Γερουλάνος: Ο επόμενος δήμαρχος πρέπει να είναι ακτιβιστής

Υπάρχουν πηγές εσόδων που θα μπορούσαν να ενισχύσουν την Αθήνα, δηλώνει στο Euro2day.gr ο υποψήφιος δήμαρχος. Οι δράσεις στήριξης της επιχειρηματικότητας και οι θέσεις για το Airbnb. Τα μαθήματα από τον Κλασικό Μαραθώνιο της Αθήνας.

Έναν δήμαρχο ακτιβιστή, ο οποίος θα βρίσκεται μέσα στην πόλη και ανάμεσα στους δημότες και τις ανάγκες τους, οραματίζεται ο υποψήφιος για τον συγκεκριμένο ρόλο κ. Παύλος Γερουλάνος. Στο πρόγραμμα του συνδυασμού του «Αθήνα είσαι εσύ» περιλαμβάνει σειρά δράσεων που εμπνέουν την ανοιχτή συμμετοχή των πολιτών και την αξιοποίηση κάθε ευκαιρίας που δίνει η Αθήνα.

Εκτιμά ότι τα δημοτικά τέλη πρέπει να είναι δίκαια, δηλαδή πιο ανταποδοτικά, και συμπληρώνει πως υπάρχουν πηγές εσόδων που θα μπορούσαν να ενισχύσουν τον δήμο αλλά και την οικονομία της πόλης γενικότερα.

Αναφέρεται στην ανάπτυξη του θεσμού του Κλασικού Μαραθωνίου της Αθήνας, όπου επί υπουργίας του το 2010 (σ.σ. ο κ. Γερουλάνος υπήρξε υπ. Πολιτισμού και Τουρισμού στην κυβέρνηση Γ. Παπανδρέου), κατάφερε με μια μίνιμουμ επένδυση 20.000-30.000 ευρώ να φέρει μέσα σ’ ένα Σαββατοκύριακο 17,5 εκατ. ευρώ τζίρο για τις επιχειρήσεις της Αθήνας από τον εισερχόμενο τουρισμό.

Αναλύει επιπλέον μια νέα πρόταση δημιουργίας ενός «κόμβου πολιτισμού» στην Ακαδημία Πλάτωνος, αξιοποιώντας και ιδιωτικά κεφάλαια. Υπογραμμίζει πως είναι ανοιχτός σε συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα, εφόσον αυτή η πρακτική δεν θίγει το δημόσιο συμφέρον και δεν αποσκοπεί σε αθέμιτο κέρδος.

Θεωρεί θετική την αύξηση της τουριστικής κίνησης στην Αθήνα, αλλά εκτιμά ότι πρέπει να υπάρξει μέτρο στη βραχυχρόνια μίσθωση κατοικιών (Airbnb). «Δεν είναι θεμιτό επιχειρηματίες να εκμεταλλεύονται το θολό κανονιστικό πλαίσιο γύρω από τη βραχυχρόνια μίσθωση, για να κάνουν μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις», αναφέρει. Προσθέτει ότι θα πρέπει να υπάρξει διασπορά των μισθώσεων μέσα στην Αθήνα, ώστε να μην αλλοιώνεται ο χαρακτήρας γειτονιών, όπως π.χ. το Κουκάκι, αλλά και να επωφεληθούν και άλλες περιοχές της Αθήνας.

Σε επίπεδο υποδομών, διαπιστώνει ότι η Αθήνα έχει μείνει πίσω, αλλά και πως το κέντρο βάρους πέφτει σε συγκεκριμένες περιοχές. «Η Αθήνα έχει μπατάρει», σημειώνει χαρακτηριστικά, θεωρώντας ότι οι σχεδιαζόμενες αναπλάσεις δεν δίνουν σημασία σε περιοχές όπως η Κάτω Κυψέλη ή τα Σεπόλια. Εκτιμά ωστόσο ότι έχουν εφαρμοστεί και καλές πρακτικές, αναφέροντας χαρακτηριστικά τις αναπλάσεις στο αθηναϊκό εμπορικό τρίγωνο.

Στο πρόγραμμα του συνδυασμού περιλαμβάνονται επίσης δράσεις για τις επιχειρήσεις. Οι βασικοί άξονες είναι η υποστήριξη της νεανικής επιχειρηματικότητας και η διασύνδεση επαγγελματιών και χειροτεχνών με τους τουρίστες. Ειδική αναφορά κάνει και για τη στήριξη της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.

Ο κ. Γερουλάνος θεωρεί σημαντική τη χρήση της τεχνολογίας για την εξυπηρέτηση του πολίτη, ωστόσο ξεκινά από μια διαφορετική αφετηρία για την υιοθέτηση νέων εφαρμογών. Αναφέρεται στο παράδειγμα και στις συμβουλές του επιτυχημένου δημάρχου του Τελ Αβίβ, ο οποίος τον προέτρεψε «να προσέξει την Ε.Ε.». Και εξηγεί πως «πολλές φορές έχουμε τα χρήματα, αλλά δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τον σκοπό για τον οποίο τα παίρνουμε».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v