O υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της Φινλανδίας, Αντερς Αντλερκρέουτζ, άφησε υπόνοιες ότι το Πεκίνο είναι πίσω από τη δολιοφθορά στον υποθαλάσσιο αγωγό φυσικού αερίου Balticconnector.
«Δεν είμαι ο καπετάνιος. Αλλά θα πίστευα ότι θα παρατηρούσατε ότι σέρνετε μια άγκυρα πίσω σας για εκατοντάδες χιλιόμετρα», είπε ο Αντλερκρέουτζ, σε συνέντευξή που έδωσε την Πέμπτη. «Νομίζω ότι όλα δείχνουν ότι ήταν σκόπιμο. Αλλά φυσικά, μέχρι στιγμής, κανείς δεν το έχει παραδεχτεί» πρόσθεσε.
Η Φινλανδία και η Εσθονία ερευνούν το ρήγμα στον Balticconnector, ενός αγωγού φυσικού αερίου μήκους 77 χιλιομέτρων που συνδέει τα δύο μέλη του ΝΑΤΟ κάτω από τη Βαλτική Θάλασσα. Ο αγωγός υπέστη ζημιά γύρω στις 7-8 Οκτωβρίου, μαζί με δύο καλώδια τηλεπικοινωνιών που συνδέουν την Εσθονία με τη Φινλανδία και τη Σουηδία.
Έρευνα από τις φινλανδικές αρχές αναγνώρισε ως τον κύριο ύποπτο το κινεζικό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Newnew Polar Bear, το οποίο πιστεύεται ότι έσυρε την άγκυρά του στον βυθό της Βαλτικής Θάλασσας, κόβοντας τα καλώδια και τις γραμμές φυσικού αερίου. Η άγκυρα —η οποία ζυγίζει 6 τόνους — ανασύρθηκε λίγα μέτρα από το σημείο της ζημιάς.
Η Φινλανδία και η Εσθονία ήρθαν έκτοτε σε επαφή με τις κινεζικές αρχές ζητώντας τη συνεργασία τους στην έρευνα. Οι Baltic Times ανέφεραν νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι οι δύο ευρωπαϊκές χώρες ζήτησαν να στείλουν εκπροσώπους στο Πεκίνο για να ερευνήσουν το σκάφος, το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται καθοδόν προς ένα κινεζικό λιμάνι.
Όπως μεταδίδει το Politico, ο Αντλερκρέουτζ ανέφερε ότι δεν μπορεί να κάνει εικασίες για το αν η ενέργεια εγκρίθηκε από την κινεζική κυβέρνηση. Αλλά η επικείμενη επιστροφή του πλοίου στην Κίνα εγείρει ορισμένα ερωτήματα, είπε.
«Αν εγώ ως καπετάνιος είχα κάνει κάτι που η κινεζική κυβέρνηση δεν ενέκρινε, τότε θα ανησυχούσα να επιστρέψω με το σκάφος μου στην Κίνα», υπογράμμισε.