Νέες τιμές-στόχοι και συστάσεις για ΟΠΑΠ-Jumbo από HSBC

Tο πιο πιεστικό ζήτημα που θα αντιμετωπίσουν το 2019 οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων είναι οι πιέσεις στα κόστη από μια πιθανή αύξηση μισθών και τα υψηλότερα κόστη logistics και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας. Οι νέες τιμές-στόχοι για ΟΠΑΠ και Jumbo.

Νέες τιμές-στόχοι και συστάσεις για ΟΠΑΠ-Jumbo από HSBC

Το τρέχον μακροοικονομικό κλίμα στην Ελλάδα βελτιώνεται, καθώς τα χειρότερα φαίνεται πως έχουν επιτέλους περάσει και οι ελληνικές εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων μπορούν να επικεντρωθούν σε μέτρα που θα οδηγούν σε υψηλότερη ανάπτυξη, αντί να υπερασπίζονται τις πωλήσεις τους, γράφει σε νέα έκθεσή της η HSBC.

Όπως επισημαίνει, το πιο πιεστικό ζήτημα που θα αντιμετωπίσουν το 2019 οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων που καλύπτει στην Ελλάδα, είναι οι πιέσεις στα κόστη από μια πιθανή αύξηση μισθών και τα υψηλότερα κόστη logistics και υπηρεσιών κοινής ωφέλειας.

Οι δύο αυτοί παράγοντες πιθανόν θα δυσκολέψουν τα μικτά περιθώρια και τα περιθώρια EBITDA της Jumbo, ενώ μικρότερη θα είναι η επίπτωση για τον ΟΠΑΠ καθώς αναμένονται οφέλη από την αναδιάρθρωση των προμηθειών των πρακτόρων και το πρόγραμμα βελτιστοποίησης κόστους.

Η HSBC στην έκθεσή της προχωρά σε αναβάθμιση της αξιολόγησης του ΟΠΑΠ σε “buy” από “hold”, μειώνοντας παράλληλα την τιμή-στόχο στα 10 ευρώ ανά μετοχή, από 11 ευρώ προηγουμένως.

Όπως σημειώνει στη σχετική της έκθεση η HSBC, η επενδυτική φάση της εταιρείας έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και τα οφέλη των υψηλότερων μικτών εσόδων από το gaming και τα χαμηλότερα κόστη (από την αναδιάρθρωση των προμηθειών των πρακτόρων και τη μείωση του αυξημένου κόστους που σχετίζεται με το IT) πιθανόν θα φανούν τα επόμενα χρόνια.

Όπως επισημαίνει, μια μείωση 20% στην τιμή της μετοχής του ΟΠΑΠ από την αρχή του έτους αντανακλά τα πιο αδύναμα αποτελέσματα τριμήνου μέχρι στιγμής, όμως δεν λαμβάνει υπόψη το όφελος από τη μείωση του κόστους.

Παράλληλα, η HSBC στην έκθεσή της διατηρεί αμετάβλητη τη σύσταση “buy” για την Jumbο, λόγω της ισχυρότερης ανάπτυξης των πωλήσεων από τη Ρουμανία, χάρη στη συνεχιζόμενη επέκταση καταστημάτων, την καλοσχεδιασμένη επέκταση δραστηριοτήτων σε άλλες περιοχές και τον ισχυρό ισολογισμό. Επίσης, η διαφοροποίηση των εσόδων της Jumbο σε χώρες υψηλής ανάπτυξης μειώνει την εξάρτησή της από την Ελλάδα (όπου η εταιρεία αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή στασιμότητα στην ανάπτυξη των πωλήσεων) και περιορίζει το περιθώριο πτώσης. Η μεγαλύτερη του αναμενόμενου υποχώρηση στα περιθώρια από τις αυξανόμενες πιέσεις στα κόστη θα μπορούσε να αποτελέσει αρνητικό καταλύτη.

Η τιμή-στόχος για τη μετοχή της Jumbο μειώνεται στα 17 ευρώ ανά μετοχή, από 19 ευρώ προηγουμένως.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v