To μεγάλο ψάρι τρώει «ξανά» το μικρό

Όλα δείχνουν ότι θα έχουμε έναν νέο γύρο συγκέντρωσης στις τηλεπικοινωνίες όπου μετά το ντιλ της Forthnet έχουμε 4 μεγάλους παίκτες κι άλλους που απέχουν παρασάγγας, όντως σε διαβουλεύσεις που προοιωνίζονται εξελίξεις.

To μεγάλο ψάρι τρώει «ξανά» το μικρό
Ο κλάδος των τραπεζών έχει το όνομα, όμως οι τηλεπικοινωνίες έχουν τη χάρη. Τουλάχιστον μέχρι στιγμής.

Η διαφαινόμενη συμφωνία μετόχων μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της Deutsche Telekom για τον ΟΤΕ έχει κυριαρχήσει στην επικαιρότητα από τότε που έγινε γνωστή η συμφωνία της MIG με τη γερμανική εταιρία για το 20% του Οργανισμού.

Πρόκειται για ένα ντιλ που έχει όλα τα φόντα να μεταμορφώσει τον ΟΤΕ σε διαφορετική επιχείρηση απ’ αυτήν που ξέραμε, αλλάζοντας τα δεδομένα της αγοράς.

Χθες, ακόμη, επισημοποιήθηκε η από καιρό φημολογούμενη συμφωνία εξαγοράς της ψηφιακής συνδρομητικής πλατφόρμας Nova από τη Forthnet έναντι τιμήματος 430 εκατ. ευρώ.

Οι διαπραγματεύσεις πέρασαν από 40 κύματα, αλλά στο τέλος η Forthnet βρέθηκε με μια πλατφόρμα που τη διαφοροποιεί από τον ανταγωνισμό, της δίνει πρόσβαση σε ένα κοινό 300.000 και πλέον συνδρομητών μεσαίων και υψηλών εισοδημάτων που μπορεί να εκμεταλλευτεί για οικονομίες κλίμακας.

Είναι λοιπόν σαφές ότι στον ελληνικό τηλεπικοινωνιακό κλάδο έχουν δημιουργηθεί ή δημιουργούνται 4 μεγάλα γκρουπ που αφήνουν λίγο χώρο για τους υπόλοιπους παίκτες.

Ο όμιλος του ΟΤΕ, η Vodafone, η Wind με την Τellas και τώρα η Forthnet με τη Nova συνθέτουν τους 4 ισχυρότερους ομίλους.

Είναι επόμενο όλοι αυτοί να θέλουν να χρησιμοποιήσουν τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα για να αποσπάσουν μεγαλύτερα μερίδια αγοράς, κυρίως στις ευρυζωνικές συνδέσεις που αποτελούν το δέλεαρ της ελληνικής αγοράς με κάθε τρόπο.

Αυτό αφήνει τους μικρότερους παίκτες, όπως την On Telecoms, την Ηellas on Line, τη Vivodi, τη Lannet και την Teledom, σε αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων που ουσιαστικά είναι δύο:

Είτε να πουληθούν σε κάποιον μεγαλύτερο παίκτη είτε να συγχωνευτούν για να εκμεταλλευτούν τις οικονομίες κλίμακας, περικόπτοντας έξοδα όπως οι διπλές διαφημιστικές δαπάνες.

Ήδη, ορισμένες εξ αυτών βρίσκονται σε διαβουλεύσεις και δεν αποκλείεται οι εξελίξεις να είναι ραγδαίες καθώς ο χρόνος είναι πολύτιμος.

Η πώληση σε κάποιον από τους 4 μεγάλους παίκτες θα είχε νόημα αν αυτοί είχαν την οικονομική δυνατότητα ή ήταν μέρος της στρατηγικής τους να προχωρήσουν σε εξαγορές εναλλακτικών παρόχων.

Kάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί.

Όμως, όταν υπάρχουν εταιρίες που ψάχνουν αρκετό χρόνο στην ελληνική ή διεθνή αγορά για αγοραστή ή χρηματοδότες και έχουν δυσκολίες να βρουν, τα δεδομένα αλλάζουν, εκτός κι αν η έξοδος των μετόχων από την εταιρία έρθει μέσω κάποιου private equity fund.

Η σύμπτυξη δυνάμεων μεταξύ των μικρότερων παικτών θα είχε επίσης νόημα αρκεί να το θέλουν οι βασικοί μέτοχοι και τα μεγέθη σε κεφάλαια, δίκτυα κ.λπ. να μην είναι αμελητέα σε έναν κλάδο εντάσεως κεφαλαίου.

Σε κάθε περίπτωση, η αίσθηση της αυτοσυντήρησης δεν μπορεί παρά να νικήσει, οπότε θα πρέπει να περιμένουμε κι άλλο ντιλ στον κλάδο.

Αυτήν τη φορά από τους μικρότερους παίκτες.

Dr. Money

[email protected]

Oι απόψεις που διατυπώνονται σε ενυπόγραφο άρθρο γνώμης ανήκουν στον συγγραφέα και δεν αντιπροσωπεύουν αναγκαστικά, μερικώς ή στο σύνολο, απόψεις του Euro2day.gr.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v