Τι είναι το εθνομάρκετινγκ και ποιοι οι στόχοι του

Όσο πιο πολυπολιτισμικές γίνονται οι ανεπτυγμένες κοινωνίες, τόσο περισσότερο πρέπει να προσέχουν οι επιχειρήσεις τις διάφορες ταυτοτικές τάσεις που υπάρχουν σε αυτές.

Τι είναι το εθνομάρκετινγκ και ποιοι οι στόχοι του

Για τον Άρι Μας (Ary Maes), Βέλγο σύμβουλο επιχειρήσεων και ιδρυτή της εταιρείας Iconium στις Βρυξέλλες, το εθνομάρκετινγκ είναι η στρατηγική που λαμβάνει υπόψη της τις εθνικές καταβολές του καταναλωτή και έτσι τις θεωρεί ως κριτήριο τμηματοποίησης.

«Η πρακτική αυτή, αν και εμβρυώδης για την ώρα, στις πολυπολιτισμικές κοινωνίες όπως η δική μας προσφέρει ευκαιρίες που έχουν και ειδικό κοινωνικό βάρος.

Στην εποχή που ζούμε, είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους ανθρώπους του μάρκετινγκ να μπορούν να καταλαβαίνουν τους άλλους, να σέβονται τις αξίες τους και να βοηθούν έτσι την ενσωμάτωσή τους στις κοινωνίες μας.

Οι επιχειρήσεις που συνάπτουν σχέσεις σεβασμού και εμπιστοσύνης με καταναλωτές διαφορετικής κουλτούρας, θα εμπνέουν περισσότερο τις διάφορες εθνοτικές κοινότητες. Ωστόσο, οι πρακτικές τους θα πρέπει να διέπονται από πραγματική ειλικρίνεια και όχι από οπορτουνισμό.

Για τον σκοπό αυτόν, η πολυπολιτισμικότητα πρέπει να υπάρχει και στο εσωτερικό των επιχειρήσεων. Τους επιτρέπει να καταλαβαίνουν καλύτερα τις διάφορες κατηγορίες καταναλωτών στις οποίες απευθύνονται. Η πολυπολιτισμική διαφορετικότητα στο εσωτερικό της επιχείρησης είναι σήμερα σημαντικό ατού και βέβαια εργαλείο μάρκετινγκ», μας λέει.

Στο σημείο αυτό αξίζει τον κόπο να επισημάνουμε ότι σήμερα στο Βέλγιο κατοικούν -και άρα καταναλώνουν- 190 διαφορετικές εθνικότητες, αριθμός που από μόνος του λέει πολλά.

Και, βέβαια, το γεγονός αυτό μάς έφερε στη μνήμη μία σοφή ρήση ενός διάσημου γκουρού του μάρκετινγκ, του Φίλιπ Κότλερ, ο οποίος υποστηρίζει ότι στόχος του μάρκετινγκ στην πορεία του 21ου αιώνα θα πρέπει να είναι η εφαρμογή της αρχής «από το προϊόν στον πελάτη και από αυτόν στον άνθρωπο».

Έγινε αντιληπτό;

 

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v