Ετσι, ο CEO Darren Woods θα εισπράξει μισθό 1,8 εκατ. ευρώ, ενώ οι δύο υφιστάμενοί του, 1,2 εκατ. δολάρια. Αν τα ποσά σάς φαίνονται λίγα, έχετε κατά νου ότι συνήθως οι μισθοί των στελεχών της Exxon Mobil αποτελούν μόλις το 10% των συνολικών απολαβών τους.

Ακόμα και γι’ αυτά, όμως, φρόντισαν να μη χαθεί η αγοραστική δύναμη…

 

ΤΡΑΠΕΖΕΣ: Σε επίπεδο Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών γίνεται η συζήτηση για το τι θα κάνουν οι τράπεζες με τις χρεώσεις επί των τραπεζικών συναλλαγών. Η στήλη πληροφορείται ότι κάτι θα γίνει, αλλά όχι «κάτι μεγάλο», καθώς τα περιθώρια είναι, όπως μεταδίδεται από το στρατόπεδο των τραπεζών, περιορισμένα.

Βέβαια τα συνολικά έσοδα από τις χρεώσεις ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ. Δεν είναι και λίγα.

Σε κάθε περίπτωση, τις επόμενες ημέρες και λίγο πριν συναντηθούν οι τραπεζίτες με τον υπουργό Οικονομικών, στα μέσα του μήνα, αναμένεται η ΕΕΤ να έχει βρει την άκρη.

 

ΑΕΕΑΠ: Το ταμπλό δεν φαίνεται να επηρεάζεται από επιχειρηματικές εξελίξεις και από οικονομικές αποτιμήσεις τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τις εταιρείες ακινήτων.

Για παράδειγμα, ενώ η Premia ανακοίνωσε χθες την απόκτηση και νέου βιομηχανικού κτιρίου, η χρηματιστηριακή της αξία διαμορφώθηκε χθες στα 90,17 εκατ. ευρώ, όταν τα ίδια κεφάλαιά της στις 30/9/2022 ανέρχονταν στα 134,2 εκατ. ευρώ. Μιλάμε για discount της τάξεως του 32,8%, παρά το γεγονός ότι σημαντικό ποσοστό των δανείων της έχει κλειδωμένο επιτόκιο ύψους 2,8% για την επόμενη τετραετία.

Η περίπτωση της Premia βέβαια δεν φαίνεται να αποτελεί τη… μεγάλη εξαίρεση στο ταμπλό. Έτσι, ενώ η μετοχή της BriQ Properties έκλεισε χθες στο 1,91 ευρώ, το NAV του ίδιου τίτλου στις 30/9/2022 ήταν 2,66 ευρώ (discount 28,2%).

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v