Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η VW επιστρέφει στο Ιράν έπειτα από 17 χρόνια

Εν μέσω φόβων για επιβράδυνση σε Ευρώπη και Κίνα, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει μια σπάνια ευκαιρία για ανάπτυξη στην ισλαμική χώρα. Ακολουθεί τα βήματα της Renault, αλλά και της PSA που πρόλαβε να επιστρέψει πρώτη στο Ιράν.

Η VW επιστρέφει στο Ιράν έπειτα από 17 χρόνια

Η Volkswagen σχεδιάζει να πουλήσει αυτοκίνητα στο Ιράν για πρώτη φορά εδώ και 17 χρόνια, εκμεταλλευόμενη την χαλάρωση των κυρώσεων για να επεκταθεί εν μέσω ανησυχιών για επιβράδυνση της ανάπτυξής της σε Ευρώπη και Κίνα.

Η αυτοκινητοβιομηχανία υπέγραψε συμβόλαιο με τον τοπικό εισαγωγέα Mammut Khodro για να προσφέρει οχήματα Tiguan και Passat, κυρίως σε αντιπροσωπείες στην περιοχή της Τεχεράνης, τόνισε η VW σε ανακοίνωσή της. Η επέκταση σε αναδυόμενες οικονομίες αποτελεί μέρος της στρατηγικής της εταιρίας για μείωση της εξάρτησής από τις κύριες αγορές, αλλά και για προσθήκη νέων πηγών εσόδων, υπενθυμίζει το Bloomberg.

«Επιστρέφοντας στο Ιράν, η μάρκα Volkswagen κλείνει άλλο ένα κενό στον παγκόσμιο χάρτη της αυτοκινητοβιομηχανίας», σχολίασε στην ανακοίνωση ο Anders Sundt Jensen, πρότζεκτ μάνατζερ της εταιρίας στο Ιράν.

Η Volkswagen είναι η κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη και στην Κίνα, αλλά δυσκολεύεται να ανοικοδομήσει τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ μετά το σκάνδαλο με τα ντίζελ. Ως εκ τούτου, το Ιράν, με πληθυσμό 80 εκατομμυρίων, αποτελεί σπάνια ευκαιρία για ανάπτυξη. Στο μεταξύ, εταιρίες από την Boeing μέχρι την Total «σπρώχνονται» για να προλάβουν να μπουν νωρίς στην αγορά, έναν χρόνο μετά την άρση των διεθνών κυρώσεων που είχαν επιβληθεί ως απάντηση στο πρόγραμμα πυρηνικών όπλων της ισλαμικής χώρας.

Η PSA (Peugeot-Citroën) ήταν η πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία που ξαναμπήκε στην αγορά του Ιράν με μια συμφωνία που ανακοινώθηκε πέρυσι, για την αναβάθμιση του εργοστασίου της Peugeot κοντά στην Τεχεράνη και για να αρχίσει να κατασκευάζει μοντέλα Citroën στη χώρα. Λίγους μήνες αργότερα, η Renault ενημέρωσε πως θα χτίσει νέο εργοστάσιο με παραγωγική ικανότητα 150.000 αυτοκινήτων το χρόνο.

Η αύξηση της παραγωγής αυτοκινήτων του Ιράν θα διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στο 11% μέχρι το 2021, όπως εκτίμησε τον Απρίλιο η BMI Research του Fitch. Η επιστροφή ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών στην ιρανική αγορά θα τονώσει τον τομέα, αν και οι αμερικανικές κυρώσεις που ισχύουν ακόμη, θα περιορίσουν την ανάπτυξη.

Η προώθηση της VW στην αγορά του Ιράν συμπίπτει με τις κλιμακούμενες γεωπολιτικές εντάσεις στην περιοχή του Κόλπου, με το Κατάρ -τον τρίτο μεγαλύτερο μέτοχο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας- να έχει έρθει αντιμέτωπο με ένα άνευ προηγουμένου μποϊκοτάζ από τέσσερις γειτονικές χώρες. Το Ιράν και η Τουρκία έχουν εμπλακεί, στην προσπάθεια να στηρίξουν το εμιράτο.

Πάντως τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα ήταν δημοφιλή στο Ιράν πριν το 1979 και τον οκταετή πόλεμο με το Ιράκ, που αποδεκάτισε την οικονομία και έπληξε τις σχέσεις με τις εταιρίες της Δύσης. Η VW πουλούσε το «Σκαθάρι» εκεί στη δεκαετία του 1950, αλλά και το θρυλικό βαν «Μπούλι» στη δεκαετία του 1960.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v