ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ Ι: Όχι μόνο απίστευτη ταλαιπωρία αλλά και ένα παρ’ ολίγον διπλωματικό επεισόδιο προκλήθηκε από το χάος που επικράτησε στην πρωτεύουσα τα τελευταία 24ωρα.
Ο Έλληνας πρέσβης Δημήτρης Αζεμόπουλος παρέμεινε... «αιχμάλωτος» με τους οδηγούς της εταιρείας επισήμων που τον μετέφεραν, συνοδεία διπλωματικών αυτοκινήτων της ασφάλειας, στην Αττική οδό για 24 ολόκληρες ώρες, από τις 11:30 το πρωί της Δευτέρας μέχρι το πρωί της επομένης, οπότε με ειδικό όχημα μεταφέρθηκε στον σταθμό της Δουκίσσης Πλακεντίας.
Τώρα το πότε κατάφερε τελικά να φτάσει στο σπίτι του παραμένει άγνωστο.
Πού συνίσταται το παρ’ ολίγο επεισόδιο; Ο πρέσβης ήταν καθοδόν προς το αεροδρόμιο, όπου θα υποδεχόταν συνοδεία πολλών αυτοκινήτων ασφάλειας τον υπουργό Τουρισμού της Τουρκίας, ο οποίος κατέφθανε στη χώρα μας αεροπορικώς. Φανταστείτε να έφτανε και να μην υπήρχε όχι πρέσβης, αλλά ούτε αυτοκίνητα ασφαλείας.
Την πιθανότητα όλα αυτά να είχαν γίνει λίγο νωρίτερα και πρέσβης και Τούρκος υπουργός να πέρναγαν παρέα τον εγκλωβισμό στο χιόνια, ούτε να τη σκεφτούμε δεν θέλουμε.
Πάντως ούτε ο Τούρκος υπουργός δεν κατάφερε να φτάσει. Λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, η προσγείωση του αεροσκάφους κατέστη ανεπιτυχής. Κάπως έτσι γλιτώσαμε τον διασυρμό της χώρας μας σε διεθνές επίπεδο.
Υ.Γ. Αξιοσημείωτο ότι η πομπή κινήθηκε μέσω της Αττικής Οδού εξαιτίας της επιμονής του πρέσβη, καθώς όπως ο ίδιος τόνιζε «η Αττική οδός είναι η πιο ασφαλής οδός». Πού να ήξερε…
ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ II: Αρκετοί παθόντες, από το μεγάλο φιάσκο, δεν είναι διατεθειμένοι να αρκεστούν στο «πρωθυπουργικό διχίλιαρο, το οποίο σημειωτέον, ισχύει ανά όχημα. Κι αυτό γιατί η λήψη του διχίλιαρου ευλόγως συνεπάγεται υπογραφή παραίτησης από περαιτέρω απαιτήσεις.
Ήδη υπάρχει πυρετός προετοιμασιών σε μεγάλα και μικρά δικηγορικά γραφεία, για αγωγές σημαντικά μεγαλύτερου ύψους, με αντικείμενο υλικές και ηθικές βλάβες. Αργή μεν η δικαστική διαδικασία, αλλά και μεγάλες οι προσδοκίες για πολύ υψηλότερες αποζημιώσεις. Κι όπως λένε οι δικηγόροι, η «παραδοχή ευθύνης» που συνιστά το ίδιο το διχίλιαρο, διευκολύνει το έργο τους.
Ένα ερώτημα είναι πώς θα αντιμετωπίσει το όλο θέμα η… ασφαλιστική της Αττικής Οδού, εφόσον υπάρχουν σχετικές προβλέψεις στο συμβόλαιό τους.
ΕΦΚΑ: Περιορίζονται οι ελπίδες για αύξηση των εσόδων του ΕΦΚΑ, λόγω της ρύθμισης των οφειλών της πανδημίας.
Η ρύθμιση μπορεί να πήρε παράταση έως το τέλος Φεβρουαρίου, όμως ήδη «τρέχει» εδώ και σχεδόν δύο μήνες με σημαντικά περιορισμένη συμμετοχή από την πλευρά των ελεύθερων επαγγελματιών.
Εκτιμάται ότι πάνω από 700.000 μη μισθωτοί οφείλουν περί το 1,5 δισ. ευρώ λόγω των χρεών που δημιουργήθηκαν εν μέσω της πανδημίας και συγκεκριμένα της περιόδου Μαρτίου 2020-Ιουλίου 2021. Πλέον, δεν είναι λίγοι αυτοί που υποστηρίζουν ότι πρέπει να ξεπαγώσουν και οι κατασχέσεις, ως μέτρο πίεσης για την αύξηση των εσόδων.
Τα τελευταία στοιχεία του ΚΕΑΟ, πάντως, που αφορούν τον Σεπτέμβριο του 2021, δείχνουν ότι οι εισπράξεις από τις ρυθμίσεις που τότε ίσχυαν, μειώθηκαν στο 25% έναντι 38% τον Σεπτέμβριο του 2019.
Πλέον, αναμένεται η βεβαίωση και των «παγωμένων» οφειλών, που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες στο τέλος του 2021 και κυρίων των κορωνοχρεών των επιχειρήσεων, προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα.