Λίγες οι θέσεις για τους ”εναλλακτικούς παίκτες”

Σε 3-4 ”βλέπει” τους εναλλακτικούς παρόχους σταθερής τηλεφωνίας στην Ελλάδα, ο διευθύνων σύμβουλος της Vivodi Telecom, Μ. Φακουκάκης, εξηγώντας τα σχέδια της εταιρίας του, αλλά και τις πιθανότητες για συνεργασία με στρατηγικό επενδυτή.

Λίγες οι θέσεις για τους ”εναλλακτικούς παίκτες”
Συνέντευξη του διευθύνοντος συμβούλου της Vivodi Telecom, κ. Μιχάλη Φακουκάκη.

Ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους ”εναλλακτικούς παίκτες” ο κ. Μιχάλης Φακουκάκης, οδηγεί τη Vivodi Telecom σε μια τροχιά κερδοφόρου ανάπτυξης από τα πρώτα κιόλας βήματα της.

Η έντονη διαφημιστική παρουσία, έχει κάνει την εταιρία ιδιαίτερα αναγνωρίσιμη, γεγονός που κάνει τον κ. Φακουκάκη αισιόδοξο για τη στιγμή που η εταιρία θα απευθυνθεί στους καταναλωτές με υπηρεσίες αστικής τηλεφωνίας.

Μιλώντας στο Euro2day.gr κριτικάρει την απελευθέρωση της αγοράς, θέτει στόχους για το μέλλον ενώ δεν διστάζει να αναφερθεί και στην πιθανή συνεργασία με στρατηγικό επενδυτή.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης, στο Σταμάτη Ζαχαρό

Πότε ξεκίνησε η εταιρία και ποιές ήταν οι αναγκαίες επενδύσεις για την έναρξη της λειτουργίας;

Η εταιρία ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2001 με αρχικό μετοχικό κεφάλαιο 1 δισ. δρχ., ενώ μέχρι σήμερα επενδύθηκαν επιπλέον 5 δισ. δρχ., προκειμένου να δημιουργηθεί ό,τι ονομάζουμε υποδομή. Για να γίνω πιο σαφής εννοώ τον εξοπλισμό δικτύου, τόσο κορμού όσο και ακραίου (last mile, σε εξοπλισμό υποδομής διεθνών κόμβων, σε εσωτερικά συστήματα μηχανογράφησης διαδικασιών (billing, καταχώρηση πελατών) καθώς και σε δημιουργία νέων υπηρεσιών.

Εχοντας συμπληρώσει τον πρώτο χρόνο λειτουργίας σας, πόσους πελάτες έχετε και ποιος είναι ο στόχος σας, τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά;

Μέχρι σήμερα οι πελάτες ανέρχονται σε τεσσερισήμισι χιλιάδες, από τους οποίους οι τέσσερις χιλιάδες είναι εταιρικοί και οι υπόλοιποι οικιακοί ή για να είμαστε πιο ακριβείς, retail. Η εταιρία από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει την παροχή υπηρεσιών αστικής τηλεφωνίας και σε οικιακούς χρήστες σε όλη τη χώρα και στόχος μας είναι να αποκτήσουμε αρκετούς χιλιάδες πελάτες.

Στο χώρο των corporate πελατών, στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τους 10 με 15 χιλιάδες πελάτες μέχρι το τέλος του έτους, προσπαθώντας να συγκεντρώσουμε αυτούς ακριβώς τους πελάτες που έχουν ιδιαίτερα αυξημένες ανάγκες όπως είναι οι επιχειρήσεις που ασχολούνται με το εμπόριο ή τις μεταφορές.

Η εταιρία αρχίζει να μεγαλώνει αρκετά για το μέγεθος της Ελληνικής αγοράς. Εχετε σκεφθεί το ενδεχόμενο να αναζητήσετε στρατηγικό επενδυτή;

Η Vivodi, στην παρούσα φάση δεν έχει την ανάγκη ενός χρηματοοικονομικού επενδυτή. Η οικονομική μας κατάσταση είναι αρκετά καλή με αυξανόμενους τζίρους από μήνα σε μήνα και για να είμαι πιο σαφής, κάθε μήνα διπλασιάζουμε τους τζίρους μας. Στο πρώτο τρίμηνο του 2002 ξεπεράσαμε το ένα εκατομύριο ευρώ και παρά το γεγονός ότι οι αποσβέσεις είναι ιδιαίτερα υψηλές ευελπιστούμε να ”γράψουμε” στο τέλος του έτους, οριακά έστω κέρδη.

Ο στρατηγικός επενδυτής λοιπόν σημαίνει για μας μια συνεργασία με έναν τηλεπικοινωνιακό φορέα, θα προτιμούσαμε του εξωτερικού και ειδικότερα από την Ευρώπη, ο οποίος θα προσέδιδε στην εταιρία ένα άλλο κύρος καθώς και την τεχνογνωσία του για να αναπτύξουμε νέες υπηρεσίες.

Είναι αλήθεια ότι βρισκόμαστε σε επαφές με διάφορες εταιρείες, αλλά δεν υπάρχει λόγος να βιαζόμαστε, ενώ θέλω ακόμη να ξεκαθαρίσω ότι δεν βρισκόμαστε σε προχωρημένο στάδιο συζητήσεων με καμία εταιρία.

Πώς βλέπετε την ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα μετά την απελευθέρωσή της; Τι έχει γίνει σωστά κατά τη γνώμη σας και τι δεν έχει γίνει καθόλου;

Η απελευθέρωση στην Ελλάδα ξεκίνησε στραβά. Αρχικά να πω ότι η ουσιαστική απελευθέρωση καθυστέρησε έναν χρόνο, έτσι όσες εταιρίες επένδυσαν πιο νωρίς από εμάς κατέγραψαν ζημίες εν’ αναμονή της απελευθέρωσης και αρχίζουν πλέον να φαίνονται οικονομικά προβλήματα στις εταιρίες αυτές.

Για το λόγο αυτό αλλά και εξ’ αιτίας του αυξανόμενου ανταγωνισμού, πολλές από τις μικρότερες εταιρίες πιεζόμενες από τα χρέη θα αναγκασθούν είτε να κλείσουν είτε να συγχωνευθούν, οπότε η αγορά θα κατασταλάξει σε τρεις το πολύ τέσσερις εναλλακτικούς παρόχους σταθερής τηλεφωνίας. Στο σενάριο αυτό παρεμβαίνει και ο ΟΤΕ που συνήθως αργεί να αντιδράσει αλλά νομίζω ότι θα επανέλθει με μείωση κόστους αλλά και ισχυρή πίεση σε μεγάλους πελάτες.

Εσείς ενδιαφέρεστε να εξαγοράσετε κάποιες από τις εταιρίες αυτές;

Δεν νομίζω ότι την παρούσα στιγμή υπάρχει υπάρχει κάποια εταιρία στην ελληνική αγορά που να μπορεί να μου προσδώσει μια προστιθέμενη αξία, ώστε να μπορώ να δικαιολογήσω την εξαγορά της. Καμία εταιρία δεν διαθέτει κάποια διαφοροποιημένη υπηρεσία ή πελατολόγιο συγκεκριμένο. Όλοι λίγο πολύ έχουν πελάτες δεξιά-αριστερά οι οποίοι μάλιστα έχουν την τάση να μετακινούνται πολύ εύκολα. Εμείς άλλωστε έχουμε αναπτύξει ή συμβληθεί με κάποια δίκτυα πωλήσεων που σιγά θα μας επιτρέψουν να δημιουργήσουμε την πελατειακή βάση που θέλουμε, όπως είναι ο Γερμανός ή η Dionc.

Ποιός είναι ο ρόλος της ΕΕΤΤ από δω και στο εξής; Τι νομίζετε ότι δεν έχει κάνει;

Η αλήθεια είναι ότι η επιτροπή έχει μέχρι τώρα κάνει μερικά αξιοπρόσεκτα βήματα όπως η απελευθέρωση του τοπικού βρόγχου ή ο διακανονισμός για τον τερματισμό κλήσεων από σταθερό προς κινητό. Πιστεύω πάντως ότι ο ρόλος της από δω και πέρα είναι ακόμη πιο σοβαρός γιατί αν και έχει μπει το πλαίσιο, είναι πιο σημαντικό να λειτουργήσει και να εφαρμοσθεί με ενιαίο τρόπο σε όλους τους φορείς.

Μιλάω για τους κινητούς παρόχους που δημιουργούν ένα ολιγοπώλιο και ένα καρτέλ ισχυρών, οι οποίοι αρνούνται να δώσουν σημασία στο πλαίσιο που έχει θέσει η επιτροπή και δεν επιτρέπουν την ομαλή λειτουργία του ανταγωνισμού. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν ακόμη ατασθαλίες στην Ελληνική αγορά, οι οποίες δεν λύνονται εύκολα και ο ρόλος της Επιτροπής νομίζω ότι θα πρέπει να είναι πιο αυστηρός ώστε να επιβάλλει και πρόστιμα όπου χρειάζονται είτε λόγο αθέμιτου ανταγωνισμού, είτε για κακή λειτουργία που δυσφημίζει όλες τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v