Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιαούρτι:Είδος πρώτης ανάγκης σε χαρτοφυλάκια!

Σε έκθεσή της η S&P Capital IQ εκτιμά πως το γιαούρτι θα αποκτά ολοένα και αυξανόμενο μερίδιο των συνολικών αγορών καταναλωτικών τροφίμων. Οι ισχυροί παίκτες της αγοράς και οι ευκαιρίες επενδύσεων.

Γιαούρτι:Είδος πρώτης ανάγκης σε χαρτοφυλάκια!
Μπορεί να είναι πολύ αργά για να προσθέσει κανείς κέτσαπ στο χαρτοφυλάκιό του, τώρα που ο Warren Buffett αγόρασε τον μεγαλύτερο «παίκτη» της αγοράς, τη Heinz, προσφέροντας το ποσό ρεκόρ των 23 δισ. δολαρίων. Δεν είναι καθόλου αργά, όμως, για να επενδύσει σε γιαούρτι, ένα προϊόν που φαίνεται ότι θα αποτελέσει το πρώτο πραγματικά νέο βασικό καταναλωτικό αγαθό, μετά από δεκαετίες.

Σύμφωνα με το Business Insider, σε έκθεση που δημοσιοποιήθηκε την περασμένη εβδομάδα, η S&P Capital IQ εκτιμά πως το γιαούρτι θα αποκτά ολοένα και αυξανόμενο μερίδιο των συνολικών αγορών καταναλωτικών τροφίμων. Σύμφωνα με τον αναλυτή της S&P, Τοντ Ρόσενμπλουθ, το γιαούρτι θεωρείται ελκυστικό προϊόν με σταθερή ζήτηση, όπου η πίστη στην εμπορική επωνυμία είναι πολύ ισχυρή.

Το ερώτημα για τους επενδυτές είναι σε ποια εμπορική επωνυμία να στοιχηματίσουν.

Το γιαούρτι πωλούνταν για πολλά χρόνια ως υγιεινό σνακ, όμως τα τελευταία χρόνια, λόγω της εκτίναξης της δημοφιλίας του πιο πηχτού, ελληνικού τύπου γιαουρτιού, έχει εισέλθει στην κατηγορία του βασικού καταναλωτικού αγαθού.

Το ελληνικό γιαούρτι είναι ένα προϊόν που πολλές εταιρείες συναγωνίζονται να πουλήσουν, με την ελπίδα να γίνουν ηγέτες σε αυτήν την ταχύτατα αναδυόμενη αγορά. Δεν μπορεί να προβλεφθεί πότε ή αν θα γίνει κάτι τέτοιο, όμως το ελληνικό γιαούρτι, ως κατηγορία προϊόντος, φαίνεται πως ήρθε για να μείνει. Για τώρα, ο ανταγωνισμός ενισχύει την κατηγορία αυτού του προϊόντος. «Σε γενικές γραμμές, το γιαούρτι γίνεται μεγάλη μπίζνα», αναφέρει η S&P.

Ένας από τους ισχυρότερους παίκτες της αγοράς είναι η ιδιωτική εταιρεία Chobani η οποία φημολογείται ότι θα προχωρήσει σε αρχική δημόσια προσφορά σύντομα, μετά τους αξιοσημείωτους ρυθμούς ανάπτυξης που εμφάνισε, με τις πωλήσεις της να φθάνουν από το 0 το 2007 στο 1 δισ. δολάρια σήμερα.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε πρόσφατα στο Reuters η εταιρεία δήλωσε πως δεν αποκλείει το ενδεχόμενο ενός IPO, όμως δεν θέλει να εξαγοραστεί.

Υπάρχουν δύο άλλοι παίκτες, με ισχυρή οικονομική στήριξη, που αρχίζουν να φτάνουν την Chobani. Πρόκειται για τους γίγαντες των καταναλωτικών προϊόντων, την ευρωπαϊκή Danone και την αμερικανική General Mills, που και οι δύο διαθέτουν ταχέως αναπτυσσόμενα νέα brands ελληνικού γιαουρτιού. Μια μικρότερη εταιρεία παραγωγής τροφίμων, η Hain Celestial, πουλά το προϊόν Greek Gods, ενώ στον στίβο βρίσκεται και η ΦΑΓΕ, η μοναδική ελληνική εταιρεία παραγωγής ελληνικού γιαουρτιού.

Για τους επενδυτές που θέλουν να στοιχηματίσουν στο ελληνικό γιαούρτι, η Danone είναι ξεκάθαρη επιλογή. Μάλιστα, ο αναλυτής της S&P, Carl Short, σχολιάζει πως «το γιαούρτι είναι στο αίμα της Danone». Το γιαούρτι Dannon έγινε μεγάλη επιτυχία όταν η εταιρεία πρόσθεσε το τρίτο «Ν» στο όνομα του προϊόντος, θέλοντας να το κάνει να ακούγεται πιο αμερικάνικο.

Η εταιρεία έβγαλε στην αγορά το Dannon Greek λίγο αφότου εμφανίστηκε στα ράφια το γιαούρτι της Chobani. Η μεγάλη επιτυχία για την Danone, όμως, έφτασε όταν σταμάτησε να πουλά το Dannon Greek και άρχισε να πουλά το πιο «παραδοσιακό» Oikos Organic Greek Yogurt.

Η S&P θεωρεί πως η ελκυστικότητα του γιαουρτιού οφείλεται στο ότι αποτελεί με αυξανόμενο ρυθμό μέρος του διαιτολογίου των καταναλωτών και βασικό καταναλωτικό αγαθό, ενώ παράλληλα φαίνεται ότι μπορεί να εμφανίζει αυξημένες πωλήσεις ακόμα και σε μια κακή οικονομική περίοδο. Σύμφωνα με έρευνα της NPD Group, σε μία δεκαετία που σημαδεύτηκε από μεγάλη ύφεση οι πωλήσεις γιαουρτιού διπλασιάστηκαν.

Σημειώνεται ότι καθώς οι καταναλωτές πάντα θα χρειάζονται τρόφιμα και απορρυπαντικά το brand marketing των εταιρειών τις βοηθά να επιβιώσουν στις δύσκολες εποχές που δοκιμάζουν την πίστη των καταναλωτών τους. Το ιδανικό είναι, όταν η οικονομία είναι αδύναμη, οι καταναλωτές να μη στρέφονται σε πιο φθηνές, μη επώνυμες επιλογές, και όταν αυξάνεται ο πληθωρισμός οι καταναλωτές να πληρώνουν την αύξηση.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v