Η Covid-19 ναρκοθετεί το μελλοντικό εισόδημα των νέων

Σε παγκόσμιο επίπεδο 1,6 δισ. μαθητές αναγκάσθηκαν να διακόψουν τις σπουδές τους κατά την διάρκεια της πανδημίας. Πώς επηρεάζεται το μελλοντικό τους εισόδημα. Γράφει ο Τάκης Μίχας.

  • του Τάκη Μίχα
Η Covid-19 ναρκοθετεί το μελλοντικό εισόδημα των νέων

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα λάθη που διέπραξε η κάστα των πολιτικών παγκοσμίως στην αντιμετώπιση της πανδημίας θα τα πληρώσουν περισσότερο από όλους οι νέοι. Διότι ίσως το πιο καταστροφικό από τα μέτρα που έλαβαν υπήρξε το κλείσιμο των σχολείων.

Υπολογίζεται ότι η σημερινή παγκόσμια γενιά των σπουδαστών διατρέχει τον κίνδυνο να χάσει λόγω αυτού του μέτρου δισεκατομμύρια δολάρια από το σύνολο των εσόδων που αναμένονταν να εισπράξει κατά την διάρκεια της ζωής της. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας πρόσφατης μελέτης της οποία έκαναν από κοινού η Unesco, Unicef και Παγκόσμια Τράπεζα. Υπολογίζεται ότι σε παγκόσμιο επίπεδο 1,6 δισ. μαθητές αναγκάσθηκαν να διακόψουν τις σπουδές τους κατά την διάρκεια της πανδημίας.

Σύμφωνα με την έκθεση υπολογίζεται ότι η σημερινή γενιά σπουδαστών σε παγκόσμιο επίπεδο διατρέχει τον κίνδυνο να απωλέσει 17 τρισ. δολάρια από το σύνολο των εσόδων που αναμένονταν να εισπράξει κατά την διάρκεια της ζωής της. Πρόκειται για ένα ποσό που ισοδυναμεί με 14% του παγκόσμιου ΑΕΠ και είναι το αποτέλεσμα του κλεισίματος των σχολείων.

Η ανάλυση δείχνει ότι σε ορισμένες χώρες οι κατά μέσον όρο απώλειες στη μάθηση είναι ανάλογες με την διάρκεια του κλεισίματος των σχολείων. Και παρότι όλες οι χώρες του κόσμου προσέφεραν ευκαιρίες για μάθηση εξ αποστάσεως , η ποιότητα και η εμβέλεια διαφοροποιούντο σε μεγάλο βαθμό και ήσαν στην πλειονότητα των περιπτώσεων ανεπαρκή υποκατάστατα της μάθησης με παρουσία στις τάξεις.

Σύμφωνα με την μελέτη οι μεγαλύτερες ζημιές στη μάθηση εξ αποστάσεως παρατηρήθηκαν στα μαθηματικά και οι μικρότερες στην ανάγνωση. Επηρέασαν επίσης δυσανάλογα τους μικρότερους στην ηλικία σπουδαστές, αυτούς που προέρχονταν από νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος, καθώς και τα κορίτσια.

Σε ορισμένες περιπτώσεις οι σπουδαστές μάθαιναν στην εκπαίδευση εξ αποστάσεως μόλις το 28% αυτού που θα είχαν μάθει στις τάξεις με φυσική παρουσία. Επισης το ρίσκο της ολοκληρωτικής εγκατάλειψης του σχολείου από τον σπουδαστή τριπλασιάσθηκε.

Επίσης σύμφωνα με στοιχεία της μελέτης φαίνεται ότι η κρίση επιδείνωσε τις ανισότητες στον χώρο της εκπαίδευσης που προϋπήρχαν της πανδημίας. Τα παιδιά που προέρχονταν από νοικοκυριά χαμηλών εισοδημάτων και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες είχαν της λιγότερες πιθανότητες να αποκτήσουν ικανοποιητική πρόσβαση στην μάθηση εξ αποστάσεως σε σχέση με τους υπόλοιπους σπουδαστές. Αυτό σε γενικές γραμμές οφειλόταν στην έλλειψη πρόσβασης στις απαιτούμενες τεχνολογίες , στην παροχή ηλεκτρικού ρεύματος , στην συνδεσιμότητα και στα απαιτούμενα εργαλεία, laptop, printer κ.λπ.

Οι πιο μικροί μαθητές επίσης υπέφεραν περισσότερο από την έλλειψη πρόσβασης στην μάθηση εξ αποστάσεως σε σύγκριση με τους μεγαλύτερους κάτι ιδιαίτερα αισθητό μεταξύ των παιδιών στο νηπιαγωγείο που αποτελεί το βασικό σταθμό της μάθησης και της ανάπτυξης του παιδιού.

Ομως πέρα από τις οικονομικές απώλειες που σηματοδοτεί το κλείσιμο των σχολείων και η συνακολουθούσα χειροτέρευση της ποιότητας του ανθρωπίνου κεφαλαίου, υπήρξαν επίσης επιπτώσεις στην υγεία και την ασφάλεια αυτής της γενιάς.

Το κλείσιμο των σχολείων οδήγησε σε αύξηση της οικογενειακής βίας και την εργασία των ανηλίκων. Πάνω από 370 εκατομμύρια παιδιών σε παγκόσμιο επίπεδο έπαψαν να λαμβάνουν το φαγητό που τους έδιναν στο σχολείο όσο διαρκούσε το κλείσιμο, κάτι που για πολλούς σηματοδοτούσε την μόνη προβλέψιμη πηγή της καθημερινής τους διατροφής.

Να σημειωθεί ότι τόσο η Unicef όσο και άλλοι διεθνείς οργανισμοί είχαν ευθύς εξ αρχής προειδοποιήσει για τις καταστροφικές επιπτώσεις του κλεισίματος των σχολείων.


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v