Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 21 2021

Η άνιση μάχη του Άδωνι με την… ακρίβεια - Το ξεπέταγμα της Μοτοδυναμικής - Σφηνάκια για Ιλυδα και «πετρελαιάδες»

Η άνιση μάχη του Άδωνι με την… ακρίβεια - Το ξεπέταγμα της Μοτοδυναμικής - Σφηνάκια για Ιλυδα και «πετρελαιάδες»

ΑΚΡΙΒΕΙΑ: Πεισματάρης και μαχητής στα επικοινωνιακά (και όχι μόνο) ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης προσπαθεί σχεδόν καθημερινά δια τηλεοράσεως να «καθησυχάσει» το κοινό ότι δεν θα πέσει «σφαλιάρα» στο εισόδημά του, από την ακρίβεια γενικώς και τις τιμές ενέργειας ειδικώς.

Εντούτοις, στο εξωτερικό, ολοένα και περισσότεροι προβλέπουν ότι η αύξηση του πληθωρισμού, σε επίπεδα που είχαμε ξεχάσει εδώ και πολλά χρόνια, όχι απλώς είναι εδώ αλλά δεν προβλέπεται και να φύγει εύκολα… Με την ενέργεια στο επίκεντρο, σε βαθμό που να εκφράζονται έντονες ανησυχίες για εξάπλωση της «ενεργειακής φτώχειας».

Στο μεταξύ, τεράστιες πολυεθνικές εταιρείες όπως η Nestle, η Procter & Gamble και η Colgate Palmolive, αναθεωρούν τις πωλήσεις τους και ανακοινώνουν αυξήσεις τιμών, ενώ ο επικεφαλής της Ομοσπονδίας Τροφίμων και Ποτών της Μεγάλης Βρετανίας ομολόγησε χθες, σύμφωνα με ρεπορτάζ των Financial Times, ότι οι διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού, που αρχικά θεωρήθηκαν προσωρινές, «θα κρατήσουν ως το 2023, ίσως και το 2024», κατά την εκτίμηση σχεδόν όλων των μελών του.

Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι τα ποσοστά αυξήσεων που προκαλούνται, ανέρχονται στο «τρομακτικό» 14%-18%».

Περίπου τα ίδια βεβαίως συμβαίνουν και στην ηπειρωτική Ευρώπη, με χθεσινό παράδειγμα την Akzo Nobel, που προειδοποίησε ότι οι τιμές στα χρώματα (σ.σ. είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός στην Ευρώπη) έχουν ήδη αυξηθεί κατά 9% το 2021 κι αναμένεται να αυξηθούν κατά 5%-6% ακόμη, ως το τέλος του έτους!

Με τη βενζίνη να κοιτάζει σχεδόν τα… 2 ευρώ το λίτρο, το πετρέλαιο θέρμανσης να έχει αρπάξει 40%, τους επόμενους λογαριασμούς ρεύματος να αναμένονται με δέος, ακόμη και από τους παρόχους που τους… εκδίδουν (για τις επιπτώσεις που θα έχουν στις αποπληρωμές) και μια σειρά ειδών βασικής κατανάλωσης του ελληνικού νοικοκυριού να τσιμπάνε ολοταχώς, η μάχη του κ. Γεωργιάδη μοιάζει εξαιρετικά άνιση, για να μην πούμε χαμένη από τα… αποδυτήρια.

Ίσως θα ήταν καλύτερα λοιπόν να προετοιμάζεται η κοινή γνώμη για το εν πολλοίς αναπόφευκτο, αντί να «καταπραΰνεται». Διότι αν η τσέπη αρχίσει να «καίει», δεν υπάρχει πολίτης που δεν θα το νιώσει.

 

ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ: Το +20% που σημείωσε χθες η μετοχή της εταιρείας στο ταμπλό του ΧΑ αντανακλά την υποδοχή της αγοράς στα αποτελέσματα εννεαμήνου που δημοσίευσε μία ημέρα νωρίτερα η εισηγμένη εταιρεία.

Με την αποτίμηση της Μοτοδυναμικής στα 49,4 εκατ. ευρώ και τα προ φόρων κέρδη του εννεαμήνου στα 6,1 εκατ. ευρώ, πολλοί θεωρούν πως η μετοχή παρουσιάζει ενδιαφέρον, ιδίως αν συνεκτιμηθεί ότι η τουριστική αγορά (δραστηριότητα Rent A Car μέσω Sixt) αναμένεται ακόμη καλύτερη το 2022 και ότι οι πωλήσεις αυτοκινήτων (Porsche) θα ήταν μεγαλύτερες, αν δεν υπήρχαν τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Και κάτι ακόμη: Μπορεί οι πωλήσεις οχημάτων στην Ελλάδα να έχουν αυξηθεί κατά τα τελευταία χρόνια, πλην όμως βρίσκονται γύρω ή και κάτω από 50% των αντίστοιχων πωλήσεων πριν το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης. Δηλαδή, περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης στην αγορά αυτοκινήτων και δικύκλων (βλέπε Yamaha) υπάρχουν, ιδίως αν αρχίσει και πάλι να δουλεύει από τις τράπεζες το κομμάτι της καταναλωτικής πίστης.

 

ΙΛΥΔΑ: Πώς μεταφράζεται η μείωση της ονομαστικής αξίας της μετοχής της Ίλυδας από το 0,90 στο 0,45 ευρώ; Σε διανομή μερίσματος, μετά από πολλά χρόνια, μέσα στο 2022.

Και αυτό γιατί μέσα από τη μείωση της ονομαστικής αξίας της μετοχής επιτυγχάνεται η λογιστική διαγραφή ολόκληρου του υπολοίπου συσσωρευμένων ζημιών που είχε καταγράψει η εισηγμένη κατά το παρελθόν (θα γίνει διαγραφή 3,7 εκατ., όταν το σχετικό κονδύλι στις 30/6/2021 ήταν 3,62 εκατ. ευρώ).

Άρα, με δεδομένο ότι η εταιρεία θα σημειώσει κερδοφόρο αποτέλεσμα το 2021 (+229 χιλ. ευρώ το αποτέλεσμα του πρώτου εξαμήνου), οι μέτοχοι της Ίλυδας αναμένεται να «πάνε ταμείο» μέσα στην επόμενη χρονιά.

 

ΕΛΙΝΟΪΛ - REVOIL: «Οι εταιρείες μας αποτελούν μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος στο ζήτημα της πράσινης ενεργειακής μετάβασης. Μην ξεχνάτε την τεράστια εμπειρία μας και το ευρύ δίκτυο που διαθέτουμε».

Αυτή ήταν η απάντηση που δόθηκε από τα μέλη του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), στο πλαίσιο χθεσινής συνέντευξης Τύπου, όταν δέχτηκαν ερώτηση σχετικά με το μέλλον του κλάδου, με δεδομένο ότι η κατανάλωση πετρελαίου σταδιακά θα μειώνεται.

Να σημειωθεί ότι στο ΧΑ διαπραγματεύονται δύο εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών (Revoil και Ελινόιλ), ενώ η συγκεκριμένη δραστηριότητα αφορά πολύ σημαντικό κομμάτι των εργασιών σε Ελληνικά Πετρέλαια και Motor Oil. Να σημειωθεί επίσης ότι εταιρικό ομόλογο έχει εκδώσει και η Coral, θυγατρική της Motor Oil.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v