Σε πείσμα όσων ελπίζουν κινεζική υποχώρηση σε μια εποχή απο-παγκοσμιοποίησης και αποκατάστασης της εφοδιαστικής αλυσίδας, τα τελευταία επίσημα στοιχεία δεν δείχνουν στο ελάχιστο αποδυνάμωση της θέσης της Κίνας ως εμπορικής δύναμης, γράφει το Bloomberg.
Οι αποστολές της Κίνας στο εξωτερικό τον Ιούνιο συνέχισαν να «αψηφούν τον νόμο της βαρύτητας», σημειώνοντας την ταχύτερη αύξηση από τον περασμένο Ιανουάριο και διογκώνοντας το εμπορικό της πλεόνασμα στα 98 δισ. δολάρια.
Πρόκειται για τον δεύτερο υψηλότερο μηνιαίο όγκο εξαγωγών τουλάχιστον την τελευταία τριακονταετία, που σημειώθηκε μόλις άνοιξε εκ νέου η Σαγκάη μετά το lockdown που είχε αναστείλει εν πολλοίς τη δραστηριότητα του μεγαλύτερου λιμανιού του κόσμου τον Απρίλιο και τον Μάιο.
Το εμπορικό πλεόνασμα της Κίνας έφτασε το ρεκόρ των 98 δισ. δολαρίων τον Ιούνιο
Το μεγάλο ερώτημα είναι αν η πρόσφατη εμπορική μεγέθυνση ήταν έκτακτη, καθώς διαδέχτηκε μια κατάσταση ναυτιλιακής συμφόρησης, και αν στη συνέχεια θα επιβραδυνθούν οι ρυθμοί λόγω της χαμηλής ανάπτυξης και των επαρκών αποθεμάτων στις ανεπτυγμένες οικονομίες.
Η επαναλειτουργία του λιμανιού της Σαγκάης αναμένεται να αμβλύνει το μπλοκάρισμα των εφοδιαστικών αλυσίδων τόσο για την Κίνα όσο και για τον κόσμο, καθώς η εγχώρια παραγωγή και οι χρόνοι παράδοσης φαίνεται πως βελτιώνονται.
Η αύξηση των εξαγωγών τον περασμένο μήνα δεν δείχνει να στρεσάρει τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού όπως το 2021 και οι τιμές spot από την Κίνα προς τις ΗΠΑ ή την Ευρώπη συνεχίζουν να πέφτουν.
Η τιμή αποστολής ενός κοντέινερ 40 ποδιών από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες ήταν 7.566 δολάρια την περασμένη εβδομάδα, περίπου 39% χαμηλότερη από την κορύφωση των 12.000 δολαρίων τον περασμένο Σεπτέμβριο. Τα κόστη αυξήθηκαν μεν κατά τη διάρκεια των lockdown στην Κίνα, αλλά στη συνέχεια συνέχισαν και πάλι την πτώση τους, όσο ανέκαμπτε η μεταφορική ικανότητα του λιμανιού. Τα 10 μεγαλύτερα λιμάνια της Κίνας διακίνησαν τον Μάιο τον αριθμό ρεκόρ των 17,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων.