Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ερευνα Stat Bank για την αγορά αυτοκινήτου

Αυξημένα κατά 27,7% εμφανίζονται τα συνολικά κέρδη των 263 μεγαλύτερων (βάσει κύκλου εργασιών) εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων, δίτροχων, αξεσουάρ, ανταλλακτικών, ελαστικών κατά το 2007 σε σχέση με το 2006.

Ερευνα Stat Bank για την αγορά αυτοκινήτου
Αυξημένα κατά 27,7% εμφανίζονται τα συνολικά κέρδη των 263 μεγαλύτερων (βάσει κύκλου εργασιών) εισαγωγικών και εμπορικών επιχειρήσεων αυτοκινήτων, δίτροχων, αξεσουάρ, ανταλλακτικών, ελαστικών κατά το 2007 σε σχέση με το 2006.

Αυτό προκύπτει από μεγάλη πανελλαδική έρευνα της τράπεζας πληροφοριών για την Οικονομία και τις Επιχειρήσεις STAT BANK, σύμφωνα με την οποία τα συνολικά κέρδη των εν λόγω εταιρειών αυξήθηκαν από 201, 8 εκατομμύρια ευρω το 2006 σε 257,7 εκατομμύρια ευρώ το 2007. Στην έρευνα συμμετείχαν οι 264 μεγαλύτερες επιχειρήσεις ενώ τα απολύτως συγκρίσιμα στοιχεία αφορούν τις 263 εξ αυτών.

Όλα τα στοιχεία πιστοποιούν ότι η εγχώρια αγορά αυτοκινήτου – παρά την οικονομική δυσπραγία – παρέμεινε μια από τις κινητήριες δυνάμεις του ελληνικού εμπορίου κατορθώνοντας μάλιστα να «επιταχύνει» τις επιδόσεις της. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι ο συνολικός κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων του δείγματος αυξήθηκε κατά 14,5% για να υπερβεί τα 11 δισεκατομμύρια ευρώ.

Οι επιδόσεις των εμπλεκόμενων επιχειρήσεων στηρίζονται σε σημαντικό βαθμό στην πορεία των ταξινομήσεων επιβατικών αυτοκινήτων. Έτσι,
• Το 2006 διατέθηκαν 267.706 νέα και 37.220 μεταχειρισμένα (από το εξωτερικό) επιβατικά
• Το 2007 ταξινομήθηκαν 279.794 νέα επιβατικά και 38.333 εισαγόμενα μεταχειρισμένα
αυτοκίνητα
• Το πρώτο εξάμηνο του 2008 ταξινομήθηκαν 158.674 νέα επιβατικά αυτοκίνητα (0,5% λιγότερα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2007)
Την ίδια στιγμή αντίστοιχη ήταν η πορεία της αγοράς των διτρόχων. Έτσι,
• Το 2006 είχαν διατεθεί 88.480 μοτοσικλέτες
• Το 2007 η αγορά των δίτροχων ανέβηκε στα 100.458 τεμάχια
• Το πρώτο εξάμηνο του 2008 και η αγορά των δίτροχων εμφάνισε μια ελαφρά υποχώρηση έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2006. Έτσι, από 50.562 δίτροχα το πρώτο εξάμηνο του 2007 η αγορά έπεσε στα 50.222 το αντίστοιχο διάστημα του 2008.

Η πορεία της αγοράς επηρέασε τα οικονομικά αποτελέσματα των εταιρειών, το 75% των οποίων κινήθηκε στο φάσμα της κερδοφορίας ενώ το 25% εμφάνισε ζημιές. Αξίζε πάντως να σημειωθεί ότι παρά την ευφορία που επικράτησε στην αγορά των «2» και «4» τροχών, το ποσοστό των ζημιογόνων εταιρειών δεν είναι μικρό.

Το 25% της αγοράς που εμφάνισε ζημιογόνο δραστηριότητα σε συνδυασμό με τις εταιρείες που εμφάνισαν μείωση κερδών αποτελεί μια ακόμη ένδειξη της δυσπραγίας της αγοράς. Συνολικά 95 εταιρείες εμφάνισαν ζημιές ή επιδείνωση των οικονομικών τους αποτελεσμάτων.

- «Τη μερίδα του λέοντος» απέσπασαν και κατά το 2007 οι εισαγωγικές εταιρείες επιβατικών αυτοκινήτων. Έτσι, οι 37 εισαγωγικές εταιρείες διαχειρίστηκαν το 54,1% του συνολικού τζίρου των εταιρειών του δείγματος ενώ απέσπασαν το 80,2% των συνολικών καθαρών κερδών. Έτσι, οι εν λόγω επιχειρήσεις πραγματοποίησαν συνολικές πωλήσεις της τάξης των6 δισεκατομμυρίων ευρώ ενώ τα καθαρά τους κέρδη (μετά από αύξηση 33,3%) προσέγγισαν τα 207 εκατομμύρια ευρώ.

- Η πολυπληθέστερη κατηγορία των dealers είχε εξαιρετικά λιγότερα οφέλη. Έτσι, οι 167 μεγαλύτεροι dealers αυτοκινήτων της χώρας ενώ διαχειρίστηκαν το 33% του συνολικού τζίρου απέσπασαν μόλις το 3,55 των καθαρών κερδών των εταιρειών του δείγματος. Οι συγκεκριμένοι dealers πραγματοποίησαν συνολικό τζίρο 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ ενώ τα συνολικά τους κέρδη έπεσαν κατά 7% για να διαμορφωθούν στα 9 εκατομμύρια ευρώ.

- Οι 25 εταιρείες εμπορίας ανταλλακτικών αυτοκινήτων διαχειρίστηκαν το 2,5% του συνολικού τζίρου της αγοράς, αποσπώντας το 2,8% των κερδών. Αυτά βεβαίως δεν αντιπροσωπεύουν το τζίρο και τα κέρδη από την συνολική εμπορία ανταλλακτικών , αφού το συντριπτικό της κομμάτι περνά μέσα από τις εισαγωγικές εταιρίες. Τα παραπάνω νούμερα αντιπροσωπεύουν τη δραστηριότητα μόνον των εξειδικευμένων εταιρειών ανταλλακτικών.

- Οι 8 εταιρείες αξεσουάρ αυτοκινήτων αν και αύξησαν κατά περίπου 10% τον τζίρο τους διαχειρίστηκαν μόλις 45,7 εκατομμύρια ευρώ, εμφανίζοντας όμως υψηλότερο περιθώριο κέρδους (6,8%). Οι εταιρείες εμπορίας αξεσουάρ αυτοκινήτου αύξησαν τα συνολικά καθαρά κέρδη τους από 1,9 εκατομμύρια ευρώ το 2006 σε 3,1 εκατομμύρια ευρώ το 2007.

- Οι 9 εξειδικευμένες εταιρείες εμπορίας ελαστικών διαχειρίστηκαν το 2,5% του συνολικού τζίρου της αγοράς αποσπώντας το 7,6% των συνολικών κερδών. Τα κέρδη του υποκλάδου αυξήθηκαν κατά 16,7% για να προσεγγίσουν τα 20 εκατομμύρια ευρώ.

- Η μόνη δραστηριότητα που κινήθηκε με αρνητικό πρόσημο στα τελικά αποτελέσματα ήταν αυτή των εταιρειών χρηματοδότησης αυτοκινήτων. Οι 5 εταιρείες του υποκλάδου που συμμετείχαν στην έρευνα εμφάνισαν συνολικές ζημίες 1,6 εκατομμυρίων ευρώ. Η εικόνα αυτή δεν αφορά ασφαλώς όλες τις εταιρίες του υποκλάδου.

- Σε ότι αφορά την αγορά δικύκλων , οι 12 μεγαλύτερες επιχειρήσεις αύξησαν τις συνολικές πωλήσεις τους κατά 9% για να φτάσουν τα 277,5 εκατομμύρια ευρώ. Τα συνολικά τους κέρδη έφτασαν τα 13,7 εκατομμύρια ευρώ.

Πέραν των πλαισίων του δείγματος των 264 επιχειρήσεων «της αγοράς των τροχών» ενδιαφέρον εμφανίζει ένα ακόμη στοιχείο που αφορά την αγορά σκαφών: 4 εταιρείες σκαφών ενώ αύξησαν τον τζίρο τους κατά 22,8% (για να φτάσει τα 50 εκατομμύρια ευρώ) μείωσαν τη κερδοφορία τους κατά 37,2% για να πέσει στις 947.160 ευρώ.

Οι εταιρίες

Στις πρώτες θέσεις του καταλόγου των πλέον κερδοφόρων εταιρειών βρέθηκαν οι παρακάτω επιχειρήσεις:

* Η εταιρεία Σφακιανάκης, η οποία εκτός των άλλων αντιπροσωπεύει την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία (και τα δίτροχα) Suzuki, κατέκτησε την πρώτη θέση μεταξύ των πλέον κερδοφόρων εταιρειών. Η επιχείρηση αν και εμφάνισε κάμψη κερδοφορίας εμφάνισε συνολικά κέρδη 36,7 εκατομμυρίων. Η εταιρεία, που διευθύνεται από τον κ. Στ. Τάκη, εργάζεται με ένα από τα υψηλότερα περιθώρια καθαρού κέρδους (10,3%) Ας σημειωθεί ότι ο συνολικός κύκλος εργασιών της Σφακιανάκης ανήλθε σε 358 εκατομμύρια ευρώ.

* Η Toyota Hellas κατέκτησε το «αργυρό μετάλλιο» στα κέρδη, παραμένοντας ταυτόχρονα η δημοφιλέστερη μάρκα αυτοκινήτου στην εγχώρια αγορά. Δεν είναι τυχαίο ότι η Toyota Hellas, που διευθύνεται από τον κ. Αρ. Αραβανή, κάνει τον μεγαλύτερο τζίρο από οποιαδήποτε άλλη μεμονωμένη εταιρεία, έναν τζίρο που υπερβαίνει τα 855 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα οι πωλήσεις της ήταν αυξημένες κατά 22% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.

* Στη τρίτη καλύτερη θέση του καταλόγου των κερδών βρέθηκε η BMW Hellas, που διευθύνεται από τον κ. Σταύρο Γιαλουρίδη. Τα κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν στα 21 εκατομμύρια ευρώ ενώ οι πωλήσεις της στα 320 εκατομμύρια ευρώ. Στη πραγματικότητα αυτή τη στιγμή η επιχείρηση δρέπει τους καρπούς του μεγάλου επενδυτικού σχεδίου που υλοποίησε στη χώρα μας και το οποίο αφορούσε τόσο τις κεντρικές της εγκαταστάσεις- γραφεία όσο και το δίκτυο των αντιπροσώπων της. Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει στον dealer Σπανός, ο οποίος αύξησε τις πωλήσεις του κατά 31,5% για να προσεγγίσει τα 80 εκατομμύρια ευρώ και τα κέρδη του κατά περίπου 21% για να φτάσει τα 3,9 εκατομμύρια ευρώ

* Η εν Ελλάδι θυγατρική της άλλης μεγάλης γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η Mercedes Benz Hellas, που διευθύνεται από τον κ. Dr. Paufler Alexander, αν και μείωσε κατά 17,8% τα κέρδη της κατέκτησε την 4η καλύτερη θέση μεταξύ των πιο κερδοφόρων εταιρειωών του κλάδου. Η εν λόγω εταιρεία πραγματοποιεί τζίρο που υπερβαίνει τα 500 εκατομμύρια ευρώ. Σημαντική θέση στη δομή της γερμανικής επιχείρησης κατέχουν – μεταξύ άλλων και - οι επίσημοι έμποροι Promot Λαϊνόπουλος, Ιωαννίδης, Γιαννίτσας και ΕΤΕΚΑ.

* Στην πέμπτη καλύτερη θέση από άποψη κερδών βρέθηκε η Ford, που διευθύνεται από τον κ. Δημήτριο Σακελλαρόπουλο. Η Ford Motor Hellas αύξησε τις πωλήσεις της κατά 16% για να προσεγγίσει τα 431 εκατομμύρια ευρώ.

* Την 6η καλύτερη θέση από άποψη κερδών και την δεύτερη καλύτερη από άποψη τζίρου κατέκτησε η Kosmocar η οποία εμπορεύεται τα αυτοκίνητα Volkswagen και Audi. Η επιχείρηση αυτή που ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων Μανδύλα και διευθύνεται από τον κ. Στίβεν Σίρτη διαχειρίστηκε έναν τζίρο της τάξεως των 546 εκατομμυρίων ευρώ και κέρδη της τάξεως των 17 εκατομμυρίων ευρώ. Στη πραγματικότητα ο τζίρος της εταιρείας είναι κατά πολύ υψηλότερος αφού στον όμιλο εντάσσονται και άλλες εταιρίες που διακινούν – ως dealers – επιβατικά αυτοκίνητα του ομίλου της Kosmokar αλλά και τα αυτοκίνητα Bentley

* Έβδομη πιο κερδοφόρα εταιρεία αποδείχθηκε η General Motors η οποία εμπορεύεται τα αυτοκίνητα Opel. Η επιχείρηση μάλιστα αύξησε τα καθαρά κέρδη της κατά 107% για να φτάσει 11,3 εκατομμύρια ευρώ.

* Θεαματική εμφανίζεται η πορεία της επιχείρησης Αγκριπαν Σπύρος Δ. Παντελεημονίτης
Η εταιρεία αυτή που αντιπροσωπεύει και εμπορεύεται τα αυτοκίνητα Daihatsu αλλά και γεωργικά μηχανήματα και ανταλλακτικά για αγροτικά μηχανήματα αύξησε τα κέρδη της κατά 108% για να φτάσει τα 9 εκατομμύρια ευρώ. Η εταιρεία εισήλθε προσφάτως και στον τομέα εμπορίας μηχανημάτων διαχείρισης υδάτινων πόρων, ανοίγοντας έναν νέο τομέα δράσης υπό την επωνυμία Waterpan.

* Στην 9η καλύτερη θέση βρέθηκε η εταιρεία Γενική Αυτοκινήτων η οποία ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων Σαρακάκη και αντιπροσωπεύει τα Honda, Mitsubishi και εμπορεύεται – εκτός των άλλων – και τα αυτοκίνητα Volvo. Η Σαρακάκης εμφάνισε πολύ υψηλή κερδοφορία κατά το 2007.

* Η Lion Hellas (Peugeot) και η Θεοχαράκης (Nissan) παρά τη μείωση κερδών κατέλαβαν την 11η και 12η καλύτερη θέση στον κατάλογο.

* Στην πρώτη 15άδα βρέθηκαν τέλος οι εταιρείες Ελλαστρακ, Goodyear και Sportscar (Porsche)

* Σε ότι αφορά τέλος τη σειρά των εταιρειών με το μεγαλύτερο κύκλο εργασιών, στην πρώτη 15άδα συμμετείχαν οι παρακάτω εταιρείες: Toyota Hellas, Kosmocar, Mercedes, Ford, Σφακιανάκης, Πειραιώς Multifin, BMW Hellas, General Motors, Θεοχαράκης, Fiat Auto Hellas, Γενική Αυτοκινήτων, Citroen, Βιαμάρ, Hundai και Lion Hellas.

* Tα αναλυτικά στοιχεία για τη πορεία της αγοράς αυτοκινήτου το 2007, δημοσιεύονται στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό".

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v