Ο Χατζηδάκης, ο ΕΦΚΑ και η διαφήμιση του αυτονόητου

Γιατί πρέπει να θυσιάζουμε την ανάγκη πραγματικών μεταρρυθμίσεων στον βωμό της πολιτικής σκοπιμότητας; Τόσο καιρό δεν γνωρίζαμε τα προβλήματα στον ΕΦΚΑ και τα «ανακαλύψαμε» τώρα;

Ο Χατζηδάκης, ο ΕΦΚΑ και η διαφήμιση του αυτονόητου

Φίλτατοι, καλή σας ημέρα!

Ουδεμία αμφιβολία υπάρχει ότι ο κατάλογος των δέκα καταγγελιών «ακραίας ταλαιπωρίας», στην οποία υποβλήθηκαν ισάριθμοι ασφαλισμένοι στον ΕΦΚΑ, που έδωσε χθες στη δημοσιότητα ο υπουργός Εργασίας Κ. Χατζηδάκης, όσο ενδεικτικός κι αν είναι, δημιουργεί αλγεινές εντυπώσεις ως προς τον τρόπο λειτουργίας του κυριότερου φορέα κοινωνικής ασφάλισης στην Ελλάδα.

Η απύθμενη ταλαιπωρία που ενίοτε επιφυλάσσει ο συγκεκριμένος φορέας για τους ασφαλισμένους του, ο γραφειοκρατικός τρόπος λειτουργίας του, η αναποτελεσματικότητά του, η αδιαφορία ή ακόμη και ο δεσποτικός τρόπος αντιμετώπισης του κοινού εκ μέρους μερίδος των υπαλλήλων του, που «ζωγραφίζουν» οι συγκεκριμένες καταγγελίες, ευλόγως, πρέπει να τύχουν διερεύνησης και δικαίως ο κ. Χατζηδάκης ζήτησε τη διενέργεια ΕΔΕ για τη διακρίβωση των όποιων ευθυνών προκύπτουν.

Όσο απαραίτητες κι είναι όμως, θα λύσουν μία ή και περισσότερες ΕΔΕ αυτά τα προβλήματα, ούτως ώστε να αποφύγουμε αντίστοιχες κακοτοπιές στο μέλλον; 

Όσα καταγγέλθηκαν εκ μέρους των συγκεκριμένων ασφαλισμένων και δόθηκαν στη συνέχεια στη δημοσιότητα είναι προφανές ότι συγκροτούν ένα πρόβλημα συστημικού χαρακτήρα. Πέραν του ότι αμαυρώνουν το έργο των λοιπών, ευσυνείδητων υπαλλήλων του ΕΦΚΑ, καταδεικνύουν ότι το εύρος των δυσλειτουργιών του συγκεκριμένου φορέα δεν άπτεται μόνον της ανάγκης αναβάθμισης του τηλεφωνικού του κέντρου ή απλώς της περαιτέρω ψηφιοποίησης των υπηρεσιών του -αν και από αυτήν εναπόκεινται πολλά. Απαιτεί ριζικότερες τομές και επανασχεδίαση λειτουργιών και διεργασιών, με στόχο τη συνολική αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει ο ΕΦΚΑ.

Όμως, αυτά είναι ζητήματα που όφειλαν να έχουν απασχολήσει την παρούσα κυβέρνηση εδώ και δύο χρόνια. Τόσο επί θητείας του φίλτατου κ. Γ. Βρούτση στα ηνία του υπουργείου Εργασίας, έως τον προηγούμενο Ιανουάριο, όσο και επί της υπουργίας του επίσης φίλτατου Κ. Χατζηδάκη, η οποία ήδη μετρά περίπου εξάμηνο. Ας μην ξεχάσουμε, δε, την αποπομπή του κ. Χρ. Χάλαρη από τα ηνία του ΕΦΚΑ, μόλις στα τέλη Μαΐου και την ανάληψη της θέσης του διοικητή από τον κ. Π. Δουφεξή, ο οποίος έχει διατελέσει διευθυντής των γραφείων αμφοτέρων των κ.κ. Βρούτση και Χατζηδάκη, κατά το παρελθόν.

Με άλλα λόγια, όταν έχουν περάσει δύο χρόνια κατά τα οποία τα συγκεκριμένα προβλήματα ή εντέλει η «γενική εικόνα» αυτών είναι γνωστή, τι είναι αυτό που ωθεί τώρα τον -καθ' όλα φίλτατο- Κωστή Χατζηδάκη, να εισβάλλει τη μία στον ΕΦΚΑ Αγ. Παρασκευής, «συλλαμβάνοντας» απόντες υπαλλήλους (ή εν αδεία;) και την άλλη να προαναγγέλλει τη διενέργεια ΕΔΕ για περιστατικά τα οποία αφορούν έως και τη λειτουργία του γραφείου του;

Δίχως αμφιβολία, το προσφάτως ψηφισθέν εργασιακό νομοσχέδιο βρέθηκε στο επίκεντρο, δικαίως ή αδίκως, σφοδρής πολιτικής αντιπαράθεσης και δημιούργησε αρνητική δημοσιότητα για τον αρμόδιο υπουργό. Αυτού του είδους η δημοσιότητα, όμως, δεν «συμψηφίζεται» με αυτήν που εμφανίζεται να επιθυμεί να δημιουργήσει ο κ. Χατζηδάκης, όσο ακραία κι αν είναι τα περιστατικά ταλαιπωρίας ασφαλισμένων που έδωσε στη δημοσιότητα ο κ. υπουργός.

Τούτου λεχθέντος, προφανώς υπάρχει ανάγκη ριζικής αναδιάρθρωσης της λειτουργίας του ΕΦΚΑ, όπως καλά γνωρίζει η πλειονότητα των συναλλασσομένων με τον συγκεκριμένο φορέα.

Η περίφημη ενοποίηση των Ταμείων που ευαγγελιζόταν η ασφαλιστική μεταρρύθμιση παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό στα χαρτιά, οι δυσλειτουργίες εξακολουθούν και οι πυροσβεστικού χαρακτήρα λύσεις που έχουν δοθεί έως τώρα (βλέπε συνταξιούχους, δικηγόρους ή άλλους για να βγάζουν συντάξεις) είναι σαφές ότι δεν συνιστούν μόνιμη λύση.

Έτσι, λοιπόν, ίσως θα ήταν προτιμότερο να αφήσουμε στην άκρη τη… διαφήμιση του αυτονόητου και να ασχοληθούμε, καλύτερα, με την πραγματική επίλυση του προβλήματος.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v