Τα προβλήματα που οδήγησαν στην κατάρρευση του Thomas Cook, του παλαιότερου και δεύτερου μεγαλύτερου ταξιδιωτικού οργανισμού στην Ευρώπη, δεν είναι καινούργια. Αυτό είναι ο λόγος που οι Ισπανοί ξενοδόχοι επέβαλαν πιο αυστηρούς όρους πληρωμής στον βρετανικό ταξιδιωτικό οργανισμό τα τελευταία χρόνια. Για την ακρίβεια, περιόρισαν το διάστημα πληρωμής σε μία εβδομάδα, σύμφωνα με τους επαΐοντες.
Αντίθετα, οι Ελληνες και οι Τούρκοι πελάτες της Thomas Cook αποδείχθηκαν πιο ριψοκίνδυνοι και γαλαντόμοι, σε μια προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων πελατών του οργανισμού. Η Thomas Cook θα μπορούσε να τους πληρώνει μέσα σε 60 με 90 μέρες κι αυτό ήταν ισχυρό δέλεαρ, μαζί με άλλα, για να μετακινήσει τουρίστες από την Ιβηρική στην Ελλάδα και την Τουρκία τα τελευταία χρόνια.
Γεγονός που είχε θετική επίπτωση στον ελληνικό τουρισμό, συνεισφέροντας στα αλλεπάλληλα ρεκόρ που καταγράφηκαν.
Ομως, σήμερα που η Thomas Cook βάρεσε κανόνι, αρκετοί Ελληνες και Τούρκοι ίσως μετανιώσουν για τη χαλαρή πολιτική πληρωμών τους.