Όνομα: Χαμαιλέων
Περιοχή: Euro2day

Αποποίηση ευθυνών
Οκτ 20 2021

Πανδημία: Η έξαρση, η Β. Ελλάδα και ο φόβος των lockdown - Εμπειρίες από το πέλαγος του... ΕΦΚΑ

Πανδημία: Η έξαρση, η Β. Ελλάδα και ο φόβος των lockdown - Εμπειρίες από το πέλαγος του... ΕΦΚΑ

ΠΑΝΔΗΜΙΑ: H στήλη κινδυνεύει να χαρακτηριστεί «Κασσάνδρα» στο θέμα της πανδημίας, πλην όμως θυμηθείτε τη ρήση «μην πυροβολείτε τον αγγελιοφόρο», διότι στοιχεία απλώς παραθέτει.

Όσοι παρακολουθούν τις διεθνείς εξελίξεις, γνωρίζουν ότι η Λετονία αναγκάστηκε χθες να προχωρήσει σε κανονικό lockdown διάρκειας ενός μήνα, εξαιτίας της έξαρσης σε κρούσματα και θανάτους που πιέζουν το σύστημα υγείας. Tι ποσοστό εμβολιασμού έχει η πολύ βόρεια αυτή χώρα; Περίπου 54%, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά στοιχεία.

Κι αυτό δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικό προμήνυμα για τη «δική μας» Βόρεια Ελλάδα, όπου σε πολλούς νομούς και περιοχές, τα ποσοστά εμβολιασμού κινούνται μεταξύ 40% και 50%!

Τα χθεσινά πανελλαδικά στοιχεία ήταν αρκούντως ανησυχητικά, λίγες μέρες πριν ακόμη ξεκινήσει ο κύκλος των εορτασμών και των παρελάσεων στη Β. Ελλάδα (28η Οκτωβρίου και Αγίου Δημητρίου), που πέρυσι αποτέλεσαν το έναυσμα για τραγικές εξελίξεις στις ίδιες περιοχές.

Η αύξηση των κρουσμάτων πανελλαδικά τις τελευταίες 7 ημέρες, σε σχέση με τις προηγούμενες 7 (κυλιόμενοι μέσοι όροι) έφτασε χθες το 17% (μέσος όρος 2.647 κρούσματα ημερησίως), η αύξηση στους νεκρούς είναι ήδη στο +8% (μέσος όρος 34 νεκροί την ημέρα) και στους διασωληνωμένους +6% (μέσος όρος 354).

Κι ακόμη δεν έχουν πιάσει για τα καλά στην ηλιόλουστη χώρα μας τα κρύα του χειμώνα.

Αν κρίνουμε από το γεγονός ότι ήδη πηγαίνει ολοταχώς προς το lockdown και η Ρωσία, που έχει επίσης πολύ χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού, προκύπτει ότι υπάρχει αυξημένη πιθανότητα να χωριστεί φέτος τον χειμώνα ο κόσμος σε τρεις κατηγορίες. Εκείνες τις χώρες που κάνουν lockdown, διότι έχουν χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού, εκείνες που έχουν χαμηλά ποσοστά εβολιασμού αλλά αφήνουν τον κόσμο να πεθαίνει σαν τις μύγες (αυτό συμβαίνει εσχάτως σε Ρουμανία-Βουλγαρία κι επιτέλους φαίνεται να λαμβάνονται έκτακτα μέτρα) και σε εκείνες που έχουν υψηλά ποσοστά εμβολιασμού και λειτουργούν περίπου με «κανονικότητα».

Με αυτά τα δεδομένα, μήπως θα είχε νόημα να ανοίξει τώρα μια συζήτηση για επέκταση της υποχρεωτικότητας των εμβολιασμών στη χώρα μας, αλλά και για ενίσχυση με κάθε τρόπο των εμβολιασμών στις πιο επικίνδυνες για βαριά νοσηλεία και θάνατο ηλικίες;

Διότι και στα νότια της χώρας, υπάρχουν περιοχές με τόσο χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού που δημιουργούν στους ειδικούς έντονη ανησυχία! Κι αν οι ανησυχίες επιβεβαιωθούν, τότε θα υπάρξει πρόβλημα όχι απλώς υγειονομικό αλλά και πολιτικό-οικονομικό!

 

ΕΦΚΑ: Η στήλη πρόσφατα ασχολήθηκε με την «αθάνατη» γραφειοκρατία στην Εφορία και είναι σε θέση να ξέρει ότι το μήνυμα έφτασε στα κατάλληλα αυτιά. Ελπίζει δε να βρεθούν και λύσεις.

Σε μια προσπάθεια να συμβάλει, σήμερα θα μεταφέρει την εμπειρία συνεργάτη σε προσπάθεια να βγάλει άκρη σε ό,τι αφορά αίτημα απόδοσης επικουρικής σύνταξης λόγω χηρείας από τον ΕΦΚΑ.

Δεν θα σταθούμε στις «λεπτομέρειες»: στα πολλά (κυριολεκτικά) τηλεφωνήματα μέχρι να βρεθεί η υπηρεσία που θα πρέπει να υποβληθεί το αίτημα.

Θα πιάσουμε το νήμα από το ότι εντέλει βρέθηκε η υπηρεσία η οποία δήλωσε αρμόδια, έλαβε τα στοιχεία και έστειλε τον σχετικό αριθμό πρωτοκόλλου. Αίφνης, περίπου ένα μήνα μετά, όμως, εξέδωσε απόφαση με την οποία μεταβιβάζει το αίτημα σε περιφερειακή διεύθυνση του ΕΦΚΑ καθώς δηλώνει ότι «εκ παραδρομής κατατέθηκε στο Ταμείο μας». Η δε πόλη ουδεμία σχέση με την κατοικία της οικογένειας...

Νέος γύρος τηλεφωνημάτων και στις δύο υπηρεσίες δεν έδωσε ουδεμία απάντηση. Ολοι δήλωσαν άγνοια.

Τότε ήρθε η… επιφοίτηση. Η στήλη θυμήθηκε ότι στα τέλη Ιουλίου, ο Κωστής Χατζηδάκης εγκαινιάζοντας τη γραμμή 1555 δήλωνε: «Είναι μια γραμμή για να βγάζεις άκρη με τις υπηρεσίες και τους οργανισμούς του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων. Είναι κάτι που το χρωστούσαμε εδώ και 10ετίες στους πολίτες που ταλαιπωρούνται διαχρονικά και αισθάνονται αβοήθητοι στη μέση του πελάγους».

Αμεσα αναζητήθηκε το σωσίβιο για το… πέλαγος. Ευγενέστατη η υπάλληλος που απάντησε στο τηλεφώνημα στις 27 Σεπτεμβρίου και έλαβε τα στοιχεία. Υποσχέθηκε επικοινωνία με απαντήσεις εντός τριών εργάσιμων ημερών. Δύο ημέρες (29 Σεπτεμβρίου) μετά, επανήλθε το 1555 για μια διευκρίνιση.

Χθες συμπληρώθηκαν 16 εργάσιμες από την πρώτη επικοινωνία. Τι νομίζετε ότι έγινε;

Ναι, αυτό που νομίζετε έγινε, το ταξίδι στο πέλαγος συνεχίζεται…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v