Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τρία ελληνικά στερεότυπα καταρρέουν

Εχθρικό προς την επιχειρηματικότητα θεωρούν το κράτος οι φοιτητές στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα της Endeavor. Η θορυβώδης μειοψηφία και οι ελληνικοί «μύθοι». Τι εκτιμούν οι φοιτητές για την επιχειρηματικότητα, τα κίνητρα και τα εμπόδια. Γράφει ο Χ. Μακρυνιώτης.

  • του Χάρη Μακρυνιώτη
Τρία ελληνικά στερεότυπα καταρρέουν

Τρεις ακόμη αστικοί ελληνικοί μύθοι, το ότι οι φοιτητές στα ελληνικά πανεπιστήμια είναι εχθρικοί απέναντι στην επιχειρηματικότητα, θεωρούν απειλή τη σύνδεση με την αγορά εργασίας και ζητούν από το κράτος κατά βάση επιδοτήσεις, καταρρέουν με θόρυβο, βάσει στοιχείων και αριθμών. Καταρρέουν, γιατί για πρώτη φορά ρωτήσαμε τους ίδιους τους φοιτητές και μεταφέρουμε τη δική τους αντίληψη, και όχι κάποιων που αρέσκονται να μιλούν εξ αυτών, διαστρεβλώνοντας τη φωνή τους.

Σε έρευνα που ως Endeavor είχαμε τη χαρά να διεξάγουμε σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο της Αθήνας και την ΕΥ και παρουσιάστηκε στην εκδήλωση του Ελληνοαμερικανικού εμπορικού επιμελητηρίου "Η Ώρα της Ελληνικής Οικονομίας", ρωτήσαμε 2.222 φοιτητές περισσότερων από 35 ελληνικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων τη γνώμη τους μεταξύ άλλων για την επιχειρηματικότητα, τους Έλληνες επιχειρηματίες, τα κίνητρα και τα εμπόδια:

1. Οι φοιτητές στην Ελλάδα, κατά 81%, είναι θετικοί/πολύ θετικοί απέναντι στην επιχειρηματικότητα. Λιγότερο θετική είναι η άποψη των φοιτητών για την υπάρχουσα τάξη επιχειρηματιών, που σε ένα βαθμό θεωρείται ότι συνέβαλε στο σημερινό στρεβλό επιχειρηματικό τοπίο.

2. Οι φοιτητές στην Ελλάδα όχι μόνον δεν φοβούνται αλλά απαιτούν τη στενότερη σύνδεση με την αγορά και τους επιχειρηματίες, μέσω συστηματικότερης πρακτικής άσκησης και συχνότερης επαφής με υγιείς επιχειρηματικές προσπάθειες.

3. Οι φοιτητές στην Ελλάδα θεωρούν το κράτος εχθρικό προς την επιχειρηματικότητα, ωστόσο δεν ζητούν από αυτό οικονομικές ενισχύσεις, όπως στο παρελθόν, όσο την αποτελεσματική υλοποίηση των περιβόητων μεταρρυθμίσεων.

Υπάρχει μια μικρή μειοψηφία 4% που αντιμετωπίζει αρνητικά ή πολύ αρνητικά την επιχειρηματικότητα. Είναι η μειοψηφία που -συμπαγής, θορυβώδης και σε συνδιαλλαγή με κομματικούς μηχανισμούς και με εκλογικά ανταλλάγματα- διαιωνίζει την απομόνωση του ελληνικού πανεπιστημίου και το εμποδίζει να βγει δυναμικά μπροστά και να ηγηθεί της καινοτομίας και της υγιούς συνεργατικής επιχειρηματικής αντίληψης.

Το 4% θα συνεχίσει να είναι θορυβώδες και συμπαγές. Το ερώτημα είναι πώς μπορεί να οργανωθεί και να υψώσει τη φωνή της η μεγάλη -δυστυχώς, ακόμη σιωπηλή- πλειοψηφία, που έχει τη δυναμική να αλλάξει τα πράγματα. Που είναι ικανή να γκρεμίσει το άλλοθι υπουργών και κομμάτων που εμφανίζονται να μιλούν εξ ονόματος των φοιτητών, χωρίς ωστόσο να εκφράζουν την αλήθεια και τα όνειρά τους.

Μπορείτε να δείτε την ολοκληρωμένη μελέτη εδώ

* Ο κ. Χ. Μακρυνιώτης είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Endeavor Greece.

 

 


Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v