Απώλεια κυβερνητικής διαχείρισης, σε πολιτικό και επικοινωνιακό επίπεδο, διαπιστώνει η αξιωματική αντιπολίτευση, μετά την εικόνα που παρουσιάζει το Μαξίμου τις τελευταίες δραματικές ημέρες. Όπως παρατηρούν αρμόδιες πηγές, εάν η κατάσταση δεν ήταν τραγική “θα ήταν γελοία”, καθώς η μία δήλωση αναιρεί την αμέσως προηγούμενη, ενώ κάθε στοιχείο που έρχεται στο φως αναδεικνύει ευθύνες και παραλείψεις.
Το “αντιπολιτευτικό σιωπητήριο” που επέβαλε η Κουμουνδούρου στα στελέχη της και πέραν του τριήμερου εθνικού πένθους (“δεν θα βγούμε στα κάγκελα ενώ κηδεύονται τα θύματα”) διακόπτεται “αναγκαστικά” από παρεμβάσεις, εξαιτίας του κυβερνητικού αλαλούμ που, πέραν της απόκρυψης ευθυνών, αποσκοπεί στην παραπλάνηση της κοινωνίας.
Στην εντεινόμενη κατακραυγή άλλωστε αποδίδουν τη νέα, γραπτή αυτή τη φορά, δήλωση του κ. Μητσοτάκη χθες, προκειμένου να διορθώσει τη σπουδή που επέδειξε με την πρώτη δήλωση, της Τετάρτης, να φορτώσει την τραγωδία σε “ανθρώπινο λάθος”, προκαταλαμβάνοντας την έρευνα που ακόμη δεν είχε αρχίσει.
Αλλά και με την δεύτερη δήλωση, όπως λένε, φάνηκε ο ξεκάθαρος στόχος να ρίξει τις ευθύνες σε όλες τις κυβερνήσεις που προηγήθηκαν, στέλνοντας το μήνυμα “όλοι φταίμε”, οπότε, σε ελεύθερη μετάφραση, “αν είναι να μας μαυρίσετε στην κάλπη, μαυρίστε και τους άλλους”.
Τα κραυγαλέα παραδείγματα
Τα επικίνδυνα φάουλ, παρατηρούν, δείχνουν ένα αποδιοργανωμένο Μαξίμου, “παρά την ισχυρή επικοινωνιακή ομάδα συμβούλων”, που θα κάνει τα πάντα εν όψει των εκλογών, έστω κι αν ο κ.Μητσοτάκης καθυστερήσει την προκήρυξη του.
Τα πλέον ενδεικτικά παραδείγματα:
- Ο νέος υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, ανακοίνωσε την Παρασκευή τη σύνθεση της τριμελούς “υπερκομματικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων” που θα διερευνήσει τα αιτία της τραγωδίας στα Τέμπη. Μεταξύ των μελών της, o καθηγητής Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, ο οποίος ήταν… διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι το 2015. Παρά τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης (“ο ελεγκτής θα είναι ταυτόχρονα και ελεγχόμενος;”) η κυβέρνηση επέμεινε επί ένα 24ωρο στη συμμετοχή του, μέχρι να υποκύψει υπό το βάρος της κατακραυγής. Είναι ενδεικτικό ότι κυβερνητικά στελέχη, όπως ο Αδωνις Γεωργιάδης, υποστήριζαν αυτή τη συμμετοχή μέχρι το μεσημέρι του Σαββάτου, οπότε και ανακοινώθηκε… η παραίτηση του καθηγητή.
- Επ΄αυτού: ο κ.Μητσοτάκης, στη χθεσινή δήλωση του, είπε ότι μετά τις εκλογές θα προτείνει τη συγκρότηση διακομματικής επιτροπής “για να διερευνήσει τα αίτια”. Το ερώτημα, άρα, είναι… “τότε ποιος είναι ο ρόλος της δήθεν υπερκομματικής επιτροπής που συγκροτήθηκε ήδη από τον κ. Γεραπετρίτη;”.
Κατά την αξιωματική αντιπολίτευση, όλα αυτά οδηγούν σε σαφή προσπάθεια συγκάλυψης “και ωμής παρέμβασης στο έργο της Δικαιοσύνης”. Επαναφέρει δε, το αρχικό αίτημα για άμεση σύσταση επιτροπής Εμπειρογνωμόνων με διακομματική συνεννόηση και εποπτεία του έργου της από τη Βουλή.
- Παρότι το πρωί της Κυριακής ο κ. Μητσοτάκης δήλωσε ότι παραιτήθηκαν οι διοικητές του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, οι ίδιοι εμφανίσθηκαν στη συνέχεια να υπογράφουν αποφάσεις για τους τομείς ευθύνης τους. “Μήπως έχουν πάρει μπρος οι καταστροφείς εγγράφων;”, ρώτησε, με δήλωση του, ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς, ζητώντας την πραγματική και άμεση παραίτηση και των δύο. Στελέχη του κόμματος έθεταν και επιπλέον ερωτήματα, όπως “ποιος έχει ελέγξει τι κάνουν;”, “ποια έγγραφα προστατεύονται” και “ποιες αποφάσεις βγαίνουν εκ των υστέρων;”.
- Το κυβερνών κόμμα διέψευδε, μέχρι και χθες το απόγευμα, ότι η μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη στη Λάρισα ήταν κομματικό ρουσφέτι. Από έγγραφα, όμως, που δημοσιοποίησε χθες το βράδυ ο τομεάρχης Διαφάνειας του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννης Ραγκούσης, προκύπτει το βάσιμο των καταγγελιών. Κι αυτό διότι, σύμφωνα με τα έγγραφα, η μετάταξη έγινε το καλοκαίρι που μας πέρασε (και δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ στις 30 Ιουνίου 2022), ενώ στα αιτιολογικά για τις μετατάξεις υπήρχε, μεταξύ των λοιπών προϋποθέσεων, το ηλικιακό όριο του 48ου έτους. Όπως έγινε γνωστό από την πρώτη στιγμή όμως, ο σταθμάρχης ήταν 60 ετών.
“Επομένως, εάν είχε τηρηθεί η νομιμότητα, ο συγκεκριμένος υπάλληλος που ήταν ηλικιακά πολύ μεγαλύτερος, δεν θα είχε μπορέσει να καταλάβει τη συγκεκριμένη θέση του Σταθμάρχη Λάρισας και δεν θα βρισκόταν να ασκεί τα συγκεκριμένα καθήκοντα τη μοιραία βραδιά της 28ης Φεβρουαρίου”, τονίζει ο κ. Ραγκούσης.
Θέτοντας και (άλλο ένα) ερώτημα: “ποιος πολιτικός-κυβερνητικός παράγοντας πίεσε και επέβαλε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου Σταθμάρχη;”.
ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ: Ο κ. Μητσοτάκης “μιλά και ενεργεί σαν «ξένος»”
“Ο κ. Μητσοτάκης μιλά και ενεργεί σαν «επισκέπτης». Μιλά και ενεργεί σαν να έχει συναισθηματική και ψυχική απόσταση από τα προβλήματα που βιώνουν καθημερινά οι πολίτες. Μιλά και ενεργεί σαν «ξένος»”, τονίζει σε δήλωση του ο επικεφαλής της Κ.Ο. του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, Μιχάλης Κατρίνης.
“Ο πρωθυπουργός και συνολικά η κυβέρνηση του αδιαφόρησαν, παρότι οι σύλλογοι των εργαζομένων, αλλά και οι τεχνοκράτες που παραιτούνταν, έκρουαν επανειλημμένα τον κώδωνα του κινδύνου με τις επισημάνσεις τους, αφού έβλεπαν την τραγωδία να έρχεται νομοτελειακά”, σημείωσε.
Και πρόσθεσε: “Ο κ. Μητσοτάκης βρίσκεται τέσσερα ολόκληρα χρόνια στην εξουσία και δεν έχει καμία δικαιολογία για το τραγικό συμβάν, όπως δεν μπορεί να χρησιμοποιεί ως άλλοθι το παρελθόν. Η ευθύνη είναι όλη δική του, παρά την προσπάθεια του κυβερνητικού σχεδιασμού να δημιουργήσει μια ψευδή εικόνα, να περιορίσουν και να μεταθέσουν την ευθύνη σε ένα πρόσωπο”.
Σε ανάλογο μήκος κύματος, ο Γραμματέας Πολιτικού Σχεδιασμού του κόμματος, Παναγιώτης Δουδωνής, επισήμανε: “Η αντικειμενική πολιτική ευθύνη στην οποία αναφέρθηκε ο Πρωθυπουργός, είναι “έτυχε μια στραβή στη βάρδια μου” στα νομικίστικα. Και μην ακούω για παραιτήσεις έναν μήνα προ των εκλογών. Δεν έχουν νόημα. Πρέπει να σταθούμε στο πρόβλημα και να παραδεχθούν τις ευθύνες που έχουν».