Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Stress test στις μεγαλύτερες ασφαλιστικές από ΤτΕ

Αυστηρή εποπτεία χωρίς εκπτώσεις σε όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας, αλλά και stress test για τις τέσσερις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου έως τον Μάιο.

Stress test στις μεγαλύτερες ασφαλιστικές από ΤτΕ
Αυστηρή εποπτεία χωρίς εκπτώσεις σε όλες τις ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας, αλλά και stress test για τις τέσσερις μεγαλύτερες ελληνικές εταιρείες του κλάδου έως τον Μάιο, προανήγγειλε χθες η διοίκηση της Τραπέζης της Ελλάδος, αναφέρει η Καθημερινή σε σχετικό δημοσίευμα.

Στην πρώτη συνάντηση που είχε ο υποδιοικητής της Κεντρικής Τράπεζας κ. Γιάννης Παπαδάκης με τους εκπροσώπους 60 εταιρειών, έκανε σαφές ότι η νέα εποπτική αρχή δεν θα δεχθεί παρεκκλίσεις από την προσαρμογή στους κανόνες του Solvency II και δεν δίστασε να υπαινιχθεί εμμέσως πλην σαφώς ότι ορισμένες εταιρείες θα πρέπει να αποφασίσουν από τώρα εάν θέλουν να παραμείνουν στην αγορά.

Το νέο αυστηρό ελεγκτικό πλαίσιο που θα εφαρμόσει η Τράπεζα της Ελλάδος, δεν θα επιτρέπει διοικητικές παρεμβάσεις, γεγονός που σημαίνει ότι για το 2011 δεν θα εφαρμοστούν οι ευνοϊκές διατάξεις που απολάμβανε ο κλάδος για την αποτίμηση των ομολόγων, των μετοχών και των ακινήτων.

Η νέα εποπτική αρχή ξεκαθάρισε ότι η αποτίμηση των ομολόγων θα είναι αντίστοιχη με αυτή που ισχύει για τις τράπεζες, ενώ σε ό,τι αφορά τα ακίνητα συνέδεσε το θέμα με την προοπτική αύξησης των αντικειμενικών αξιών, που θα φέρει πιο κοντά τις τιμές των ακινήτων με τις εμπορικές αξίες, καθιστώντας μη αναγκαία τη ρύθμιση του άρθρου 6.

Στην προγραμματισμένη χθεσινή συνάντηση με τη διοίκηση της Τραπέζης της Ελλάδος, έδωσαν το «παρών» οι διοικήσεις όλων των ασφαλιστικών εταιρειών της χώρας με δραστηριότητα τόσο στον κλάδο γενικών και αυτοκινήτου όσο και στον κλάδο ζωής. Εκατό περίπου στελέχη από 60 εταιρείες άκουσαν τον υποδιοικητή και τον γενικό διευθυντή της εποπτικής αρχής να απαριθμεί όλες τις αδυναμίες της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς.

Μεταφορά του στόλου των αυτοκινήτων από μια εταιρεία σε άλλη και εκπτώσεις στα τιμολόγια που δεν δικαιολογούνται από τον κίνδυνο που αναλαμβάνουν, πολύμηνες πιστώσεις προς το δίκτυο των πρακτόρων, υπέρογκα έξοδα πρόσκτησης εργασιών, είναι μερικά μόνο από τα χαρακτηριστικά της αγοράς που συντηρεί στρεβλώσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου.

Οι αδυναμίες ωστόσο δεν εξαντλούνται εκεί και μεταξύ των πιο χαρακτηριστικών παθογενειών που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές κυρίως εταιρείες είναι ο μονοπρόσωπος χαρακτήρας τους, η ταύτιση του μετόχου με το διοικητικό συμβούλιο αλλά και τα επίπεδα διοίκησης στην επιχείρηση, χαρακτηριστικό που οδηγεί σε αδιαφάνεια αποφάσεων αλλά και διοικητική αναποτελεσματικότητα.

Ο υποδιοικητής της ΤτΕ διαβεβαίωσε ότι η νέα εποπτική αρχή θα ασκήσει τον εποπτικό της ρόλο, λαμβάνοντας υπόψη της «την αρχή της αναλογικότητας» και τη δυνατότητα κάθε εταιρείας ανάλογα με το μέγεθός της, να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις του Solvency II.

Εκανε όμως σαφές ότι το μικρό μέγεθος δεν μπορεί να αποτελέσει δικαιολογία για τη μη προσαρμογή στο νέο κανονιστικό πλαίσιο, που απαιτεί εκτός από αυξημένα κεφάλαια, αυστηρούς κανόνες ανάληψης κινδύνων και εταιρικής διακυβέρνησης, με διακριτά επίπεδα διοίκησης και λειτουργίας.

Οι αποφάσεις θα πρέπει να λαμβάνονται με βάση την πολιτική ανάληψης κινδύνων και όχι την εμπορική πολιτική μιας επιχείρησης, όπως ξεκαθάρισε ο υποδιοικητής της ΤτΕ, και είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα που χρησιμοποίησε ασφαλιστικής εταιρείας, η οποία ενώ δίνει 26% μέση προμήθεια στο δίκτυο και έχει 12% ποσοστό κερδοφορίας, τιμολογεί το ασφάλιστρο κατά 30% κάτω από τον μέσο όρο της αγοράς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v