Η έξοδος από τα μνημόνια, η σταθεροποίηση και ανάκαμψη της οικονομίας, σε συνδυασμό με τη χρηστή δημοσιονομική διαχείριση και τα στοχευμένα θετικά μέτρα της ελληνικής κυβέρνησης, διαμορφώνουν ισχυρή δυναμική για την ελληνική οικονομία.
Οι θετικές αυτές εξελίξεις συνέβαλαν στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης προς την ασκούμενη οικονομική πολιτική και ενεργοποίησαν μια σειρά διαδοχικών θετικών μέτρων, που αναμένεται να τονώσουν την παραγωγή, την κατανάλωση και να συμβάλουν στην ενδυνάμωση και σταθερή αύξηση του ΑΕΠ.
Το βιώσιμο και δίκαιο αναπτυξιακό μοντέλο που προωθούμε με μεθοδικότητα και σταθερά βήματα, μέσα από τη συνεργασία και τις ζυμώσεις με τις τοπικές παραγωγικές δυνάμεις, κινείται στην κατεύθυνση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της οικονομίας μας, του υψηλά εξειδικευμένου και προσοντούχου δυναμικού, που εν μέσω της κρίσης, αλλά και πριν, εντός ενός στρεβλού και αντιπαραγωγικού αναπτυξιακού μοντέλου, βρέθηκε σε μεγάλο βαθμό εγκλωβισμένο και περιθωριοποιημένο.
Ο στόχος μας είναι η μετάβαση σε μια εύρωστη και ανταγωνιστική παραγωγική βάση, προς όφελος των πολλών, και σε αυτό το πλαίσιο δίνουμε έμφαση στη στήριξη της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας, στην ενίσχυση των δημοσίων και ιδιωτικών στρατηγικών επενδύσεων, στην καταπολέμηση της ανεργίας, να δημιουργήσουμε θέσεις εργασίας και προστιθέμενη αξία.
Αυτή η κυβέρνηση κλήθηκε να οικοδομήσει από την αρχή πολλά πράγματα, να επιλύσει ελλείψεις, παραλείψεις και προβλήματα δεκαετιών. Επίσης, έχει κληθεί να αντιμετωπίσει ζητήματα διαφθοράς, να ενισχύσει τη βιομηχανία και τη μεταποίηση, σεβόμενη παράλληλα τις σημερινές, πολύ μεγάλες περιβαλλοντολογικές και ενεργειακές προκλήσεις. Η δημιουργία της Αναπτυξιακής Τράπεζας, για παράδειγμα, καλύπτει αυτές τις ανάγκες και στοχεύει στην έμπρακτη στήριξη της οικονομίας.
Η οικονομική και αναπτυξιακή μας πολιτική έχει μακρύ ορίζοντα, δεν αποτελεί «φούσκα» ούτε «πυροτέχνημα» της στιγμής, ούτε επίσης στοχεύει στο να δημιουργήσουμε επίπλαστη ανάπτυξη σε επίπεδο αριθμών, από την οποία δεν επωφελούνται οι πολλοί, η μεγάλη κοινωνική πλειοψηφία.
Ωστόσο, θα πρέπει να σημειώσουμε ότι απαιτείται ανάλογη ατζέντα και στόχευση και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Η παρούσα Επιτροπή δεν συνέβαλε αποτελεσματικά στην ενίσχυση των δημόσιων επενδύσεων, στη βελτίωση των κοινωνικών και οικονομικών δεικτών, στην ορθή και δίκαιη ανακατανομή του παραγόμενου πλούτου και των σχετικών κονδυλίων, με συνέπεια οι εισοδηματικές και περιφερειακές ανισότητες να παραμένουν υψηλές.
Η επόμενη Κομισιόν θα πρέπει κατά συνέπεια να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στις πολιτικές συνοχής, σε ένα δίκαιο μοντέλο ανάπτυξης, και να αντιμετωπίσει τα όσα έχει αφήσει πίσω της ανολοκλήρωτα.
Γι' αυτό δουλεύουμε για τη διαμόρφωση μια προοδευτικής συμμαχίας στην ΕΕ, και είμαι βέβαιος ότι θα τα καταφέρουμε, μπλοκάροντας την υποψηφιότητα Βέμπερ για την προεδρία της Κομισιόν, μια υποψηφιότητα που μόνο κακό μπορεί να κάνει στο στρατηγικό μας στόχο για ένα δίκαιο αναπτυξιακό μοντέλο και για την τελική απομάκρυνση από την αντιπαραγωγική και αντιαναπτυξιακή «συνταγή» της λιτότητας.
Για την προεδρία της Κομισιόν, όπως έχει πει και ο Αλέξης Τσίπρας, θα στηρίξουμε τον προοδευτικότερο υποψήφιο, και είμαι σίγουρος ότι η επόμενη Κομισιόν θα είναι σε προοδευτική κατεύθυνση.
* Ο Δημήτρης Παπαδημούλης είναι αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, υποψήφιος ευρωβουλευτής με το ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία.
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.