Ορισμένοι από τους μεγαλύτερους βιομηχανικούς ομίλους της Ευρώπης προτρέπουν τις Βρυξέλλες να εισάγουν πιο αυστηρά κριτήρια όσον αφορά τις κρατικές επιδοτήσεις στους κατασκευαστές εξοπλισμού υδρογόνου ώστε να προστατεύσει τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις από φθηνές κινεζικές εισαγωγές.
Θέλουν κριτήρια «made in Europe» για την προστασία της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, καθώς ο εξοπλισμός από Κινέζους κατασκευαστές κοστίζει λιγότερο από το ήμισυ της τιμής αυτών των εγχώριων εταιρειών, σύμφωνα με το BloombergNEF.
«Η ευρωπαϊκή πρωτοκαθεδρία βρίσκεται υπό οξεία απειλή. . . Ήρθε η ώρα για μια αλλαγή στο ευρωπαϊκή πολιτική για το εμπόριο, τον ανταγωνισμό και τη βιομηχανία», έγραψαν 20 κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων η Siemens Energy και η Thyssenkrupp Nucera, σε επιστολή προς την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν τη Δευτέρα.
Η επιστολή, την οποία είδαν πρώτοι οι Financial Times, προειδοποιεί ότι οι επιδοτήσεις της Κίνας για τις κρατικές εταιρείες υδρογόνου της έχουν δημιουργήσει στρεβλώσεις στην αγορά που έχουν οδηγήσει την Ευρώπη σε μειονεκτική θέση.
Η κίνηση έρχεται καθώς η ΕΕ υιοθετεί πιο σκληρή στάση έναντι της Κίνας, ανακοινώνοντας δασμούς στις εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων και την έναρξη έρευνας στους κατασκευαστές φωτοβολταϊκών.
Οι ΗΠΑ και η Ινδία έχουν επίσης προσφέρει επιδοτήσεις για να ενθαρρύνουν την κατασκευή εξοπλισμού υδρογόνου τα τελευταία δύο χρόνια.
Το πράσινο υδρογόνο παράγεται με διάσπαση του νερού με ηλεκτρόλυση.
Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής του απαιτούμενου εξοπλισμού, παράγοντας το 37% της παγκόσμιας προσφοράς, ακολουθούμενη από την Ευρώπη, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας.
«Δεν θέλω να εγκαταλείψω την Ευρώπη», δήλωσε ο Χάκον Βόλνταλ, διευθύνων σύμβουλος της Nel Hydrogen, ένας από τους υπογράφοντες την επιστολή. «Εάν δεν δημιουργήσουμε ζήτηση για ευρωπαϊκή τεχνολογία στην Ευρώπη, χάνουμε την ευκαιρία να κερδίσουν οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυθεντικού εξοπλισμού» τόνισε.