Χαραλαμπίδης: ”Η Q-Telecom είναι ανταγωνιστής μας”

Η θωράκιση της πελατειακής βάσης και η σταδιακή αύξηση των εσόδων με την εισαγωγή νέων υπηρεσιών αποτελούν τους ”στόχους” της ΤΙΜ Ηellas, επισημαίνει ο γενικός εμπορικός διευθυντής της, Δαμιανός Χαραλαμπίδης. Παράλληλα προσδιορίζει την ευελιξία της TIM ως σημαντικό πλεονέκτημα, θεωρεί σε εμπορικό επίπεδο ανταγωνιστή την Q – Telecom, ενώ οριοθετεί τους στόχους του TIM Plus.

Χαραλαμπίδης: ”Η Q-Telecom είναι ανταγωνιστής μας”
Την προστιθέμενη αξία που θα δελεάσει τους επόμενους αγοραστές επιχειρούν καθώς φαίνεται να δημιουργήσουν τα στελέχη της TIM Hellas, που παρά την πρόσφατη αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της συνεχίζει να αποτελεί ”πολύφερνο νύφη” για την ελληνική αγορά κινητής τηλεφωνίας.

Ο γενικός εμπορικός διευθυντής της εταιρίας κ. Δαμιανός Χαραλαμπίδης μιλάει τόσο για τις εξελίξεις σε επίπεδο υπηρεσιών όσο και για τη στρατηγική που ακολουθεί η TIM για την ενδυνάμωσή της στην ελληνική αγορά και δεν διστάζει να παραδεχθεί ότι η εταιρία ανταγωνίζεται σε εμπορικό επίπεδο με όλους τους παίκτες, ακόμη και με την Q-Telecom.

Συνέντευξη στον Σταμάτη Ζαχαρό

- Εδώ και αρκετά χρόνια οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας επιχειρούν να αποκομίσουν έσοδα από τις υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας, αλλά χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Ποιοι παράγοντες νομίζετε ότι πρέπει να ωριμάσουν προκειμένου να υπάρξει πραγματική συμμετοχή αυτών των εσόδων και να πάψουν οι παραδοσιακές υπηρεσίες φωνής να οδηγούν την αγορά;

Πιστεύω ότι για αρκετά χρόνια ακόμη η φωνή και τα SMS θα συνεχίσουν να αποτελούν τη βασική πηγή εσόδων της κινητής τηλεφωνίας. Εξάλλου οι δύο αυτές υπηρεσίες αποτελούν το core business μας.

Ωστόσο, ήδη οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας συμβάλλουν σημαντικά στην ενίσχυση των εσόδων μας και αναμένουμε ότι μέσα στα επόμενα δύο χρόνια το ποσοστό συμμετοχής τους στα συνολικά έσοδα θα αυξηθεί. Άρα τα περιθώρια υπάρχουν. Τώρα, για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, θα πρέπει να τον κυνηγήσουν και οι εταιρείες με την κατάλληλη στρατηγική.

Η εύκολη πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές, το ελκυστικό και όσο το δυνατόν αποκλειστικό περιεχόμενο σε συνδυασμό με την ξεκάθαρη και απλή χρέωση είναι βασικές παράμετροι επιτυχίας. Από εκεί και πέρα απαιτείται έντονη προώθηση με διαφήμιση, αλλά και μέσα στα καταστήματα.

- Ποιοι είναι οι στόχοι τους οποίους θέτετε για τη νέα υπηρεσία TIM Plus και για ποιο λόγο νομίζετε ότι θα είναι περισσότερο ”εμπορική” σε σχέση με το προηγούμενο Imagine;

Το ΤΙΜ Plus είναι πιο εύχρηστο και ελκυστικό στη σχεδίαση, με πιο πλούσιο περιεχόμενο και περισσότερα αποκλειστικά χαρακτηριστικά σε σύγκριση με το προηγούμενο μενού. Επιπρόσθετα, η προσφορά του TIM Plus συνοδεύεται και από νέες, συμφέρουσες και απλές χρεώσεις. Εμπορικά θα το θεωρήσουμε επιτυχημένο αν θα έχουμε περίπου 300.000 μοναδικούς χρήστες μέχρι το τέλος του χρόνου.

- Πότε θα είστε, σύμφωνα με το business plan, ικανοποιημένοι αναφορικά με τον αριθμό πελατών και τα επίπεδα χρήσης των υπηρεσιών για το 2006 και τα επόμενα χρόνια;

Δεν μπορούμε στη φάση αυτή να δημοσιοποιήσουμε συγκεκριμένα στοιχεία, ωστόσο θα επαναλάβω αυτό που ως διοίκηση της εταιρείας έχουμε ήδη πει: δεν μας ενδιαφέρει να κατακτήσουμε την πρώτη ή τη δεύτερη θέση στην αγορά.

Στόχος μας είναι να ”θωρακίσουμε” την πελατειακή βάση μας και να αυξήσουμε σταδιακά τα έσοδα με την προώθηση νέων υπηρεσιών αλλά και με την αύξηση της χρήσης της βασικής υπηρεσίας φωνής. Ήδη με βάση τα αποτελέσματα του 2005 έχουμε πετύχει να σταθεροποιήσουμε την πορεία της εταιρείας και στους δύο αυτούς άξονες -πελάτες και οικονομικά- και συνεχίζουμε με την ίδια στρατηγική.

- Ποια θεωρείτε ότι είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματά σας σε σχέση με τις άλλες δύο εταιρίες κινητής τηλεφωνίας; Πώς νομίζετε ότι πρέπει να κινηθούν οι εταιρίες προκειμένου να αυξήσουν τα έσοδά τους;

Η ΤΙΜ έχει χαρακτηριστικά που την ξεχωρίζουν σαφώς από τον ανταγωνισμό και προσφέρουν πλεονεκτήματα στους πελάτες της: είμαστε μία εταιρεία με διεθνή εικόνα και διεθνείς συνέργειες σε εμπορικό επίπεδο χάρη στη συνεργασία μας με την ΤΙΜ Ιταλίας, αλλά παράλληλα είμαστε μία ελληνική εταιρεία που έχει τη δυνατότητα να προσαρμόζεται άμεσα στις ανάγκες της ελληνικής αγοράς και να προσφέρει προϊόντα και υπηρεσίες που θέλει ο Έλληνας καταναλωτής χωρίς να δεσμευόμαστε από τη διεθνή στρατηγική ενός παγκόσμιου ομίλου.

Θα έχετε ίσως παρατηρήσει ότι τον τελευταίο χρόνο έχουμε κάνει πολλές εμπορικές κινήσεις πρώτοι, τις οποίες ακολούθησε ο ανταγωνισμός. Αυτήν την ευελιξία, που τη θεωρούμε σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εκφράζει και το βασικό μας μήνυμα, ο έλεγχος στην επικοινωνία: η δυνατότητα που προσφέρουμε σε κάθε πελάτη μας να επικοινωνεί κάθε στιγμή με τον τρόπο που επιθυμεί, όποιο και αν είναι το προφίλ του.

Τώρα, σε ό,τι αφορά τα πράγματι υψηλά επίπεδα διείσδυσης, όπως είπα και πριν, διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για αύξηση στη χρήση των υπηρεσιών φωνής αλλά και των επιμέρους υπηρεσιών. Εκεί στοχεύει η εμπορική στρατηγική μας.

- Οι εξελίξεις σε επίπεδο εφαρμογών προχωρούν. Πιστεύετε ότι οι τεχνολογίες WiMAX μπορούν να θεωρηθούν ανταγωνιστικές προς την κινητή τηλεφωνία;

Μάλλον συμπληρωματικές θα τις χαρακτήριζα. Υπάρχουν επιχειρηματικές δυνατότητες για να συνυπάρξουν αυτές οι τεχνολογίες. Εκτιμώ ότι είναι μια γόνιμη περίοδος για να εξετάσουμε όλα τα business models που αναπτύσσονται και θεωρώ ότι ανάλογα με το περιβάλλον και την κατηγοριοποίηση των χρηστών θα υπάρξουν χώροι όπου κάθε τεχνολογία θα έχει τα συγκριτικά πλεονεκτήματά της.

Είναι γεγονός πάντως ότι συγκλίνουμε προς μια εποχή όπου η πρόσβαση στην υπηρεσία θα είναι σίγουρα ασύρματη. Τι θα συμβεί από εκεί και πέρα είναι κάτι που αυτή τη στιγμή κανείς δεν μπορεί να το προβλέψει.

- Η ”σύμπραξη” με την Q-Telecom μπορεί να αποφέρει οφέλη σε επίπεδο υπηρεσιών και πολιτικής marketing και, αν ναι, ποια είναι αυτά;

Η Q-Telecom θα εξακολουθήσει να χαράζει αυτόνομα τη στρατηγική της σε επίπεδο marketing και εμπορικών ενεργειών, απευθυνόμενη κυρίως στην αγορά των χρηστών καρτοκινητής τηλεφωνίας. Συνεπώς συνέργειες με την ΤΙΜ σε αυτό το επίπεδο δεν πρόκειται να υπάρξουν. Οι μέτοχοί μας πιστεύουν στη δυναμική που αναπτύσσει κάθε εταιρεία ξεχωριστά και δεν δρομολογούν κάποια αλλαγή στο επίπεδο αυτό. Άρα με την Q-Telecom είμαστε ανταγωνιστές σε εμπορικό επίπεδο.

- Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρίες κινητής τηλεφωνίας είναι η εγκατάσταση κεραιών βάσης για την εύρυθμη λειτουργία του δικτύου τους. Εάν συνεχιστεί η σημερινή κατάσταση, ενδέχεται να υπάρξει πρόβλημα λειτουργίας σε ορισμένες περιοχές;

Έχουμε προχωρήσει σε σημαντικές επενδύσεις για την ανάπτυξη του δικτύου της ΤΙΜ τα τελευταία πέντε χρόνια και σήμερα προσφέρουμε άριστη κάλυψη σχεδόν παντού. Αυτό εξάλλου είπαμε και στην πρόσφατη καμπάνια που κάναμε για την κάλυψη. Άρα δεν θα έλεγα ότι θα αντιμετωπίσουμε πρόβλημα λειτουργίας, χωρίς ωστόσο να αποκλείω φαινόμενα έλλειψης χωρητικότητας και άρα υπερφόρτωσης του δικτύου σε ορισμένες περιοχές όπου πράγματι έχουμε μεγάλες αντιδράσεις από τους κατοίκους.

Δυστυχώς, υπάρχει έλλειμμα ορθής ενημέρωσης για τη λειτουργία των σταθμών βάσης από τους αρμόδιους φορείς, ενώ συχνά οι πολίτες παραπληροφορούνται, με αποτέλεσμα να διαμορφώνουν αντιλήψεις που δε βασίζονται σε καμία επιστημονική πραγματικότητα και οι οποίες ”δαιμονοποιούν” την κινητή τηλεφωνία.

Διαμαρτύρονται οι πολίτες για την κεραία κινητής τηλεφωνίας στη γειτονιά τους, γνωρίζουν όμως πραγματικά πώς λειτουργεί; Γνωρίζουν ότι η υγεία τους διασφαλίζεται τόσο από την τεχνολογία όσο και από το νομικό πλαίσιο; Βλέπουν την κατασκευή μιας κεραίας και τη θεωρούν επικίνδυνη, γνωρίζουν όμως ότι ένας σταθμός βάσης λειτουργεί με ισχύ της τάξης των 10 W, δηλαδή μικρότερη από εκείνη μίας λάμπας φθορίου;

Φοβάμαι ότι όσο πλησιάζουμε στις δημοτικές εκλογές το θέμα της δήθεν επικινδυνότητας των σταθμών βάσης θα αναδεικνύεται ολοένα και περισσότερο για λόγους που δεν έχουν καμία σχέση με τη δημόσια υγεία και εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες. Βεβαίως, υπάρχει πλέον ένα νέο νομικό πλαίσιο το οποίο ρυθμίζει το συγκεκριμένο θέμα και με βάση αυτό κινούμαστε ως εταιρία.

Πάντως, αυτό που θα ήθελα να τονίσω, και είναι σημαντικό γιατί οι περισσότεροι χρήστες κινητής τηλεφωνίας δεν το γνωρίζουν, είναι ότι όσο πιο πυκνή είναι η χωροθέτηση των σταθμών βάσης -όσο δηλαδή πιο κοντά βρίσκεται το κινητό στην κεραία- τόσο μικρότερη είναι η ισχύς της ακτινοβολίας που εκπέμπεται εκατέρωθεν.

* Αναδημοσίευση από το φύλλο 416 της εφημερίδας ”Μέτοχος” που κυκλοφορεί στις 10-14 Μαρτίου 2006.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v