H σωστή εικόνα μιας οικονομίας δεν αποδίδεται ούτε από το μέγεθος τυχόν δημοσιονομικού ελλείμματος (καθώς μπορείς να καταργήσεις κάθε κοινωνική παροχή για να το περιορίσεις), ούτε από το εμπορικό ισοζύγιο (καθ’ όσον μπορείς να δημιουργήσεις τέτοιες συνθήκες ένδειας που να μην μπορεί να αγοράσει κανείς εισαγόμενα προϊόντα).
Αποδίδεται κυρίως από την κατάσταση των τραπεζών -τον «πνεύμονα» της οικονομίας- και την ανεργία. Και στους δύο αυτούς τομείς η εικόνα είναι τραγική. Στις τράπεζες εξακολουθεί να ισχύει το καθεστώς των capital controls και η ανεργία εξακολουθεί για έβδομο έτος να υπερβαίνει το 20%.
Ομως πάνω απ’ όλα η εικόνα μιας οικονομίας αποδίδεται κυρίως από την ικανότητα της να δημιουργεί νέους επιχειρηματίες. Και εδώ η εικόνα της Ελλάδας είναι θλιβερή. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του ΟΟΣΑ που συμπεριέλαβε 38 χώρες η Ελλάδα βρίσκεται στη θέση 27 όσον αφορά τον αριθμό των νέων επιχειρηματιών που δημιουργήθηκαν μεταξύ των ετών 2012-2016. Μόλις το 3,8% των πολιτών της χώρας μεταξύ 18-64 ετών αντιπροσώπευαν νέους επιχειρηματίες.
Η μελέτη του ΟΟΣΑ διαψεύδει με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τον μύθο που καλλιεργούν οι «ευρωπαϊστές» τα τελευταία έτη ότι δηλαδή η κρίση έσπρωξε τους πολίτες της χώρας σε επιχειρηματικές δραστηριότητες.
Στις πρώτες τρεις θέσεις της μελέτης του ΟΟΣΑ βρίσκονται η Χιλή (νούμερο 1) ακολουθούμενη από το Μεξικό και τις ΗΠΑ. Στην Χιλή το 16,1% του πληθυσμού συγκροτούν τους νέους επιχειρηματίες που δημιουργήθηκαν μεταξύ των ετών 2012-2016 στο Μεξικό το 11,1% και στις ΗΠΑ το 9,7%.
Η μελέτη του ΟΟΣΑ όπως δείχνει ο πίνακας υπογραμμίζει αντιπαράθεση την εικόνα μιας Αμερικανικής Ηπείρου που σφύζει από επιχειρηματικότητα με την μιζέρια μιας Ευρωπαϊκής Ηπείρου που σφύζει από φοροεισπράκτορες.
Ιδιαίτερα θλιβερή είναι η εικόνα του «σκληρού πυρήνα» των κρατών που συγκροτούν την Ευρωπαϊκή Ενωση. Ετσι η Γερμανία βρίσκεται στην θέση 30 (3,6% νέοι επιχειρηματίες) η Γαλλία στην θέση 33 (3,2%) το Βέλγιο στη θέση 28 (3,6%) και η Ιταλία στην θέση 36 (2,8%).
Την «τιμή» της Ευρωπαϊκής Ενωσης σώζουν τα «αστέρια» της Βαλτικής, όπως η Εσθονία στην θέση 5 (8,9% νέοι επιχειρηματίες) η Λετονία στην θέση 7 (8,5%) καθώς και η Κύπρος στη θέση 9 (7,8%).
Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.