Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Πόλεμος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Δασμοί έως 38% από ΕΕ στα made in China

Οι επιπλέον δασμοί για την BYD θα είναι 17,4%, για την Geely 20% και για τη SAIC 38,1%, όπως ενημέρωσε τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Αντίποινα αναμένονται από το Πεκίνο.

Πόλεμος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Δασμοί έως 38% από ΕΕ στα made in China

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλει από τον επόμενο μήνα πρόσθετους δασμούς έως και 38,1% στα ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα, κλιμακώνοντας τον παγκόσμιο εμπορικό πόλεμο και αυξάνοντας το κόστος πώλησης αυτοκινήτων στην Ευρώπη για εταιρείες που κυμαίνονται από την κινεζική BYD έως την Tesla.

Οπως μεταδίδει το Bloomberg, το μπλοκ ενημέρωσε επίσημα τις αυτοκινητοβιομηχανίες, συμπεριλαμβανομένων των BYD, Geely Automotive Holdings, SAIC Motor, για τις εισφορές που πρόκειται να εφαρμοστούν γύρω στις 4 Ιουλίου, δήλωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μετά από έρευνα για τις επιδοτήσεις που ξεκίνησε πέρυσι.

Οι δασμοί για την BYD θα είναι 17,4%, για την Geely 20% και για τη SAIC 38,1%, ανέφερε η Επιτροπή την Τετάρτη.

Οι δασμοί, υπέρ των οποίων τάχθηκαν η Γαλλία και η Ισπανία, θα αποφέρουν δισεκατομμύρια ευρώ για τον προϋπολογισμό της ΕΕ ετησίως, καθώς οι πωλήσεις των κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων αυξάνονται στην Ευρώπη. Η Κίνα, ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος του μπλοκ, εξήγαγε ηλεκτρικά αυτοκίνητα αξίας 10 δισ. ευρώ στην ΕΕ το 2023, διπλασιάζοντας το μερίδιο αγοράς της πέρυσι στο 8%, σύμφωνα με τους αναλυτές της Rhodium Group.

Το Πεκίνο έχει προειδοποιήσει ότι θα προβεί σε αντίποινα, καθώς προσπαθεί να πείσει τα κράτη-μέλη της ΕΕ να αντιταχθούν στους νέους δασμούς, οι οποίοι θα προστεθούν στους υφιστάμενους δασμούς 10% του μπλοκ. H Κίνα εφαρμόζει ήδη δασμούς 15% στα ευρωπαϊκά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ απειλεί με μέτρα όλη τη γεωργία, την αεροπορία και τα αυτοκίνητα με μεγάλους κινητήρες. Το Πεκίνο έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα για ορισμένους τύπους ευρωπαϊκών ποτών και το αποτέλεσμα θα μπορούσε να έρθει σύντομα.

Η Γερμανία, η Σουηδία και η Ουγγαρία δήλωσαν ότι δεν εγκρίνουν την κίνηση αυτή, φοβούμενες κινεζικά αντίποινα. Αξιωματούχοι της ΕΕ λένε ότι το Βερολίνο άσκησε πιέσεις στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, η οποία επιδιώκει δεύτερη θητεία ως πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, για να εγκαταλείψει την έρευνα κατά των επιδοτήσεων του Πεκίνου στις αυτοκινητοβιομηχανίες του.

 

Η ανακοίνωση της Κομισιόν

Στο πλαίσιο της εξελίξεως έρευνας, η Επιτροπή κατέληξε προσωρινά στο συμπέρασμα ότι η αξιακή αλυσίδα των ηλεκτρικών οχημάτων με συσσωρευτική ( BEV ) στην Κίνα λαμβάνει αθέμιτες επιδοτήσεις , γεγονός που απειλεί με οικονομική ζημία τους BEV της ΕΕ . Η έρευνα εξέτασε επίσης τις πιθανές συνέπειες και τον αντίκτυπο των μέτρων στους εισαγωγείς, τους χρήστες και τους ηλεκτρονικούς οχημάτων στην ΕΕ. Βάσει των πορισμάτων της έρευνας, η Επιτροπή διαπίστωσε προσωρινά ότι είναι προς το συμφέρον της ΕΕ να αποκαταστήσει τις αθέμιτες εμπορικές πρακτικές που διαπιστώθηκαν, επιβάλλοντας προσωρινούς αντισταθμιστικούς δασμούς στις εισαγωγές BEV από την Κίνα.

Κατά συνέπεια, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προανήγγειλε σήμερα στα κράτη μέλη του επιπέδου των προσωρινών αντισταθμιστικών δασμών που πρόκειται να επιβληθεί στις εισαγωγές BEV από την Κίνα . Παράλληλα, η Επιτροπή προσέγγισε τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει τα πορίσματα αυτά και πιθανούς τρόπους επίλυσης του ζητήματος. Οι ατομικοί δασμοί που πρόκειται να επιβληθούν η Επιτροπή στους τρεις κινέζους παραγωγούς του δείγματος έχουν ως εξής:

• BYD: 17,4%·

• Geely: 20%· και

• SAIC: 38,1 %.

Άλλοι Κινέζοι παραγωγοί BEV, οι οποίοι συνεργάστηκαν στην έρευνα αλλά δεν συμπεριλήφθηκαν στο δείγμα, θα υπαχθούν σε σταθμισμένο μέσο δασμό 21%.

Όλοι οι άλλοι Κινέζοι παραγωγοί BEV που δεν συνεργάστηκαν στην έρευνα που εντάχθηκαν σε δασμό 38,1%.

Τα προσωρινά πορίσματα των ερευνών της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων δείχνουν ότι ολόκληρη η αλυσίδα αξίας των BEV επεκτείνεται σε μεγάλο βαθμό από αθέμιτες επιδοτήσεις στην Κίνα και ότι, κατά συνέπεια, η εισαγωγική επιστολή κινεζικών εισαγωγών σε τεχνητές χαμηλές τιμές συνιστά απειλή για σαφώς προβλέψιμες και επικίνδυνες περιοχές. τη βιομηχανία της ΕΕ .

Κίνα: Θα προστατεύσουμε την αυτοκινητοβιομηχανία μας

Το κινεζικό υπουργείο Εμπορίου ανακοίνωσε σήμερα ότι θα λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα για να προστατεύσει τα θεμιτά δικαιώματα των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, μετά την απόφαση της ΕΕ να αυξήσει τους δασμούς για τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Η Κίνα θα παρακολουθεί από κοντά την κατάσταση και υποστηρίζει ότι η απόφαση του ευρωπαϊκού συνασπισμού παραβιάζει παγκόσμιους εμπορικούς κανόνες, αναφέρεται σε δήλωση του υπουργείου.

Εξάλλου, από τη Φραγκφούρτη, ο γερμανός υπουργός Μεταφορών προειδοποίησε σήμερα εναντίον ενός «εμπορικού πολέμου» με το Πεκίνο, μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τους επιπλέον δασμούς στα ηλεκτρικά οχήματα με προέλευση την Κίνα.

Οι δασμοί αυτοί «πλήττουν τις γερμανικές επιχειρήσεις και τα κατ' εξοχήν προϊόντα τους», έγραψε στο X ο φιλελεύθερος υπουργός Φόλκερ Βίσινγκ.

«Τα οχήματα πρέπει να γίνουν λιγότερο ακριβά μέσω αυξημένου ανταγωνισμού, των ανοικτών αγορών και καλύτερων συνθηκών εγκατάστασης επιχειρήσεων μέσα στην ΕΕ και όχι με έναν εμπορικό πόλεμο και μια στεγανοποίηση των αγορών», προσθέτει.

Η Γερμανία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες της οποίας έχουν πολλές δραστηριότητες στην Κίνα, έδωσε μάχη με τη Σουηδία και την Ουγγαρία για να αποφύγει τις κυρώσεις σε βάρος των κινέζων κατασκευαστών, φοβούμενη αντίποινα. Για τις γερμανικές εταιρείες Volkswagen, BMW και Mercedes, η Κίνα είναι η κύρια εθνική αγορά, καθώς αντιπροσωπεύει έως και 36% σε όγκο πωλήσεων.

«Το μέτρο αυτό αυξάνει περαιτέρω τον κίνδυνο μιας παγκόσμιας εμπορικής σύγκρουσης», σχολίασε σε ανακοίνωσή της η γερμανική ομοσπονδία κατασκευαστών αυτοκινήτων (VDA).

«Οι δυνητικές ζημιές από τα μέτρα που ανακοινώθηκαν σήμερα μπορεί να είναι πιο σημαντικές από τα δυνητικά πλεονεκτήματα για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία - και ιδιαίτερα τη γερμανική», εκτιμά η πρόεδρος του λόμπι Χίλντεγκαρντ Μίλερ.

Η ίδια υπογράμμισε εξάλλου ότι ο κόσμος έχει «ανάγκη» την Κίνα για να «επιλύσει τα παγκόσμια προβλήματα», όπως η κλιματική κρίση.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v