Τον τελευταίο καιρό, προφανώς δε, με αφορμή την πανδημία Covid-19, ο ιδρυτής της Amazon και ένας από τους πλουσιότερους επιχειρηματίες στον κόσμο, ο Τζεφ Μπέζος, 59 ετών, έχει τακτικές επαφές με επιστήμονες και μάνατζερ του κλάδου των ειδών διατροφής. Γιατί άραγε;
Οι γνωστοί δαιμονολόγοι, αυτές οι μάγισσες του 21ου αιώνα, εικάζουν ότι ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, σχεδιάζει «σημεία και τέρατα», για τα εικονικά τρόφιμα και άλλα παρόμοια που θα καταστρέψουν τη δημόσια υγεία. Αντιθέτως, κατά τον σοσιαλίζοντα Ζάκ Ατταλί, συγγραφέα και στοχαστή, επιχειρηματία και επί μία δεκαετία σύμβουλο του Γάλλου σοσιαλιστή προέδρου Φρ. Μιτεράν, ο Τζέφ Μπέζος σαν ευφυέστατος επιχειρηματίας, επενδύει στην «οικονομία της ζωής», που είναι και τίτλος πρόσφατου βιβλίου του Γάλλου διανοούμενου.
Η οικονομία της ζωής, πιστεύει ακραδάντως ο Ζακ Ατταλί, 79 ετών, είναι ήδη η μεγάλη οικονομική, κοινωνική και πολιτική ανατροπή του 21ου αιώνα και όσο πιο γρήγορα το γεγονός αυτό γίνει αντιληπτό, τόσο θα αυξηθούν και οι πιθανότητες ο κόσμος μας να αλλάξει προς το καλύτερο.
Στο πλαίσιο αυτό, η τεχνολογία και η καινοτομία στον κλάδο των ειδών διατροφής, θα έχουν σημαντικό ρόλο και θα προκύψουν νέες συνθήκες παραγωγής τροφίμων και ποτών. Θα παρατηρηθούν όμως και σοβαρές αλλαγές στη διανομή των παραγόμενων αγαθών με ταυτόχρονη μεταβολή σε καταναλωτικές συνθήκες και συμπεριφορές.
Είναι σαφές έτσι ότι η εγχώρια βιομηχανία τροφίμων θα γνωρίσει και αυτή μετασχηματισμούς, κάποιους από τους οποίους τους υπογράμμισε ιδιαίτερα ο πρόεδρος κ. Γιάννης Γιώτης, στην τελευταία Γενική Συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων (ΣΕΒΤ).
Σήμερα λοιπόν, μέσα σε ένα περιβάλλον δύσκολο από πλευράς ρευστότητας, ενεργειακού κόστους και ανεύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού, η εγχώρια βιομηχανία τροφίμων βρίσκεται μπροστά σε σοβαρές προκλήσεις ως προς το μέλλον της.
Πέρα έτσι από τις συγκυριακές δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο ζωτικός αυτός κλάδος, η πρώτη πρόκληση του άμεσου αύριο που είναι ήδη μπροστά του, είναι αυτή της προόδου της επιστήμης και της τεχνολογίας. Με κύρια χαρακτηριστικά την τεχνητή νοημοσύνη και τη βιοτεχνολογία, το φαινόμενο της «έξυπνης διατροφής» θα διογκώνεται τα χρόνια που έρχονται και σε κάποια φάση της εμπορευματοποίησής του, θα αποτελέσει και «μόδα».
Από την άλλη πλευρά, η ανάπτυξη της «οικονομίας της ζωής» ιδιαίτερα στην Ευρώπη, θα δίνει όλο και μεγαλύτερο βάρος στην ασφαλή υγιεινή διατροφή, απαραίτητη για τη διατήρηση καλής υγείας. Και το επίπεδο αυτό, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε και τις δημογραφικές εξελίξεις, τόσο σε ευρωπαϊκό, όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο, σε συνάρτηση πάντα με την άνοδο του προσδόκιμου ζωής.
Υπό την έννοια αυτή, η συμμετοχή του ΣΕΒΤ σε πρωτοποριακά ευρωπαϊκά προγράμματα καινοτομίας, είναι εξόχως ενθαρρυντική και πολλά υποσχόμενη. Το ίδιο ισχύει και για την πρωτοβουλία της βιομηχανίας τροφίμων να πάρει μέρος στο πρόγραμμα Pledge, που αφορά τη διαφήμιση σε παιδιά. Για το θέμα αυτό μίλησε διεξοδικά στη Γεν. Συνέλευση του Συνδέσμου ο α΄αντιπρόεδρος του κ. Γρηγόρης Αντωνιάδης, πρόεδρος επίσης του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος.
Σε κάθε περίπτωση, τόνισε ο κ. Γ. Γιώτης, «στη σημερινή συγκυρία, κυρίαρχο μέλημά μας, βέβαια, παραμένει πάντοτε η προσφορά στους καταναλωτές επώνυμων προϊόντων, με ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά και προστιθέμενη διατροφική αξία, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους για υγιεινή διατροφή.
Στο πλαίσιο αυτό, ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων, ως εκπρόσωπος της Βιομηχανίας μας, δραστηριοποιήθηκε για μια ακόμη χρονιά σε διάφορους τομείς αιχμής, με γνώμονα τις ανάγκες των επιχειρήσεων- μελών μας, για υποστήριξη, ενημέρωση, καθοδήγηση, στην προσπάθειά τους να παραμείνουν βιώσιμες και ανταγωνιστικές, αλλά και για την προάσπιση των αξιών του κλάδου μας». Ένας κλάδος που σε κάθε περίπτωση, συνιστά εθνικό κεφάλαιο, ιδιαίτερα στη σημερινή εποχή τουριστικής ανόδου και διαμόρφωσης νέων καταναλωτικών συνηθειών.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.