Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Ιαν 26 2022

Αττική Οδός: Η παραίτηση και τα καυτά ερωτήματα - ΡΑΕ: Καταναλωτές στον… παράδεισο - Ο Δουζόγλου βάζει μπρος

Αττική Οδός: Η παραίτηση και τα καυτά ερωτήματα - ΡΑΕ: Καταναλωτές στον… παράδεισο - Ο Δουζόγλου βάζει μπρος

CENERGY: Με αφορμή τις επιπτώσεις της «Ελπίδας» και τις νέες διακοπές του ηλεκτρικού ρεύματος, επανήλθε χθες για μια ακόμη φορά -και μάλιστα από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο- το θέμα της υπογειοποίησης των καλωδίων.

Αν και όποτε ξεκινήσει ένα τόσο μεγάλο έργο, η Cenergy θα συγκαταλέγεται στις εταιρείες που θα ευνοηθούν.

 

ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ: Μπορεί ο διευθύνων σύμβουλος της «Αττικές Διαδρομές» να «έπεσε πάνω στο σπαθί του» παραιτούμενος, στον χώρο όμως υπάρχουν σοβαρά ερωτήματα για την υπόθεση και το πώς κατανέμονται οι ευθύνες ανάμεσα στο κράτος και τις υπηρεσίες του (Πολιτική Προστασία και Τροχαία), την ίδια την Αττική Οδός ΑΕ και την Αττικές Διαδρομές, που έχει την ευθύνη λειτουργίας και συντήρησης.

Διότι, ο Βασίλης Χαλκιάς, μέχρι χθες CEO της Αττικές Διαδρομές, δεν είναι καινούργιος στο… άθλημα. Σε αντίθεση με διάφορους άλλους στον κρατικό μηχανισμό, έχει υπερ-20ετή καριέρα στην Αττική Οδό, κατά τη διάρκεια της οποίας, ο δρόμος-καύχημα της πρωτεύουσας δεν έκλεισε με υπαιτιότητα της διαχείρισης ούτε μία μέρα, σε χιονοπτώσεις και άλλα φυσικά φαινόμενα.

Θεωρείται, δε, ακόμη κι από τον ανταγωνισμό, ως άνθρωπος με τεράστια εμπειρία και γνώση στους αυτοκινητοδρόμους.

Όπως και να έχει, μετά την παραίτηση, στη θέση του αναλαμβάνει προσωρινά ο μέχρι χθες διευθυντής κυκλοφορίας Αριστοφάνης Παπαδημητρίου, ο οποίος όμως, αν έχουμε αντιληφθεί ορθά τον τίτλο του, ήταν και ο καθ’ ύλην αρμόδιος για την… κυκλοφορία στην Αττική Οδό. Κι έτσι αισθανόμαστε ως στήλη μια… παραδοξότητα σε αυτή την πορεία εξελίξεων. Μπορεί όμως να κάνουμε και λάθος.

Σε κάθε περίπτωση, δεν γίνεται να μη σημειώσουμε ότι όσο κι αν είναι «ιδιωτικός δρόμος» η Αττική Οδός, δεν έχει αρμοδιότητες που ανήκουν στην τροχαία (δεν μπορεί π.χ. να απαγορεύσει τη διέλευση σε οδηγούς χωρίς αλυσίδες, ή σε νταλίκες και φορτηγά), ούτε μπορεί να αποφασίσει κόντρα στις προσταγές των οργάνων της πολιτείας. Κι εδώ προκύπτουν ερωτήματα σε σχέση τόσο με τον ρόλο της τροχαίας, που άρχισε την εκτροπή φορτηγών από την Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, προς την Αττική Οδό, όσο και με τον ρόλο του υπουργού Πολιτικής Προστασίας Χρήστου Στυλιανίδη, ο οποίος, λένε οι πληροφορίες, δεν ήθελε να σταματήσει η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων για να μη διαταραχθεί η τροφοδοσία της πρωτεύουσας και η οικονομική δραστηριότητα.

ΥΓ: Για το διχίλιαρο αποζημίωσης «κατόπιν αιτήματος» Κυριάκου Μητσοτάκη (πώς, αλήθεια, προέκυψε το συγκεκριμένο ποσό κι όχι κάποιο άλλο;), το μόνο που έχουμε να πούμε είναι ότι ναι μεν θα «ζεστάνει» τις τσέπες όσων ταλαιπωρήθηκαν, αλλά αισθητικά, πολιτικά, ακόμη κι από πλευράς επιχειρησιακής λειτουργίας, ουδόλως ταιριάζει σε μια φιλελεύθερη σύγχρονη διακυβέρνηση.

Το συμπέρασμα αλήθεια για τον πολίτη ποιο είναι; Ότι καλύτερα να υποφέρει σε δρόμο ιδιωτικό, γιατί έχει ελπίδες να αποζημιωθεί, ενώ αν έφαγε προχθές ατελείωτες ώρες στη Μεσογείων ή στη Μαραθώνος θα πάρει το… τίποτα, διότι ανήκει στην Περιφέρεια, δηλαδή στο φοβερό μας κράτος;

 

ΕΝΕΡΓΕΙΑ: Λίγο μπερδεμένα τα είπε προχθές ο πρόεδρος της ΡΑΕ κ. Δαγούμας. Από τη μία, περιέγραψε μια ενεργειακή αγορά με προβλήματα, αγκυλώσεις και παρατυπίες και με πρόστιμα από την Αρχή. Από την άλλη, εμφάνισε τη χώρα μας με τιμές ρεύματος στον μέσο όρο της Ευρώπης, σαν να μην τρέχει τίποτα δηλαδή. Κάτι σαν παράδεισο για τους Έλληνες καταναλωτές, που κακώς διαμαρτύρονται για τα φουσκωμένα τιμολόγια και την αδυναμία να τα εξοφλήσουν.

Τα έβαλε μάλιστα με τον Τύπο, γιατί γράφει ότι η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στις χονδρεμπορικές τιμές του ρεύματος στην Ευρώπη. Καταλαβαίνουμε όμως γιατί τα είπε αυτά ο κ. πρόεδρος. Τον «παραπλάνησαν» τα στοιχεία του α’ εξαμήνου του 2021 που παρουσίασε, όταν, δηλαδή, η ενεργειακή κρίση ήταν ακόμα μακριά.

Ας δούμε τα δεδομένα: Στο α’ 6μηνο, η μέση χονδρεμπορική τιμή της χώρας, με βάση επίσημα στοιχεία από τα Ευρωπαϊκά Χρηματιστήρια Ενέργειας, ήταν στα 61,95 ευρώ τη μεγαβατώρα, στην 3η θέση ανάμεσα στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Πώς προκύπτει, λοιπόν, ότι είμαστε στον μέσο όρο της Ευρώπης, θα παραμείνει ένα μυστήριο.

Δεν θα μιλήσουμε για τα πιο φρέσκα, του β’ εξαμήνου (μέση τιμή στα 170,03 ευρώ/MWh, αυξημένη δηλαδή κατά 174,46% σε σχέση με του α’ εξαμήνου) και κυρίως τον Δείκτη HEPI, του Δεκεμβρίου, που μάλλον δεν πρόλαβε να τα μελετήσει η ΡΑΕ.

Ελπίζουμε να το κάνει σύντομα η Αρχή και να διαπιστώσει τη σκληρή πραγματικότητα, όχι μόνον για τα νοικοκυριά αλλά και για τις επιχειρήσεις. Γιατί οι επιδοτήσεις δεν μπορεί να είναι πανάκεια, ούτε άλλοθι για τις τιμές-ρεκόρ της χώρας μας.

Άλλωστε, ο κ. πρόεδρος συχνά-πυκνά διατρανώνει το ενδιαφέρον της Αρχής για τους καταναλωτές. Ας το κάνει έμπρακτα λοιπόν...

 

ΔΟΥΖΟΓΛΟΥ: Η ώρα της αξιοποίησης έφτασε για τα ακίνητα που έχει μαζέψει στο, διόλου αμελητέο, χαρτοφυλάκιό του ο Θεόδωρος Δουζόγλου. Μέσα στις επόμενες ημέρες, μαθαίνουμε, επίκεινται ανακοινώσεις σχετικά με τα ξενοδοχεία που έχει αποκτήσει τα τελευταία χρόνια ο ομογενής επιχειρηματίας από τη Βενεζουέλα. Εκτός από τη συμφωνία με τη Hilton για ένα από τα πλέον εμβληματικά ξενοδοχεία των βορείων προαστίων, το «Πεντελικόν», αναμένονται ανακοινώσεις και για άλλα assets του πλούσιου portfolio του ακριβοθώρητου επιχειρηματία.

Στο χαρτοφυλάκιο του Θ. Δουζόγλου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, το πρώην ξενοδοχείο «Mistral» στον Πειραιά, το ακίνητο επί της οδού Σταδίου, πλησίον της Παλιάς Βουλής, που αγοράστηκε από τον ΟTΕ, καθώς και το ξενοδοχείο «Λητώ» στη Μύκονο, το οποίο και απέκτησε από το ΤΑΙΠΕΔ. Στο Νησί των Ανέμων ο ομογενής επιχειρηματίας έχει επίσης στην κατοχή του ένα συγκρότημα βιλών που απέκτησε από την οικογένεια Αγγελόπουλου και ένα resort στην Ελιά.

Περισσότερες πληροφορίες από βδομάδα…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v