Σε επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προχωρά την επόμενη εβδομάδα το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) καθώς, όπως αναμενόταν, ουδείς από τους τρεις ομίλους που είχαν περάσει στο τελικό στάδιο εκδήλωσε δεσμευτικό ενδιαφέρον.
Παράλληλα η ιδιωτικοποίηση επείγει καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή απειλεί πως σε διαφορετική περίπτωση, η εταιρεία πρέπει να επιστρέψει «παράνομες κρατικές ενισχύσεις» 700.000.000 ευρώ.
Ούτε οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι (σε κοινοπραξία με ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ούτε οι Γαλλικοί Σιδηρόδρομοι, ούτε η ρουμανική GFR εμφανίστηκαν, με αποτέλεσμα στο ΤΑΙΠΕΔ να βιάζονται για την επανάληψη του διαγωνισμού.
Τώρα έχουν την ελπίδα πως θα εμφανιστούν Κινέζοι (η Cosco ουδέποτε έκρυψε το ενδιαφέρον της) και οι Αμερικανοί της Watco.
Χθες, έπειτα από αρκετές εβδομάδες τραγέλαφου, οι γενικές συνελεύσεις των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και εταιρείας τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (ROSCO) ενέκριναν τις τέσσερις διεταιρικές συμβάσεις για τη συντήρηση των συρμών, τη μίσθωση συρμών, για μίσθωση ακινήτων και για την κάλυψη του κόστους των άγονων γραμμών από το δημόσιο.
Υπενθυμίζεται πως τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών αδυνατούσαν να εγκρίνουν τις συμβάσεις, είτε επειδή διακόπτονταν οι συνεδριάσεις με παρέμβαση συνδικαλιστών, είτε επειδή αρνούνταν να υπογράψουν τα μέλη των Δ.Σ.