Έκδοση και διακίνηση 132 γνωμοδοτήσεων και εγκρίσεων επιμέρους φορέων που άμεσα ή έμμεσα εμπλέκονται με την αδειοδότηση της ΣΔΙΤ για τη διαχείριση των απορριμμάτων Πελοποννήσου απαιτήθηκαν για την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του συγκεκριμένου έργου από το ΥΠΕΚΑ.
Για την ιστορία, από τα 181 «λαμβάνοντας υπ' όψιν» την υπουργική απόφαση, τα οποία καλύπτουν τις 13 από τις 72 σελίδες της απόφασης, τα 49 αφορούν νόμους, υπουργικές αποφάσεις, προεδρικά διατάγματα, ερμηνευτικές εγκυκλίους και κοινοτικές οδηγίες.
Όλα τα υπόλοιπα είναι επιμέρους εγκρίσεις φορέων του δημοσίου και της τοπικής αυτοδιοίκησης κι αλληλογραφία με συλλογικούς φορείς και εθνικοτοπικούς συλλόγους.
Το μόνο «ενθαρρυντικό» που διαπιστώνουμε στο «πάρε-δώσε» με το χαρτομάνι είναι ότι η διεκπεραίωσή του απαίτησε κάτι λιγότερο από τέσσερα χρόνια. Το επισημαίνουμε αυτό επειδή ξέρουμε ότι σε μικρότερης πολυπλοκότητας έργα η έκδοση παρόμοιας απόφασης μπορεί να απαιτήσει και μία δεκαετία, καθώς από την έναρξη της διαδικασίας μέχρι τη λήξη της τις περισσότερες φορές αλλάζει η νομοθεσία που αφορά το αντικείμενο.
Καταληκτικά, να επισημάνουμε ότι στην ολοκλήρωση της διεκπεραίωσης, έπαιξε σημαντικό ρόλο το ενδιαφέρον που είχε για το έργο ο περιφερειάρχης Πέτρος Τατούλης. Η λύση του τεράστιου προβλήματος διαχείρισης των αστικών απορριμμάτων της Πελοποννήσου και η κατάργηση των 80 χωματερών αποτέλεσε στόχο του από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του γι΄ αυτό και αξιοποιώντας το νόμο για τα ΣΔΙΤ ολοκλήρωσε διαγωνισμό στον οποίο μειοδότης ανακηρύχθηκε η ΤΕΡΝΑ.
Ενδεχομένως ο ίδιος να είναι από τους λίγους περιφερειάρχες που στη διάρκεια της δεύτερης θητείας τους θα δουν να λύνεται το πρόβλημα των απορριμμάτων.