Οι ρωσικές μπίζνες στη Λατινική Αμερική

Να επεκτείνει την επιρροή της Μόσχας στην περιοχή επιχειρεί ο Πούτιν. Η διαγραφή χρέους της Κούβας και τα σχέδια για ρωσική συνδρομή στη Νικαράγουα στην κατασκευή καναλιού που θα ανταγωνιστεί τη διώρυγα του Παναμά.

Οι ρωσικές μπίζνες στη Λατινική Αμερική

Το πρόσφατο ταξίδι του Πούτιν στην Νότια Αμερική είχε μπόλικο οικονομικό παρασκήνιο, καθώς η ρωσική πλευρά θεωρεί ότι θα πρέπει να κάνει μπίζνες σε μία αγορά η οποία μέχρι σήμερα ήταν αποκλειστικός χώρος των επιχειρήσεων από τις ΗΠΑ και την Ε.Ε.

Η περιοδεία του Πούτιν στη Νότια Αμερική, που ξεκίνησε από την Κούβα, είχε άφθονες μπίζνες. Στην Κούβα, η Ρωσία διέγραψε το 90% του χρέους (31,7 δισ. δολάρια), το οποίο κρατούσε από την εποχή της ΕΣΣΔ. Το υπόλοιπο 10% θα εξοφληθεί σε διάστημα δέκα ετών και θα επανεπενδυθεί στην κουβανική οικονομία. Παράλληλα συμφωνήθηκε ρωσικές εταιρίες να εργαστούν στις γεωλογικές έρευνες στην υφαλοκρηπίδα της Κούβας, στην κατασκευή υδροηλεκτρικού σταθμού και συγκοινωνιακού κόμβου, ενώ θα συμμετάσχουν και στον εκσυγχρονισμό λιμένα και στη δημιουργία ειδικής οικονομικής ζώνης.

Στον τομέα της ενέργειας, η ρωσική πετρελαϊκή Rosneft υπέγραψε συμφωνία με την κρατική εταιρεία πετρελαίου της Κούβας Cupet, για συνεργασία στον τομέα της αύξησης και της βελτιστοποίησης της παραγωγής στις πετρελαιοπηγές της χώρας. Επίσης η ρωσική εταιρεία ενέργειας Inter RAO Export υπέγραψε σύμβαση με την κουβανέζικη Union Electrica, για την κατασκευή τεσσάρων μονάδων 200 μεγαβάτ στη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής Maximo Gomez.

Στη Νικαράγουα, ο Πούτιν υποσχέθηκε στον Ορτέγκα να εξετάσει το θέμα των προμηθειών σιτηρών από τη Ρωσία. Επίσης, η Ρωσία θα χορηγήσει στη Νικαράγουα γεωργικό εξοπλισμό και τη σχετική βάση συντήρησης και πιθανόν θα εγκαταστήσει στο έδαφός της επίγειους σταθμούς του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης GLONASS. Και το πιο σημαντικό, θα συνδράμει στην κατασκευή του μεγάλου διαωκεάνιου καναλιού, το οποίο φιλοδοξεί να καταστεί εναλλακτική λύση αντί της διώρυγας του Παναμά.

Το τεχνητό κανάλι για τη διευκόλυνση της ναυσιπλοΐας στο δυτικό ημισφαίριο θα έχει μήκος 286 χιλιόμετρα, τη στιγμή που το μήκος της Διώρυγας του Παναμά είναι 81,5 χιλιόμετρα. Ωστόσο, ένα μεγάλο μέρος του νέου καναλιού θα διέρχεται μέσα από τη λίμνη Νικαράγουα. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 40 δισεκατομμύρια δολάρια. Ως κύριος επενδυτής εμφανίζεται η κινεζική εταιρεία HKND, στην οποία έχει παραχωρηθεί το δικαίωμα της κατασκευής και της λειτουργίας του καναλιού για εκατό χρόνια. Η Ρωσία, δεν θα προσφέρει, οικονομική και οργανωτική βοήθεια στο έργο, αλλά περισσότερο στρατιωτική και πολιτική στήριξη.

Κατά τις συνομιλίες στην πρωτεύουσα της Αργεντινής, εξετάστηκαν κοινά προγράμματα στην ενέργεια, τις συγκοινωνίες, την πολιτική αεροπορία, την ειρηνική δραστηριότητα στο διάστημα και θέματα υγείας. Οι ρωσικές εταιρείες θα συμμετάσχουν ενεργά στον εκσυγχρονισμό των δυνατοτήτων παραγωγής και στην κατασκευή νέων σταθμών παραγωγής ενέργειας στην Αργεντινή. Η ρωσική Inter RAO θα λάβει μέρος στην κατασκευή του υδροηλεκτρικού εργοστασίου Chihuido , ενώ η Silovye Mashiny θα υπογράψει σύμβαση 19 εκατ. δολ. για τις προμήθειες για τη μονάδα υδροηλεκτρικής παραγωγής Putna Negra, ενώ θα συμμετάσχει στον εκσυγχρονισμό του υδροηλεκτρικού φράγματος Salto Grande στα σύνορα Αργεντινής-Ουρουγουάης, καθώς και στο μεγάλο υδροηλεκτρικό έργο στην Παταγονία. Η Μόσχα προωθεί επίσης συμφωνία, για την εγκατάσταση σταθμού του δορυφορικού συστήματος παρακολούθησης GLONASSS (του ρωσικού GPS).

Η βραζιλιάνικη ατζέντα, είχε και αυτή σημαντικό οικονομικό περιεχόμενο. Υπογράφηκε ένα πακέτο συμφωνιών στους τομείς της ενέργειας, αεροπορίας, στρατιωτικοτεχνικής συνεργασίας, τελωνειακής δραστηριότητας, καθώς και μνημόνιο για την εγκατάσταση σταθμών του συστήματος GLONASS. Επίσης, σε κοινοπραξία με εταιρεία της Βραζιλίας, οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι προχωρούν στην υποβολή αίτησης για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό ανάληψης του έργου κατασκευής του κρατικού σιδηροδρομικού δικτύου στη Βραζιλία.

Η ρωσική εταιρία προτίθεται να συμμετάσχει σε κοινοπραξία με βραζιλιάνικη επιχείρηση, ενώ στα σχέδια είναι και η δημιουργία ξεχωριστού γραφείου των Ρωσικών Σιδηροδρόμων στη Βραζιλία, προκειμένου να προωθηθεί καλύτερα η συνεργασία. Το 70% της κατασκευής του έργου θα καταβληθεί από την Εθνική Τράπεζα της χώρας και το 30% με σύμβαση παραχώρησης.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v