”Θα συνεχίσουμε να είμαστε κερδοφόροι”

Για το παρόν και το μέλλον της πολύπαθης ”ψηφιακής οικονομίας”, τα επόμενα τεχνολογικά βήματα της Intel και τις επιδόσεις της στην κατεύθυνση της σύγκλισης των υπολογιστών και των επικοινωνιών αναφέρεται σε αποκλειστική συνέντευξη στο Euro2day.gr, ο managing director της Intel για την Ε.Ε. και το Ισραήλ, Jurgen Thiel.

”Θα συνεχίσουμε να είμαστε κερδοφόροι”
Συνέντευξη του Managing Director της Intel για την Ε.Ε. και το Ισραήλ, κ. Jurgen Thiel.

Όλο και περισσότεροι εργαζόμενοι πλέον, αφιερώνουν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους απασχολούμενοι με τον υπολογιστή, ακόμη και όταν δεν έχουν κάποια εργασία να διεκπεραιώσουν. Ακόμη περισσότερο, στις δυτικές κοινωνίες οι άνθρωποι συνεχίζουν να περνούν μεγάλο μέρος του ελεύθερου χρόνου τους μπροστά στην οθόνη.

Τα ολοένα και πιο δελεαστικά μηχανήματα βασίζονται βεβαίως στην τεράστια υπολογιστική δύναμη που παρέχει ένα μικρό αντικείμενο από πυρίτιο.

Ο Σταμάτης Ζαχαρός συναντήθηκε με τον Managing Director της Intel για τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Ισραήλ κ. Jurgen Thiel και συζήτησε για το παρόν και το μέλλον της πολύπαθης ”ψηφιακής οικονομίας”.

Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης στον Σταμάτη Ζαχαρό:

Πώς σχολιάζετε τα πρόσφατα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας;

Νομίζω ότι είναι πολύ καλά, ιδίως αν τα παρατηρήσει κανείς μέσα από το πρίσμα του τι συνέβη κατά τη διάρκεια του 2002. Οι περισσότερες εταιρίες του κλάδου υπέφεραν και η Intel κατάφερε να παρουσιάσει κέρδη, για 16η συνεχή χρονιά. Πετύχαμε κάτι τέτοιο εργαζόμενοι με πολύ συγκεκριμένο σχέδιο, επενδύοντας σε νέα τεχνολογία και μειώνοντας το κόστος παραγωγής.

Συνεχίζοντας την πορεία μας και επενδύοντας στη σωστή τεχνολογία, θα καταφέρουμε να είμαστε κερδοφόροι και κατά τα επόμενα χρόνια. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος για τον οποίο επενδύουμε περίπου 4 δισ. δολ. στον τομέα έρευνας και ανάπτυξης και είμαστε σε θέση να προγραμματίζουμε την ανάπτυξη των προϊόντων μας σε ορίζοντα πενταετίας ή δεκαετίας και είμαστε πάντα προετοιμασμένοι για τα επόμενα βήματα πολύ νωρίτερα.

”Γνωρίζοντας” λοιπόν το μέλλον, μπορείτε να περιγράψετε τα επόμενα τεχνολογικά βήματα της Intel;

Ναι νομίζω πάντως ότι είναι απλό. Είμαστε μια εταιρία που εργάζεται με πυρίτιο (silicon company) και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε, διευρύνοντας στο μέγιστο δυνατό τις δραστηριότητές μας. Φυσικά θα συνεχίσουμε να έχουμε τις παραδοσιακές μας δραστηριότητες όπως η κατασκευή pc ή servers, τομέας στον οποίο ειδικευόμαστε πάνω από 20 χρόνια, αλλά κινούμαστε πλέον πιο πολύ προς την κατεύθυνση σύγκλισης των υπολογιστών και των επικοινωνιών.

Το νέο μας προϊόν ονομάζεται Centrino και ουσιαστικά παραμένει ένας επεξεργαστής ηλεκτρονικού υπολογιστή που έχει όμως τη δυνατότητα να συνδέεται με διάφορα δίκτυα. Ενδιαφέρον μας παραμένει λοιπόν η κατασκευή επεξεργαστών αλλά προσπαθούμε να αναπτύξουμε όλες τις δυνατές συνέργιες προκειμένου να παράξουμε κάτι νέο.

Για τους περισσότερους πάντως το αυτοκόλλητο ”Intel Inside” φαίνεται σαν να υπήρχε πάντοτε πάνω στους υπολογιστές. Είναι αδιαμφισβήτητα ένα από τα πλέον επιτυχημένα διαφημιστικά κόλπα, νομίζετε όμως ότι ο καταναλωτής ενδιαφέρεται για το τι έχει μέσα το ”κουτί” του υπολογιστή του;

Αρχικά να σας πω ότι θεωρώ ιδιαίτερα σημαντική τη συγκεκριμένη καμπάνια. Μην ξεχνάτε ότι είμαστε μια εταιρία που κατασκευάζει επεξεργαστές και μέχρι τη συγκεκριμένη καμπάνια, κανείς δεν μας γνώριζε. Παρά ταύτα, νομίζω ότι πλέον ο κόσμος ψάχνει για το αυτοκόλλητο, γιατί έτσι είναι σίγουρος ότι θα πάρει ένα καλό και αξιόπιστο προϊόν.

Η ένωση κατασκευαστών επεξεργαστών (Semiconductor Industry Association) προέβλεψε ανάκαμψη των πωλήσεων για το 2003. Εκτιμάτε ότι η άνοδος των πωλήσεων μπορεί να συμπαρασύρει και τις μετοχές των εταιριών του κλάδου;

Είμαι πάντα δύσπιστος απέναντι σε όσους προβλέπουν το μέλλον. Κοιτάξτε τι έγινε το 1999 ή το 2000. Κανείς από τους αναλυτές δεν κατάφερε να προβλέψει αυτό που έχει συμβεί σήμερα. Είμαι αισιόδοξος αλλά ποτέ κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τι θα συμβεί.

Η Intel κέρδισε κάτι από το ”πάρτι των Dotcoms”;

Ναι νομίζω ότι κερδίσαμε κάτι. Κοιτάξτε την κίνηση του internet και πόσο αυξήθηκε κατά την περίοδο αυτή. Εμείς κατασκευάζουμε servers που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία του internet και η αύξηση της χρήσης είχε θετική επίπτωση στις πωλήσεις μας. Νομίζω ότι η ώθηση που δόθηκε βοήθησε όλο τον κλάδο και τις επιχειρήσεις που σχετίζονται με το internet, με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

Ποιο είναι το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει μια εταιρία στην προσπάθειά της να εφαρμόσει το ”ηλεκτρονικό επιχειρείν” (e-business);

Να ξεκαθαρίσω αρχικά ότι σε ότι μας αφορά νομίζω ότι έχουμε πετύχει σχεδόν πλήρως το στόχο μας, ας πούμε σε ποσοστό 99%. Για να γίνει όμως κάτι τέτοιο σε μια εταιρία χρειάζεται πολύ προσεκτικό σχεδιασμό, πρέπει να προχωράς βήμα-βήμα, δεν μπορείς να επιτύχεις κάτι τέτοιο από τη μία στιγμή στην άλλη.

Οι περισσότεροι μάλλον πιστεύουν ότι το e-business θα λύσει όλα τα προβλήματα της επιχείρησής τους και αυτό είναι μάλλον το μεγαλύτερο λάθος τους. Νομίζω πάντως ότι παρά τις προσπάθειες μόνο πολύ λίγες εταιρίες κατάφεραν να μετατοπίσουν το σύνολο των συναλλαγών τους με πελάτες και προμηθευτές από τα καταστήματα στο internet.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v