Τι σηματοδοτεί το deal της Foodlink με Δελατόλα

Τι λέει ο CEO της FDL Βασίλης Καρακουλάκης στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Εuro2day.gr, για τα επόμενα σχέδιά του. Ο στόχος του τζίρου 500 εκατ. στη 10ετία, η επέκταση προς Βορρά και Ανατολάς και η είσοδος στην Κύρια Αγορά του ΧΑ.

Τι σηματοδοτεί το deal της Foodlink με Δελατόλα

Υπέρ της συγκέντρωσης στον κλάδο των logistics τάσσεται ο Βασίλης Καρακουλάκης, μεγαλομέτοχος και πρόεδρος της FDL Group.

Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο Εuro2day.gr, λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση των διερευνητικών επαφών που έχει η Foodlink με τις εταιρείες της οικογένειας Δελατόλα, ο κ. Καρακουλάκης λέει πως «μόνο μέσω της συνένωσης μπορούν οι επιχειρήσεις να μειώσουν τα κόστη τους, να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά και να αυξήσουν τη διαπραγματευτική τους δύναμη».

Για τον όμιλο του οποίου ηγείται, αναφέρει πως η στόχευση είναι η δημιουργία ενός μεγαλύτερου σχήματος, στο οποίο θα ενταχθούν και άλλοι παίκτες της αγοράς και θα αποκτήσει το κρίσιμο εκείνο μέγεθος για την περαιτέρω επέκταση των εργασιών του όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και προς Βορρά και προς Ανατολάς.

Ο στόχος του είναι η είσοδος της Foodlink στην Κύρια Αγορά του ΧΑ το προσεχές διάστημα και το όραμά του, η δημιουργία σε βάθος 10ετίας ενός ομίλου που θα τζιράρει 500 εκατ. ευρώ, δηλαδή θα έχει δεκαπλάσιο μέγεθος από αυτό που έχει σήμερα.

Κύριε Καρακουλάκη, πριν από λίγη ώρα ανακοινώσατε στο Χρηματιστήριο ότι βρίσκεστε σε διερευνητικές διαπραγματεύσεις με τις τρεις εταιρείες συμφερόντων της οικογένειας Δελατόλα για τη συνένωση των δυνάμεών σας. Δηλαδή οι μέτοχοι της Δελατόλας θα αποκτήσουν μετοχική θέση στην εταιρεία σας;

Αυτή η συνένωση περιλαμβάνει ανταλλαγή μετοχών, απόκτηση υψηλού μονοψήφιου ποσοστού της Foodlink από τα μέλη της οικογένειας Δελατόλα και παραμονή των μελών της οικογένειας στο business plan του νέου σχήματος που δημιουργείται.

Η μεγάλη εικόνα αυτής της επιχειρηματικής κίνησης είναι ότι δημιουργείται ο μεγαλύτερος όμιλος logistics ελληνικών συμφερόντων.

Ποιο θα είναι το αποτύπωμα της νέας Foodlink;

Αποκτώντας την Αθηναϊκή και ενώνοντας τις δυνάμεις μας με την οικογένεια Δελατόλα, δημιουργούμε τον μεγαλύτερο, ελληνικών συμφερόντων, όμιλο logistics της χώρας, με τζίρο 100 εκατ. ευρώ. Με αποθήκες 250.000 τ.μ. σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κύπρο, Κρήτη και Ρόδο και με πάνω από 1.000 εργαζόμενους. Δηλαδή δημιουργούμε έναν όμιλο με κρίσιμο μέγεθος.

Επιπλέον μέσω αυτής της συνένωσης δυνάμεων δημιουργούνται πολλές συνέργειες στα μεταφορικά δίκτυα, πιο εύκολη πρόσβαση σε τραπεζικό δανεισμό και μια ομάδα με τους καλύτερους πελάτες που δραστηριοποιούνται αυτή τη στιγμή στην ελληνική αγορά. Το πελατολόγιό μας περιλαμβάνει πλέον εταιρείες όπως είναι οι Mondelez, Phillip Morris, ZARA, IKEA, Heineken, Mart, κ.ά.

Ίσως το πιο σημαντικό αυτής της συνένωσης είναι ότι μαζί με τα μέλη της οικογένειας Δελατόλα, που έχουν παράδοση στον χώρο των μεταφορών, θα προχωρήσουμε από κοινού στο επόμενο βήμα.

Η ισχύς εν τη ενώσει λοιπόν;

Ναι, η λύση είναι η συνένωση. Να βρούμε έναν τρόπο να συνενωθούμε, να πάμε μαζί στην επόμενη ημέρα. Μόνο μέσω της συνένωσης μπορούν οι επιχειρήσεις να μειώσουν τα κόστη τους, να ενισχύσουν τη θέση τους στην αγορά και να αυξήσουν τη διαπραγματευτική τους δύναμη στα πρακτορεία και στους πελάτες.
Το μέγεθος σου επιτρέπει επίσης να επενδύσεις στα συστήματά σου.

Ας πάρουμε για παράδειγμα τη δική μας περίπτωση. Στη Θεσσαλονίκη, μέχρι πρότινος, είχαμε μια αποθήκη της Foodlink και μια αποθήκη της Αθηναϊκής. Εδώ και ένα μήνα, έχουμε μια αποθήκη που εξυπηρετεί και τα δυο δίκτυα δημιουργώντας οικονομίες κλίμακος. Αυτές οι οικονομίες θα πολλαπλασιαστούν περαιτέρω, όταν ενοποιήσουμε και τον στόλο των αυτοκινήτων. Δηλαδή το αυτοκίνητο που μεταφέρει στη Θεσσαλονίκη προϊόντα της Foodlink θα μεταφέρει και προϊόντα της ZARA κ.ο.κ. Οικονομίες κλίμακος θα πετύχουμε και από τη συνένωση των διαφορετικών συστημάτων πληροφορικής που έχουν σήμερα οι τρεις οντότητες. Η στόχευσή μας είναι να δημιουργήσουμε μια εταιρεία που θα έχει κρίσιμο μέγεθος.

Άρα λέτε ότι στη δική σας περίπτωση το 2+1 κάνει τρία.

Όλη η ιστορία στις εξαγορές, συμμαχίες, συνεργασίες είναι το μετά. Το 2+1 μπορεί να κάνει 3, μπορεί να κάνει 2, μπορεί να κάνει 4. Στη δική μας περίπτωση, το 2+1 θα κάνει 4. Και αυτό θα εξαρτηθεί από το πόσο καλά θα υλοποιήσουμε τη συγχώνευση.

Οι εξαγορές, οι συγχωνεύσεις, οι συνεργασίες, έχουν επίπτωση και στον αριθμό του ανθρώπινου δυναμικού.

Δεν θα επηρεαστούν οι θέσεις εργασίας από τη συγχώνευση. Ισα ίσα θα χρειαστούμε το καλύτερο ανθρώπινο δυναμικό για την επέκταση των εργασιών του ομίλου.

Επιπλέον, λόγω της ένδειας που βρίσκεται αυτή τη στιγμή ο κλάδος εξαιτίας και του brain drain, τα στελέχη είναι λίγα και δύσκολα μπορεί κανείς να βρει. Είναι είδος εν ανεπαρκεία οι εργαζόμενοι στον κλάδο.

Σε τι βάθος χρόνου θα ολοκληρωθεί η συγχώνευση;

Εκτιμούμε ότι αυτό θα υλοποιηθεί σε βάθος 2 έως 5 ετών.

Γιατί απαιτείται τόσος χρόνος;

Γιατί είναι μια δύσκολη δουλειά, με πολλές ιδιαιτερότητες. Ο χρόνος αυτός όμως σου επιτρέπει να κάνεις τις κινήσεις εκείνες που απαιτούνται χωρίς να διαταράξεις τις ισορροπίες με τους πελάτες, που πρέπει να συνεχίσουν να λαμβάνουν τις ίδιες υπηρεσίες. Οι κινήσεις σου λοιπόν πρέπει να είναι προσεκτικές.

Και ποιο το οικονομικό όφελος από αυτό το deal;

Υπολογίζω ότι το όφελος από τη συνένωση, μέσω των κοινών δικτύων, συστημάτων, κ.λπ., θα είναι 3-5 εκατ. ευρώ ετησίως.

Κύριε Καρακουλάκη, επαναλαμβάνετε συνέχεια την ανάγκη συσπείρωσης των ελληνικών εταιρειών logistics. Με πρωτοστάτη τη Foodlink;

Η Foodlink είναι εκείνη που έβαλε την πρόταση στο τραπέζι και αυτή που πρωτοστατεί στη συγκέντρωση του κλάδου. Η πρότασή μας, από την πρώτη στιγμή που μπήκαμε στο Χρηματιστήριο, ήταν ότι είμαστε πόλος συσπείρωσης των ελληνικών επιχειρηματιών.

Είναι λοιπόν προφανές ότι η συγκέντρωση θα γίνει με πρωτοστάτη τη FDL, η οποία μπορεί να δώσει και μετοχές στους επιχειρηματίες με τους οποίους θα συμπορευτούμε και να είναι ένας πόλος στον οποίο θα συνενωθούν οι ελληνικές επιχειρήσεις για να συνυπάρχουν. Αν δεν συνενωθούν, θα καταλήξουν σε ξένα συμφέροντα.

Γιατί είναι αρνητικό μια εταιρεία να καταλήξει σε «ξένα χέρια», από τη στιγμή που η χώρα θέλει ξένες επενδύσεις;

Δεν λέμε όχι στις ξένες επενδύσεις. Αλλά η χώρα χρειάζεται εθνικούς πρωταθλητές. Είναι κάτι που η χώρα το έχει ανάγκη.

Aυτό το πλάνο προβλέπει την είσοδό σας στην Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου;

Σαφέστατα. Από τη στιγμή που μας ενδιαφέρει να είμαστε πόλος συγκέντρωσης, μας ενδιαφέρει να είμαστε στο Χρηματιστήριο και στην Κύρια Αγορά του ΧΑ, μέσω του οποίου μπορούμε να αντλήσουμε κεφάλαια που χρειάζεται και μας ενδιαφέρει να είμαστε μια εταιρεία η οποία θα είναι πολυμετοχική. Αυτός είναι ο στόχος και το όραμά μας.

Πού βλέπετε τη FDL σε μια δεκαετία από σήμερα;

Σε 10 χρόνια από σήμερα, φαντάζομαι ότι θα έχουμε δημιουργήσει έναν όμιλο που θα κάνει τζίρο 500 εκατ. ευρώ και θα έχει επεκταθεί προς Βορρά και προς Ανατολάς.

Εκτιμώ ότι είναι κρίσιμο ο κλάδος των logistics να επεκταθεί στα Βαλκάνια και μαζί με τις τράπεζες να γίνουμε οι προπομποί των υπόλοιπων ελληνικών επιχειρήσεων. Να δημιουργήσουμε τα δίκτυα, να ανοίξουμε τον δρόμο για την επέκταση του ελληνικού κεφαλαίου εκτός της Ελλάδας.

Κύριε Καρακουλάκη, το deal που ανακοινώσατε συμπίπτει χρονικά με μια ακόμη διεθνή κρίση.

Το ερώτημα είναι αν εισερχόμαστε σε μια κατάσταση ύφεσης ή αν θα συνεχίσουμε να έχουμε ανάπτυξη. Και στις δύο περιπτώσεις, τα logistics είναι επιχειρήσεις που χρειάζονται. Πρέπει τα προϊόντα να φτάσουν εκεί που καταναλώνονται. Λίγα ή πολλά, θα φθάσουν.

Κάτι στο οποίο ο κλάδος δυσκολεύτηκε να ανταποκριθεί την τελευταία διετία.

Όταν στήνεις έναν μηχανισμό για να παραδίδει εμπορεύματα και του δημιουργείς ένα τεράστιο peak (Black Friday, Χριστούγεννα, πανδημία κ.λπ.), αυτό δεν μπορεί να το αντιμετωπίσει.

Δεν μπορώ να κτίσω μια τεράστια οργάνωση και να την πληρώνω, προκειμένου την ώρα που εσύ ξαφνικά θα έχεις πανδημία, να μπορώ να σου παραδίδω οτιδήποτε, οπουδήποτε. Γιατί αυτή την οργάνωση δεν θα ήθελες να μου την πληρώνεις τις προηγούμενες ημέρες.

Για να μειώσεις αυτό το κόστος, πρέπει να τοποθετήσεις περισσότερους αυτοματισμούς στο σύστημά σου. Και πάλι, όμως, η εφοδιαστική αλυσίδα, όταν δημιουργείται υπερβάλλουσα ζήτηση, προφανώς και δεν θα αντέξει. Για να αντέξει, θα πρέπει να πληρώνεις τις ήρεμες ημέρες υπερβολικό κόστος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v