Από το γκισέ περάσαμε στις ηλεκτρονικές πληρωμές. Kαι από αυτές μπαίνουμε πια στην εποχή που εφαρμογές μας βοηθούν να διαχειριστούμε καλύτερα τα οικονομικά μας, δίνοντάς, την ίδια ώρα, συμβουλές για εξοικονόμηση χρημάτων.
Η νέα αγορά applications διαχείρισης οικονομικών, που έχει αρχίσει να αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, λειτουργεί υπό το ευρωπαϊκό θεσμικό πλαίσιο PSD2. Η κοινοτική οδηγία καθορίζει με σαφήνεια τους κανόνες λειτουργίας των χρηματοοικονομικών εφαρμογών και, ταυτόχρονα, θέτει πρότυπα, σχετικά με την ασφάλεια των χρηστών, αλλά και την ομαλή λειτουργία αυτής της αγοράς.
Η θέσπιση και η εφαρμογή της PSD2 ανοίγει περισσότερο τον δρόμο για το open banking (ανοιχτή τραπεζική), ενθαρρύνει την ανάπτυξη τέτοιου είδους επιχειρήσεων, προστατεύοντας, παράλληλα, τράπεζες, χρήστες και εταιρείες.
Η Ευρωπαϊκή Αρχή Τραπεζών αδειοδοτεί και εποπτεύει τις επιχειρήσεις αυτές. Στη χώρα μας, βρίσκονται υπό τον έλεγχο της Τράπεζας της Ελλάδος. Ακολουθούνται security standards, τα οποία, επιβάλλει η ευρωπαϊκή νομοθεσία για την προστασία των προσωπικών τραπεζικών δεδομένων κάθε πελάτη-χρήστη.
Οι νέοι παίχτες αυξάνουν τον ανταγωνισμό με τις τράπεζες
Λόγω του συνεχούς ψηφιακού μετασχηματισμού, διαμορφώνεται σταδιακά στον τραπεζικό τομέα μία νέα τάξη πραγμάτων, δίνοντας περισσότερες επιλογές στους καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν πρόσβαση σε πιο ολοκληρωμένους, διαφανείς και απλούς τρόπους πραγματοποίησης συναλλαγών, διαχείρισης της περιουσίας τους, ακόμη και επενδύσεων.
Τις ανάγκες αυτές έρχονται να καλύψουν νέα apps που δίνουν τη δυνατότητα στον χρήστη να συνδέεται με τα οικονομικά του στοιχεία, παρέχοντας του προσωποποιημένες πληροφορίες. Για παράδειγμα, κάποιες εφαρμογές διεκπεραιώνουν κινήσεις πιο εύκολα, άλλες λειτουργούν ως financial coach, δίνοντας στο χρήστη συμβουλές για τη διαχείριση των οικονομικών του και την εξοικονόμηση χρημάτων.
Προφανώς και οι νέοι «παίχτες» που μπαίνουν στην αγορά προωθώντας τέτοιες εφαρμογές αυξάνουν τον ανταγωνισμό με τις τράπεζες, οι οποίες καλούνται να προσφέρουν με τη σειρά τους πιο καινοτόμες υπηρεσίες και με καλύτερη εμπειρία για τον χρήστη. Αυτό αποτιμάται θετικά για τον καταναλωτή, ο οποίος μπορεί να επιλέξει μεταξύ περισσότερων, φθηνότερων και ποιοτικά καλύτερων υπηρεσιών.
Με όλες αυτές τις εφαρμογές που προσφέρει το open banking- και ήδη, έχουν ξεκινήσει να λειτουργούν παγκοσμίως- αναμένεται να βελτιωθεί αισθητά η καθημερινότητα του χρήστη. Παράλληλα, η διείσδυση τους στην ελληνική αγορά θα αποτελέσει μεγάλο στοίχημα για τον τραπεζικό τομέα και, σε κάθε περίπτωση, αυτός που θα κερδίσει εν τέλει από τη χρήση του θα είναι ο Έλληνας καταναλωτής.
Αλ. Μαρ.