Ανδρεάδης: Οι επόμενοι στόχοι για τον ελληνικό τουρισμό

«Κλειδί» για τη συνέχιση των ρεκόρ η επίσπευση των επενδύσεων, δηλώνει ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ . Ο κλάδος θα εξασφαλίσει αύξηση ΑΕΠ 1% για το 2014. Η Πολιτεία να κινητοποιήσει τους μηχανισμούς κατά της αισχροκέρδειας. Γιατί βλέπει αναδιαρθρώσεις.

Ρεκόρ αφίξεων, εσόδων αλλά και βελτίωση της σχέσης ποιότητας-τιμής καταγράφει το 2014 το ελληνικό τουριστικό προϊόν, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέα Ανδρεάδη.

Με βάση την αρχική εκτίμηση του ΣΕΤΕ -η οποία ενδεχομένως να αναθεωρηθεί θετικά-, τα 19 εκατομμύρια αφίξεις και τα εκτιμώμενα έσοδα ύψους 13 δισ. ευρώ, ο τομέας αναμένεται να εξασφαλίσει αύξηση 1% του ΑΕΠ της χώρας για το 2014 (η επίσημη πρόβλεψη μιλά για 0,6%). Ο κ. Ανδρεάδης αναφέρεται επίσης στη σημασία της αύξησης της τουριστικής κίνησης στα αστικά κέντρα αλλά και στη μικρή ανάκαμψη κατά 5%-10% του εσωτερικού τουρισμού, ο οποίος έχει μειωθεί 50% από το 2008 έως σήμερα.

Θεωρεί στοίχημα για τη διατήρηση των επιδόσεων του ελληνικού τουρισμού τη σταθεροποίηση της ζήτησης σε υψηλό επίπεδο αλλά και τη βελτίωση των εσόδων. Υπογραμμίζει ωστόσο ότι η αυξημένη ζήτηση πιέζει για την αύξηση της φέρουσας δυνατότητας της χώρας. Εκτιμά ότι πρέπει να υιοθετηθεί εμπροσθοβαρής πολιτική σε ό,τι αφορά τις τουριστικές επενδύσεις, οι οποίες υπολογίζονται σε 25 δισ. ευρώ με βάση το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης που έχει εκπονηθεί και έχει ορίζοντα το 2021.

Αναγνωρίζει ότι παρά τη θετική απόδοση του κλάδου υπάρχουν υπερχρεωμένες τουριστικές επιχειρήσεις και ότι θα επέλθει αναδιάρθρωση του χώρου. Τονίζει ωστόσο ότι θα πρέπει να δοθούν χρηματοδοτήσεις σε επιχειρήσεις που έχουν βιώσιμο μέλλον αλλά και στήριξη στις μικρομεσαίες μονάδες. Αναφέρεται στη σημασία του μάρκετινγκ και στα εργαλεία που προσφέρει το Marketinggreece και το Discovergreece.com, πλατφόρμες που δημιουργήθηκαν με πρωτοβουλία του ΣΕΤΕ.

Αναφερόμενος στην αύξηση τιμών για τουριστικά καταλύματα που καταγράφηκε τον τελευταίο χρόνο, εξηγεί πως η ισχυρή ζήτηση αναπόφευκτα επηρεάζει την προσφορά, συμπληρώνει ωστόσο ότι η σχέση ποιότητας-τιμής βελτιώνεται σταθερά. Προσθέτει δε ότι η τουριστική αγορά είναι εξόχως ανταγωνιστική και διαφανής λόγω της χρήσης του διαδικτύου. Σημειώνει επίσης ότι υπάρχει ευρεία γκάμα τιμών και προσφορών, ώστε να καλυφθεί η ανάγκη του μέσου Έλληνα για παραθερισμό.

Ανησυχεί ωστόσο για τα φαινόμενα κερδοσκοπίας και καλεί το κράτος να ενεργοποιήσει τους ελεγκτικούς μηχανισμούς του ώστε να αντιμετωπίσει τις κακές πρακτικές, αλλά και τους φορείς της αυτοδιοίκησης να αναλάβουν τις ευθύνες τους για τη διατήρηση της καθαριότητας των δημόσιων χώρων.

Τέλος, εκτιμά ότι η Ελλάδα μπορεί να καταταγεί στην πρώτη δεκάδα της παγκόσμιας τουριστικής βιομηχανίας αναδεικνύοντας τη σημασία του κλάδου για την οικονομία.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v