Αίτηση αναστολής αλλά και αίτημα έκδοσης προσωρινής διαταγής προκειμένου να "παγώσει" άμεσα η απόφαση της 3ης Ανεξάρτητης Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Ασύλου με την οποία παρέχεται άσυλο σε έναν από τους οκτώ Τούρκους αξιωματικούς, κατέθεσε ο υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής Γιάννης Μουζάλας.
Οι αιτήσεις εισήχθησαν στο Θ΄ Τμήμα του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών και αύριο θα γίνουν οι σχετικές επιδόσεις στους δικηγόρους, ενώ θα οριστεί ο δικαστής που θα χρεωθεί την υπόθεση.
Στην συνέχεια, θα προσδιοριστεί η ημερομηνία συζήτησης της κυρίας αίτησης που θα είναι πιθανά μέσα στο επόμενο εξάμηνο και μέσα στις επόμενες μέρες, θα εξετασθεί από την πρόεδρο του τμήματος το αίτημα έκδοσης προσωρινής διαταγής και θα οριστεί η ημερομηνία εξέτασης της αίτησης αναστολής.
Τον τελικό λόγο για την αίτηση ακύρωσης την έχει το Συμβούλιο της Επικρατείας, καθώς είτε η Κυβέρνηση είτε ο Τούρκος στρατιωτικός μπορούν να ασκήσουν έφεση επί της όποιας εφετειακής απόφασης εκδοθεί.
Μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται η Ανεξάρτητη Δευτεροβάθμια Επιτροπή Ασύλου να εκδώσει τις αποφάσεις της και επί των αιτήσεων ασύλου των υπολοίπων επτά Τούρκων στρατιωτικών.
Βερβέσος : Οφείλουμε όλοι να μην παρεμβαίνουμε επί εκκρεμών δικαστικώς υποθέσεων
Ο πρόεδρος του ΔΣΑ, Δημήτρης Κ. Βερβεσός με σημερινή ανακοίνωση επισημαίνει ότι "η υπόθεση της παροχής ασύλου σε έναν από τους οχτώ Τούρκους αξιωματικούς, είναι εκκρεμής ενώπιον της Δικαιοσύνης, η οποία και θα τάμει το ζήτημα με δεσμευτικό τρόπο, και οφείλουμε όλοι να μην παρεμβαίνουμε επί εκκρεμών δικαστικώς υποθέσεων".
Αναλυτικότερα στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται:
Ο σεβασμός του διεθνούς δικαίου και η παροχή διεθνούς προστασίας στους πρόσφυγες είναι αυτονόητες και αδιαπραγμάτευτες κατακτήσεις του νομικού μας πολιτισμού.
Το ίδιο και ο σεβασμός και η συμμόρφωση προς τις δικαστικές αποφάσεις.
Μετά την άσκηση αίτησης ακύρωσης από το Δημόσιο κατά της απόφασης της Ανεξάρτητης Δευτεροβάθμιας Επιτροπής Ασύλου, η υπόθεση της παροχής ασύλου σε έναν από τους οχτώ Τούρκους αξιωματικούς, είναι εκκρεμής ενώπιον της Δικαιοσύνης, η οποία και θα τάμει το ζήτημα με δεσμευτικό τρόπο, και οφείλουμε όλοι να μην παρεμβαίνουμε επί εκκρεμών δικαστικώς υποθέσεων.
Ανεξαρτήτως των ανωτέρω το περιεχόμενο των νομικών αιτιάσεων του Δημοσίου δεν έχει καταστεί γνωστό, και επιφυλλασσόμαστε να τοποθετηθούμε επ’ αυτών.
Δύο επισημάνσεις, όμως, είναι αναγκαίες:
Πρώτον, ότι το ζήτημα της έκδοσης των Τούρκων αξιωματικών έχει επιλυθεί αμετάκλητα από τον Άρειο Πάγο και είναι νομικώς διάφορο εκείνου της υπαγωγής σε καθεστώς διεθνούς προστασίας (χορήγηση ασύλου).
Δεύτερον, ότι, όπως έχει πολλαπλώς κριθεί από το ΕΔΔΑ και έχουν κατά καιρούς επισημάνει Δικηγορικοί Σύλλογοι της γείτονος χώρας, η Τουρκία έχει παρελθόν συστηματικών παραβιάσεων του διεθνούς δικαίου σε βάρος διωκόμενων Τούρκων πολιτών, και πλειάδα συναδέλφων Τούρκων δικηγόρων.
Η διαφύλαξη της διεθνούς δικαιοταξίας αποτελεί αυτονόητο χρέος του δικηγορικού κόσμου, που έχει παρελθόν αγώνων υπέρ των δημοκρατικών κατακτήσεων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Για το δικηγορικό σώμα, αναπόδραστα, λυδία λίθος των όποιων επιλογών των εμπλεκομένων θεσμικά φορέων είναι αποκλειστικά η εφαρμογή του διεθνούς δικαίου.