Το πρώτο πλήρως τυποποιημένο και συσκευασμένο δέντρο ελιάς σε μορφή μινιατούρας, το οποίο διακινείται σε όλο τον κόσμο ως σουβενίρ, δημιούργησε η νεοφυής επιχείρηση «PlantBox», που πρόσφατα απέσπασε το 4ο βραβείο στον 9ο Διαγωνισμό Καινοτομίας και Τεχνολογίας της Εθνικής Tράπεζας.
Όπως εξηγεί στο Euro2day.gr ο ιδρυτής της εταιρείας Βασίλης Τσιπάς, το δέντρο μπορεί να μεγαλώσει κανονικά σε γλάστρες εσωτερικού χώρου. Μάλιστα τα φυτά μπορούν να διατηρηθούν 58 ημέρες χωρίς νερό και χωρίς ήλιο, κλεισμένα στην αρχική τους συσκευασία.
Η εταιρεία έχει την έδρα της στην Ελλάδα και ειδικεύεται στον πολλαπλασιασμό, την ανάπτυξη, διαμόρφωση, συσκευασία, συντήρηση και διακίνηση φυτών και δέντρων. Το 2018 έκανε δοκιμαστική πώληση στο εξωτερικό και τα προϊόντα της έφτασαν σε περισσότερες από 22 χώρες σε όλες τις ηπείρους.
Σύμφωνα με τον κ. Τσιπά στόχος της επιχείρησης είναι τον επόμενο χρόνο να βγάλει δοκιμαστικά στην αγορά καινούργια προϊόντα, να συνάψει συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες σε αγορές του εξωτερικού και να αποκτήσει δυναμικότερη παρουσία σε αυτές.
Πώς αποφασίσατε να επιλέξετε την ελιά ως βασικό προϊόν της επιχείρησής σας;
Η ελιά, το πιο τυπικό δέντρο της ελληνικής φύσης, είναι ένα δέντρο με παγκόσμιο συμβολισμό και άρρηκτα συνδεδεμένο με τη ζωή, την ιστορία και τον πολιτισμό της χώρας μας. Δημιουργήσαμε το πρώτο πλήρως τυποποιημένο και συσκευασμένο δέντρο ελιάς, σε μέγεθος που δεν ξεπερνά τα 17 εκατοστά. Το δέντρο αυτό διακινείται ως δώρο μέσω καταστημάτων αναμνηστικών δώρων, εταιρειών διοργάνωσης εκδηλώσεων και τουριστικών μονάδων. Συνδυάζοντας ένα παραδοσιακό προϊόν με σύγχρονες καινοτόμες τεχνικές, καταφέραμε ένα ελληνικό δέντρο ελιάς να μπορεί να συντηρηθεί συσκευασμένο έως και 58 μέρες, να μεταφέρεται ακόμα και μέσα σε χειραποσκευές αεροπλάνων και να ταξιδεύει τον κόσμο ως ένας σύγχρονος πρέσβης της πατρίδας μας.
Πώς προέκυψε η ιδέα;
Δυο γεγονότα ήταν η αφορμή για να οδηγηθούμε στην επιχειρηματική μας ιδέα. Το πρώτο ήταν όταν ένα οικογενειακό μας μέλος, μόνιμος κάτοικος του Καναδά, ζήτησε να πάρει μαζί του αντί για ελαιόλαδο ένα δέντρο ελιάς προκειμένου να του θυμίζει τη χώρα καταγωγής και το χωριό του. Το δεύτερο ήταν μερικούς μήνες μετά, όταν ένας πελάτης του φυτωρίου μας, ο οποίος διατηρούσε ξενοδοχειακή μονάδα, μοιράστηκε την ανάγκη του να βρει ένα μη αναλώσιμο δώρο για τους πελάτες του. Ενα αναμνηστικό που θα λειτουργούσε ως μία μακροχρόνια διαφήμιση και με το οποίο θα μπορούσε να δεθεί συναισθηματικά μαζί τους. Έτσι δημιουργήθηκε η ιδέα να δημιουργήσουμε ένα συσκευασμένο φυτό ελιάς για σουβενίρ, προκειμένου να καλύψουμε τις ανάγκες των επαγγελματιών του τουρισμού και των Ελλήνων της διασποράς που αναζητούν υψηλής προστιθέμενης και συναισθηματικής αξίας προϊόντα, μη αναλώσιμα προϊόντα και που θέλουν να πάρουν μαζί τους ένα ζωντανό κομμάτι της πατρίδας μας.
Σε ποιες αγορές έχετε παρουσία;
Το 2018 η εταιρεία μας έκανε τις πρώτες της δοκιμαστικές πωλήσεις διαδικτυακά και τα δέντρα ελιάς μας ταξίδεψαν σε περισσότερες από 22 χώρες σε όλο τον κόσμο. Για το τρέχον έτος έχουμε επικεντρωθεί στην εσωτερική ζήτηση που προέρχεται κυρίως από τον τομέα του τουρισμού. Συνεργαζόμαστε με καταστήματα αναμνηστικών ειδών, ξενοδοχειακές μονάδες, εταιρείες διοργάνωσης εκδηλώσεων, επαγγελματίες του κλάδου των τροφίμων και εταιρείες προώθησης προϊόντων.
Για το ποιο λόγο επιλέξατε να συμμετάσχετε στον 9ο Διαγωνισμό Καινοτομίας και Τεχνολογίας;
Η επιλογή μας να συμμετάσχουμε στον 9ο Διαγωνισμό έγινε καθώς η Εθνική Τράπεζα, ως μία από τις ιστορικότερες τράπεζες, φημίζεται διαχρονικά για την ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει, τις γνώσεις και την εμπειρία των στελεχών της. Επίσης, τα τελευταία χρόνια στηρίζει με κάθε τρόπο την καινοτομία και τους νέους που θέλουν να επιχειρήσουν.
Όταν διαμορφώνατε το business plan είχατε την καθοδήγηση που χρειαζόσασταν; Βελτιώθηκε η ιδέα σας μέσα από τις διαδικασίες του Διαγωνισμού;
Καταφέραμε να πάρουμε χρήσιμες συμβουλές και σχόλια πάνω στο business plan μας και αυτό μας βοήθησε ιδιαίτερα για να βελτιώσουμε και να διορθώσουμε σημαντικές λεπτομέρειες, τόσο σε λειτουργικά θέματα όσο και σε θέματα στρατηγικής.
Ποιο ήταν το μεγαλύτερο όφελος που αποκομίσατε τελικά από τη συμμετοχή σας στο Διαγωνισμό;
Τα οφέλη ήταν πολλά και σε διαφορετικούς τομείς, καθώς το πρόγραμμα είναι δομημένο έτσι που προσφέρει στις εταιρείες πολλές ευκαιρίες. Ιδιαίτερα για εμάς η διαδικασία του Διαγωνισμού μάς βοήθησε στο να βελτιώσουμε το business plan μας και να λάβουμε σχόλια πάνω στα προϊόντα μας για την εξέλιξή τους. Τέλος, διάφορα workshops και events που διοργανώθηκαν, βοήθησαν πολύ τόσο στη δικτύωση, όσο και στην προώθηση του προϊόντος μας.
Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;
Τα άμεσα σχέδιά μας είναι για τα επόμενα έτη να τριπλασιάζουμε τουλάχιστον τον όγκο παραγωγής μας κάθε έτος και να μεγαλώνουμε το δίκτυο πωλήσεών μας. Τον επόμενο χρόνο θα βγάλουμε δοκιμαστικά στην αγορά καινούργια προϊόντα και σκοπός μας είναι να συνάψουμε συνεργασίες με μεγάλες εταιρείες σε αγορές του εξωτερικού και να αποκτήσουμε δυναμικότερη παρουσία σε αυτές. Επίσης, στόχος μας είναι να ολοκληρώσουμε μέσα στο νέο έτος τις διαδικασίες κατοχύρωσης των ευρεσιτεχνιών μας, διαδικασία η οποία όταν ολοκληρωθεί θα μας δώσει την ώθηση εκείνη που χρειαζόμαστε προκειμένου να μπορέσουμε να αναπτυχθούμε ταχύτερα σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού. Τέλος, σε συνέχεια όλων των παραπάνω, θα αναζητήσουμε στρατηγικό επενδυτή για την εταιρεία μας προκειμένου να αναπτυχθούμε όσο το δυνατόν ταχύτερα και να εκμεταλλευτούμε τις τεχνολογίες και τα προϊόντα μας σε διεθνή κλίμακα, τόσο στο b2b όσο και στο b2c κομμάτι της αγοράς.
Δείτε την παρουσίαση της εταιρείας την ημέρα της βράβευσής της:
*** Μέχρι 10 Οκτωβρίου 2019 ώρα 15.00 οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώνουν συμμετοχή στον 10ο Διαγωνισμό Καινοτομίας & Τεχνολογίας, που επιβραβεύει πρωτότυπες ιδέες βασισμένες στις νέες τεχνολογίες και προωθεί την καινοτομία στην Ελλάδα. Περισσότερες πληροφορίες εδώ.