ΑΣΤΗΡ: Στην τελική ευθεία μαθαίνουμε ότι βρίσκεται η μεταβίβαση της Αστήρ Παλάς στην Jermyn Street.
Το χωροταξικό σχέδιο, που αποτελεί και τη βασική αίρεση για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, καθώς προβλέπεται να κτισθούν επιπλέον 8.000 τ.μ., αναμένεται να εγκριθεί ως τις 15 Νοεμβρίου.
Εφόσον δεν υπάρξουν ανατροπές, η Jermyn θα εξαγοράσει από την ΕΤΕ και το ΤΑΙΠΕΔ το 90% του μετοχικού κεφαλαίου της Αστήρ έναντι 400 εκατ. ευρώ και εν συνεχεία θα υποβάλει υποχρεωτική δημόσια προσφορά για το υπόλοιπο 10%.
Αν το τίμημα δεν αλλάξει το 100% της Αστήρ (σ.σ. αφού απορροφήσει με εισφορά εις είδος το όμορο ακίνητο του ΤΑΙΠΕΔ) αποτιμάται στα 445 εκατ. ευρώ με την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση αισθητά χαμηλότερη.
Το στοίχημα είναι βέβαια με ποιους όρους θα εγκριθεί το χωροταξικό...
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ: Βαθιά ανάσα προσφέρει στις ακτοπλοϊκές εταιρείες η κατακόρυφη πτώση της τιμής του πετρελαίου. Αυτήν τη στιγμή οι ακτοπλοϊκές αγοράζουν περίπου 450 ευρώ τον τόνο του μαζούτ, ενώ η φετινή χρονιά είχε ξεκινήσει με την τιμή να διαμορφώνεται στα 550 ευρώ.
Αν η τιμή του πετρελαίου παραμείνει στα τρέχοντα επίπεδα και για τους επόμενους μήνες, η εξοικονόμηση κόστους θα ξεπεράσει τα 10 εκατ. ευρώ, βελτιώνοντας αισθητά τα EBITDA των εταιρειών του κλάδου.
Μέρος βέβαια του οφέλους από την πτώση της τιμής πετρελαίου ψαλιδίζεται από την πτώση του ευρώ έναντι του δολαρίου.